Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asumistuki ei voi olla kiinteä summa kuten vaikkapa 450 euroa kaikille niille jotka ovat siihen oikeutettuja?

Vierailija
27.10.2019 |

Tällöin valitsemalla halvan vuokra-asunnon vuokralainen hyötyisi siitä itse myös taloudellisesti. Nykyinen systeemihän pitää ihmiset huippukalliissa vuokra-asunnoissa jopa Helsingin keskustassa kun tt-tuki kattaa näille kuitenkin loput vuokrasta. Ihan varmasti ihmiset olisivat valmiinta asumaan vaikka kommuuneissa jos siitä olisi heille jotain taloudellista etua.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velaton asunto Helsingissä ja saan asumistukea vastikkeeseen 250 euroa. Kiitos, otan mielelläni 450 euroa vastaan. :)

Vierailija
42/52 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on velaton asunto Helsingissä ja saan asumistukea vastikkeeseen 250 euroa. Kiitos, otan mielelläni 450 euroa vastaan. :)

Eli olet köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni omistusasuntoon ei kuuluisi saada yhteiskunnalta mitään tukea. 

Vierailija
44/52 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti niin että voi asua missä lukaalissa tahansa, ja tt-kattaa vuokran? En nyt ihan usko.

Mutta asumistuki järjestelmää pitäisi uudistaa, vaikka tuohon suuntaan kun ehdotit, ihmettelen kovasti ettei uudistamisesta enemmälti edes puhuta.

No ei nyt missään lukaalissa kun onhan noissa jotkin neliörajat mutta Helsingin keskustassa yksiön vuokra voi olla yli 1000e/kk

Koko asumistuki tulisi lopettaa niinkuin muutkin tuet, aines joka ei pysy asumaan kuin muiden rahoilla maksulliseen asuntolaan.

Sellainen aines joka nostaa asumistukea sekä tt-tukea.

Maksulliseen yösäilöön.

Vierailija
45/52 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni idiooteilla ei pitäisi olla pääsyä nettiin, silti sinullakin on...

Vierailija
46/52 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään asumiseen ei kuuluisi saada rahaa muilta.

Paskasakin paikka on työleiri.

Sairaat, vanhukset ja vammaiset eri juttu.

Vierailija
47/52 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet köyhä.

Itse en koe olevani. Palkka on pieni, mutta omaisuutta on sen verran, etten milloinkaan voi saada tt-tukea. 

Vierailija
48/52 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitukselle alapeukuttaneet perustelkaa mikä ehdotuksessa on teistä väärin. Eikö olisi kaikkien edun mukaista, että ne keskustojen kalliit asunnot vapautuisivat niille jotka pystyvät maksamaan vuokran itse ja vaikeasti työllistyvä työtön voisi saada vaikkapa 100 euroa lisää käyttörahaa valitsemalla itselleen halvan asumismuodon.

Kyllä se asunto hyvällä ja turvallisella paikalla on enemmän kuin sen 100 euron arvoinen. Sen satasen voi menettää monta kertaa "naapureille".

Vierailija
49/52 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä14102019 kirjoitti:

Mun isän vuokra on 250 euroa. Tienaisi ihan hyvin jos asumistuki olisi 450 euroa

tässäpä hyvä esimerkki. Jos isäsi olisi työtön tt-tukiasiakas, hän voisi aivan hyvin asua kalliimmassa asunnossa ilman, että sillä olisi hänen tuloihinsa mitään vaikutusta.

Luultavasti jopa tuolla vuokralla mennään oRmavastuun jälkeen toimeentulotuen alarajan alle. Työmarkkinatuesta jää käteen noin 550e kuukausi ja asumistuki on max 80% vuokrasta eli tässä tapauksessa luultavammin 200e. Tulot yht. 750e-vuokra 250e eli käteen jää 500e. Toimeentulotuki yksinasuvalla on 497e. Eli juuri ja juuri ollaan sen yläpuolella. Yksikin lasku ja siihen voi hakea tukea.

Jos asumistuki olisi 100% niin plussalle jäätäisiin 50e/kk ja tuolla maksaisi jo parikin laskua. Poistuisi turha ja automaattinen toimeentulotuen hakeminen.

Maksetaanko meidän rahoista sinulle nettikin, että pääset tänne valittamaan kun joudut täyttämään hakemuksen, että saat meiltä rahaa.

Kuka saatana näille vuokraa asuntojaan. Kuuluisivat piikkilangan taakse.

Vierailija
50/52 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä14102019 kirjoitti:

Mun isän vuokra on 250 euroa. Tienaisi ihan hyvin jos asumistuki olisi 450 euroa

tässäpä hyvä esimerkki. Jos isäsi olisi työtön tt-tukiasiakas, hän voisi aivan hyvin asua kalliimmassa asunnossa ilman, että sillä olisi hänen tuloihinsa mitään vaikutusta.

Luultavasti jopa tuolla vuokralla mennään oRmavastuun jälkeen toimeentulotuen alarajan alle. Työmarkkinatuesta jää käteen noin 550e kuukausi ja asumistuki on max 80% vuokrasta eli tässä tapauksessa luultavammin 200e. Tulot yht. 750e-vuokra 250e eli käteen jää 500e. Toimeentulotuki yksinasuvalla on 497e. Eli juuri ja juuri ollaan sen yläpuolella. Yksikin lasku ja siihen voi hakea tukea.

Jos asumistuki olisi 100% niin plussalle jäätäisiin 50e/kk ja tuolla maksaisi jo parikin laskua. Poistuisi turha ja automaattinen toimeentulotuen hakeminen.

Maksetaanko meidän rahoista sinulle nettikin, että pääset tänne valittamaan kun joudut täyttämään hakemuksen, että saat meiltä rahaa.

Kuka saatana näille vuokraa asuntojaan. Kuuluisivat piikkilangan taakse.

En ymmärtänyt valituksesi pointtia ollenkaan. Valititko toimeentulotuen eurorajoista vai mistä? Luultavasti sekä kaupunki että yksityiset vuokraavat asuntojaan asumistuen, työttömyysturvan ja/tai toimeentulotuen saajille, Tietoliikenteen käyttö maksetaan toimeentulotuen perusosasta eli siihen ei voi saada vielä erikseen tukea.

Vai halusitko sanoa että maksat mieluummin toimeentulotuen käsittelijöille palkkaa (eli enemmän kuluja valtiolle) jos vaan toimeentulotuen asiakkaat joutuvat hakemaan kuukausittain? Itse ajatteln juuri toisinpäin. Ensijaisten etuuksien pitää olla isompia kuin viimesijaisen jolloin sitä ei tarvitse hakea kuin poikkeustilanteissa. Nykyisin tuo on toisinpäin.

Vierailija
51/52 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu olisi sosiaalisen tuotannon asunnot, joissa on kohtuullinen vuokra.

Esim.johonkin Jakomäen ja Lahdenväylän väliin asuntoja, joista tarjottaisiin asunto sellaiselle jolla on suuri vuokra keskusta-asunnossa. Hyvin nopeasti henkilö keksisi keinot asua ilman tukea.

Vierailija
52/52 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tarjottavia asuntoja voisi olla katkaisuasemien yhteydessä tms. Moni etsisi halvemman asunnon itse ja hyvin nopeasti. Tai sen työpaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi