Ompelijaa paikalla?
Osaakohan kukaan neuvoa tällaisessa. Haluaisin vaihdattaa takkiin vuoren ja mietin kuinka työläs homma se on ja paljon voisi maksaa? Takissa on tällä hetkellä vuorena pelkkä ohut kangas ja haluaisin laittaa siihen aavistuksen verran paksumman vuoren. Pidän takista kovasti ja haluaisin näin pidentää sen käyttökautta.
Kommentit (7)
Aika iisi homma. Voisi ratkoa ensin vuorin pois ja käyttää kaavoina, sitten uusi kiinni nätisti käsin ompelemalla.
Minäkin veikkaa 100-200€ ja vuori.
On nimittäin paljon aikaa vievää purkamista. Ellet itse ryhdy toimeen ja osta ratkojaa. Kannattaisi.
No ei se ihan iisi homma ole. Vähintään satasen luokkaa riippuen takin mallista. Plus tietenkin materiaali-kustannukset.
Ratkoja löytyy omasta takaa ja saan vuoren purettua, mutta en omista ompelukonetta tällä hetkellä enkä ole ikinä ommellut vuorta takkiin, niin en halua ottaa sitä riskiä että menee pieleen. Entä jos puran vuoren, teen siitä kaavat ja hommaan materiaalin, olisikohan yhtään edullisempi / vähemmän työläs homma ompelijalle?
Vierailija kirjoitti:
Ratkoja löytyy omasta takaa ja saan vuoren purettua, mutta en omista ompelukonetta tällä hetkellä enkä ole ikinä ommellut vuorta takkiin, niin en halua ottaa sitä riskiä että menee pieleen. Entä jos puran vuoren, teen siitä kaavat ja hommaan materiaalin, olisikohan yhtään edullisempi / vähemmän työläs homma ompelijalle?
Työläämpi homma, älä pura itse. Paksumman vuorin laittaminen ei välttämättä onnistu, jos takki on istuvaa mallia.
Jos takkikangas on hyvää materiaalia ja takki mieluisa niin vaihdattaisin vuorin. Voit pyytää vuorin kaavat seuraavaa vuorinvaihtokertaa varten itsellesi talteen ja vaihdattaa vuoria aina tarpeen tullen.
Villavatiinilla saisi vielä lisää lämpöä takkiin, mutta myydäänkö sitä enää Suomessa? Kurkkaa Eurokankaan nettikaupasta.
Minä olen itse vaihtanut takkiin vuorin. Se vuori oli alhaalta irrallaan päällyskankaasta ja muutenkin aika simppeli. Viikonloppu siinä meni koneen äärellä.
Epäilisin, että maksaa teetettynä 100-200 euroa plus materiaalit. On nimittäin aika paljon purettavaa ja ommeltavaa.