Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silikoni-implantit kuulostavat kamalilta (kirurgi poistaa niitä viikottain ongelmien vuoksi)

Vierailija
26.10.2019 |

"Plastiikkakirurgi Hilkka Peltoniemen mukaan silikoneihin liittyy paljon ongelmia.

Peltoniemi poistaa 1–2 paria silikoni-implantteja viikossa. Noin kaksi kolmasosaa silikonien poiston haluavista naisista on alle nelikymppisiä äitejä, joiden implantit ovat kapseloituneet, eli kovettuneet, imetyksen jälkeen. He ovat ottaneet implantit parikymppisenä, eivätkä ole välttämättä saaneet riittävästi tietoa siitä, millaisia ongelmia implantit voivat aiheuttaa.

– Kapseloituminen tapahtuu herkästi imetyksen myötä, kun rintatulehdus on imetyksen aikana tavallinen. Lämmin maito on mahtava elatusalusta bakteereille ja bakteerit asettuvat hanakasti implantin ympärille. Tästä ei juurikaan varoitella nuoria naisia. Sitten voikin olla kaksi lasta haalareissa, asuntolaina maksettavana ja tissit kovat ja kipeät, Hilkka Peltoniemi kertoo.

Nuoret normaalirintaiset naiset haluavat isommat rinnat, koska pitää olla näyttävä. Kolmekymppisenä se voi olla tosi ikävä juttu, kun lapset on saatu. Toisaalta kaksikymppinen ajattelee ehkä olevansa kuolematon, eikä halua ajatella riskejä, Peltoniemi arvioi.

Peltoniemen mukaan pelkkä implantin vaihtaminen ei ole kapseloitumistilanteessa hyvä ratkaisu, sillä kapseloitumisen uusiutumisriski on suuri.

– Se on kurja juttu, jos kapseliongelma tulee ja se tietää rahanmenoa. Kapseleiden poisto on myös verekäs ja iso leikkaus, joka maksaa 4000–5000 euroa. Pelkkä implanttien poisto on helppo toimenpide ja sen voi tehdä paikallispuudutuksessakin, Peltoniemi sanoo.

– Poistopotilaat ovat hyvin tyytyväisiä ja helpottuneita, kun pääsevät vierasesineiden aiheuttamista ongelmista ja huolesta. Etukäteen moni epäröi luopua kamalista kipeistä koppuroista, koska pelkää, että rinnat jäävät kauheannäköisiksi, mutta eivät ne jää. Konstit ovat monet, Peltoniemi jatkaa.

Kapseloitumisen lisäksi silikonien aiheuttamia haittoja voivat olla Peltoniemen mukaan esimerkiksi implantin muljuminen, hölskyminen juostessa ja vierasesineen tunne. Suuret implantit ovat raskaat ja kylmät. Hyvin hoikalla implanttien reunat ja poimut näkyvät läpi.

– Jos urheilee paljon, implantti saattaa muljua lihaksen alla, mikä voi tuntua epämukavalta. Jos implantti on pisaramallinen, villin yön jälkeen se saattaa olla kääntynyt nurinpäin. Jos implantti infektoituu heti laittaessa, se märkii ulos, Peltoniemi listaa.

Imetysaika saattaa saada rintalihaksen päälle asetetun implantin venyttämään rinnan mummorinnaksi. Lisäksi kaikkiin silikoni-implantteihin, mutta erityisesti karheapintaisiin, littyy pieni anaplastisen jättisolulymfooman (ALCL) riski. Aina on myös olemassa riski, että implantti rikkoutuu.

– Ikävimpiä näkyjä leikkaussalissa ovat revenneet silikonit ja rinnasta valuva silikoni, Peltoniemi sanoo.

Potilaskokemusteni perusteella naiset arvostavat sitä, että saavat omat pehmeät rinnat ja pääsevät implanttien aiheuttamista vaivoista. Vatsallaanmakuu onnistuu taas."

https://www.iltalehti.fi/keho/a/f99bc64d-0e73-4abf-8b97-db131d75d05a

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies32vuotta kirjoitti:

Nainen, jolla on huono itsetunto, ottaa silikonit. Nainen on muutakin kuin isot tisssit ja peerse. 

Niinhän sitä sanotaan miehistäkin, joilla on urheiluauto. Tosiasiassa jotkut nyt vaan tykkää urheiluautoista ja jotkut isoista pyöreistä tisseistä. 

Jokainen saa olla hankkimatta kumpaakaan. Saa myös hankkia, kukin kykyjensä mukaan.

Yhteiskunta ei maksa, jos kämmät autosi, mutta silikonikomplikaatiot kaatuvat veronmaksajien niskaan.

Vierailija
22/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvansiirron rintoihin pitäisikin olla tulevaisuutta, ja silikonien jäädä menneeseen, liikaa ongelmia.

Jos joskus esim.kuusi- tai seitsemänkymppisenä rintani rupsahtavat, toivottavasti silloin on jo käytösssä omasta rasvasta tehdyt korjaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teksti on melko liioitteleva. Mulla on ollut implantit 11 vuotta ja olen imettänyt kaksi lasta ongelmitta. Tiedän muutamankin muun naisen jotka ovat implantteihinsa erittäin tyytyväisiä. En luovu ihanista implanteistani koskaan, olen ottanut ne kosmeettisista syistä ja rintani ovat kauniit! :) miksi implanttien hyvistä puolista vaietaan?

Mitkä ne hyvät puolet ovat? Terveyden kannalta ajateltuna niistä ei ole mitään muuta kuin haittaa. 

Vierailija
24/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvansiirron rintoihin pitäisikin olla tulevaisuutta, ja silikonien jäädä menneeseen, liikaa ongelmia.

Jos joskus esim.kuusi- tai seitsemänkymppisenä rintani rupsahtavat, toivottavasti silloin on jo käytösssä omasta rasvasta tehdyt korjaukset.

Siirretty rasva ei vain pysy siellä minne se laitetaan, koska elimistö ei toimi noin. Tietysti tällä tavalla pidät yksityispuolen kirurgisi hyvässä leivässä. Äläkä missään nimessä tiedä liikaa siis opiskele mitään järkevää välttyäksesi plastikkakirurgialta. 

Vierailija
25/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks on isot luomutissit, kiitos äiti geeneistä :)

Silikoneja en kyllä ottaisi, ällöttäisi muljuva keinotäyte.[/quote

Helppo sanoa ettet ottaisi silikoneja kun on isot luomurinnat. En minäkään olisi ottanut jos olisi ollut rinnat (kuppi aa jäi tyhjäksi).

Ajattelin ihan samallalailla nuorena. Onneksi en ottanut. Itsetunto on rakentunut osaamisen päälle, ei ulkonäön.

Vierailija
26/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo sanoa ettet ottaisi silikoneja kun on isot luomurinnat. En minäkään olisi ottanut jos olisi ollut rinnat (kuppi aa jäi tyhjäksi).

Ajattelin ihan samallalailla nuorena. Onneksi en ottanut. Itsetunto on rakentunut osaamisen päälle, ei ulkonäön.

Samaten minulla itsetunto on rakentunut osaamisen, eikä ulkonäön varaan. Piristää kuitenkin mieltä se, että sen lisäksi panostaa itseensä. Koska halusin silikonit hankin ne, en siksi että A-kupin rinnat olisivat olleet rumat, vaan koska mielestäni ansaitsin ne. :) Jos olisin epävarma, olisin saattanut jättää ne ottamatta koska olisin pelännyt, mitä niistä ”muovisista lisäkkeistä ynnä muut sanonnat” mitä näiltä palstoilta, yleensä vanhempien naisten suusta näkee. Silareiden ottamisen syynä ei siis ollut millään lailla epävarmuus vaan nimenomaan itsevarmuus panostaa itseeni, vaikka se Suomessa yleensä nimitetään turhamaiseksi.

Otin silikonit 6 vuotta sitten ja ikää on alle 30v, eli olin hyvin nuori, mutta rakastan rintojani edelleen ja päätös oli hyvä. Kirurgi kertoi että jos arviolta kymmenen vuoden sisään hankin lapsia ja imetän, on tämän jälkeen uusi reissu edessä, sillä imetyksen ja muutenkin 10 vuoden välein niitä on hyvä uusia. Tämä ei siis tullut millään lailla uutena tietona enkä voi käsittää miksi joku olisi siinä luulossa, että voi porskuttaa loppuelämänsä samoilla implanteilla vielä imetyksen jälkeenkin. Järkikin sanoo, että ei.

Vierailija
27/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaten minulla itsetunto on rakentunut osaamisen, eikä ulkonäön varaan. Piristää kuitenkin mieltä se, että sen lisäksi panostaa itseensä. Koska halusin silikonit hankin ne, en siksi että A-kupin rinnat olisivat olleet rumat, vaan koska mielestäni ansaitsin ne. :) Jos olisin epävarma, olisin saattanut jättää ne ottamatta koska olisin pelännyt, mitä niistä ”muovisista lisäkkeistä ynnä muut sanonnat” mitä näiltä palstoilta, yleensä vanhempien naisten suusta näkee. Silareiden ottamisen syynä ei siis ollut millään lailla epävarmuus vaan nimenomaan itsevarmuus panostaa itseeni, vaikka se Suomessa yleensä nimitetään turhamaiseksi.

Otin silikonit 6 vuotta sitten ja ikää on alle 30v, eli olin hyvin nuori, mutta rakastan rintojani edelleen ja päätös oli hyvä. Kirurgi kertoi että jos arviolta kymmenen vuoden sisään hankin lapsia ja imetän, on tämän jälkeen uusi reissu edessä, sillä imetyksen ja muutenkin 10 vuoden välein niitä on hyvä uusia. Tämä ei siis tullut millään lailla uutena tietona enkä voi käsittää miksi joku olisi siinä luulossa, että voi porskuttaa loppuelämänsä samoilla implanteilla vielä imetyksen jälkeenkin. Järkikin sanoo, että ei.

Juuri tuon leikkurissa ravaamisen takia pidin jo nuorena silikoneja ihan älyttömyytenä. Leikkaus on aina riski ja itse menen sellaiseen vain kun on henki(tai muu toimintakyky) kyseessä.

Vierailija
28/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pienet rinnat ja olen tyytyväinen näin. Eipähän ole niskakipuja tai muita ongelmia. Rankemman liikunnankin harrastaminen onnistuu ilman supertukevia ja puristavia urheiluliivejä.

Vierailija
29/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teksti on melko liioitteleva. Mulla on ollut implantit 11 vuotta ja olen imettänyt kaksi lasta ongelmitta. Tiedän muutamankin muun naisen jotka ovat implantteihinsa erittäin tyytyväisiä. En luovu ihanista implanteistani koskaan, olen ottanut ne kosmeettisista syistä ja rintani ovat kauniit! :) miksi implanttien hyvistä puolista vaietaan?

En ymmärrä miksi rintaimplanttien tai muiden kauneusoperaatioiden hyviä puolia edes pitäisi korostaa. Minusta on paljon oleellisempaa korostaa oman ulkonäön arvostamista sellaisena kuin se on eikä kannustaa ihmisiä hakeutumaan kauneusleikkauksiin.

Vierailija
30/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikoonit eivät ole ikuisia. Ystävällä on silikoonit ja on menossa jo kolmanteen leikkaukseen. Arvet rintojen alla ovat järkyttävät. Käyttöikä on vajaa 10-vuotta. Rahaa on palannut jo viisi numeroinen summa.

Vierailija
31/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ko lääkärin haastatteluja joitain lukenut ja lukemani perusteella en ikinä antaisi tämän itseeni koskea. Tyyli asiatonta ja epäammattimaista sekä rahvaanomaista. Haluaa tuoda esiin tätä harrastamaansa rasvansiirtoa joka paikassa. En jaksa ottaa edes mitään kantaa siihen asiaan, ja tämän kommentin jälkeen en tule tätä henkilöä missään mitenkään kommentoimaan - ei ole aikani arvoista.

Vierailija
33/38 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä niitä, jotka ottavat implantit koska "omat tissit on liian pienet".

Joten kuten ymmärrän niitä, joilta on rinta poistettu ja haluavat sen korvata silikoni-implantlla, mutta en siltikään ymmärrä. En itse haluaisi kehooni mitään tuollaisia vierasesineitä.

Minulta poistettiin rinta syövän vuoksi. En halunnut, että sitä korvataan millään. Olen pienirintainen, joten kovin paljoa ei epäsymmetrisyyttä tullut rinnan poiston myötä, vaikka omat rintani ovatkin pelkkää kudosta, ei niissä juurikaan rasvaa ole. Välillä käytän täytettä rintaliiveissä, yleensä en.

Ehdotetiin myös rasvansiirtoa, mutta sille yökin jo ajatuksena, ei ikinä :D Mielummin yksirintainen kuin rasvaimuun joutuminen moneen kertaan. Eikä minulla edes ole rasvaa mitä ottaa. Enkä ole pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen, että toisen rinnan puuttuminen haittaisi esteettisestä systä.

Olen 35 v, eikä syöpä onneksi ollut ehtinyt levitä.

Vierailija
34/38 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on silikonit. Aivan ihanat ovat, en haluaisi ikinä luopua niistä.

Vierailija
35/38 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirretty rasva ei vain pysy siellä minne se laitetaan, koska elimistö ei toimi noin. Tietysti tällä tavalla pidät yksityispuolen kirurgisi hyvässä leivässä. Äläkä missään nimessä tiedä liikaa siis opiskele mitään järkevää välttyäksesi plastikkakirurgialta. 

Mites harjusolalle laitettu brazilian butt lift omaa rasvaa kankkuun ja hyvin pysyy kun peffa on metrinen

Vierailija
36/38 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli naisystävä, jolla oli silikonit. Ei niistä mitään ääntä lähtenyt. Paitsi silloin kun niiden väliin nai liukkarikalulla.

Vierailija
37/38 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten laadussa eroa kun jenkeissä leffatähdille silarit maksaa 50000€ ja Tallinnasta tusinajulkkikset hakee kumipallot 2000€ hintaan.

Vierailija
38/38 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavalle laitettiin pisaramalliset silarit rintalihaksen alle 2008. Ei sen ole tarvinnut käydä korjauttamassa niitä vielä. Itselläni on luomut, joihin olen ollut toistaiseksi ihan tyytyväinen. N38