Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on ikioma kultainen sääntö sosiaaliselle toiminnalle

Vierailija
26.10.2019 |

Jostain kumman syystä olen entisaikoina saanut kimppuuni roppakaupalla kaikenmaailman kajahtaneita epävakaita pakkomielteisiä epätoivoisen yksinäisiä takertujia, kylään tuppautujia, rauhanhäiritsijöitä, yms. Eli ihmisiä joista ei meinaa millään päästä eroon sen jälkeen kun niiden kanssa on erehdyksessä käynyt YHDEN tuttavallisen keskustelun. Ihmisiä jotka kuvittelee että yksi tuttavallinen keskustelu tarkoittaa sitä että sitoudun olemaan heidän paras kaverinsa seuraavat 50 vuotta.
Välttääkseni supertakertujia mun on ollut pakko luoda kultainen sääntö: en sano kenellekään koskaan mitään, en sanaakaan. En töissä, en kerrostalon rappukäytävässä, en kaupassa, en missään. Kun kohtaan uuden ihmisen niin mun täytyy tuntea se ja tarkkailla sitä vuosi ennen kuin saan alkaa puhua sille. Vuosi siksi että siinä ajassa ehtii toivottavasti huomata onko se henkilö supertakertuja vai ei. Saan alkaa puhua toiselle ihmiselle vain jos on täysin varmaa että hän on harmiton.
Onko kaikilla käytössä tämä sama sääntö?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei 😄

Vierailija
2/6 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä puhu kellekään prkl! Painukaa hiiteen! Minä aijon mököttää hiljaa itsekseni hamaan loppuun saakka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hieman samansuuntainen modus operandi. On toiminut.

Vierailija
4/6 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei 😄

Et ole saanut riesaksesi riittävän montaa hullua.

Vierailija
5/6 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi ehkä googlata, mitä kultainen sääntö tarkoittaa, ettet mokaa itseäsi keskusteluissa tästä eteenpäin.

Vierailija
6/6 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit. Minä en edes huomaa muita ihmisiä ympärilläni, siis lainkaan. Jos törmään niin, että toinen kaatuu maahan, niin se on sen toisen vika, mitäs oli tiellä. Tiedän, että tätä sattuu, sillä olin joskus amatööri itsekin. Ensin tuli vähän paha mieli, jos se toinen oli lapsi tai vanhus, mutta nykyään en näitäkään tapahtumia edes huomaa. 

Puhumattomuus on aloittelijoiden juttuja, mutta kyllä teistäkin voi kehittyä ihan osaavia.