Apua jäin lukkojen taakse kellariin...
Olen mökillä Itä-Suomessa, menin maakellariin hakemaan peruointa ja nyt olen täällä lukkojen takana. Ovi napsahti kiinni ja siinä on semmoinen takalukko systeemi, että en saa ovea sisäpuolelta auki. Mökillä on mukana mies ja hänen kaverinsa, ovat nyt rantasaunalla ja saattavat olla siellä vielä tuntikausia, jopa yön yli. Mulla on vaan tämä puhelin mukana ja siinäkin akkua jäljellä alle 40 %. Ei auta huutaa, kellarin päällä kasvaa vahva sammal eikä siis täällä lähellä ole asutusta. Muistin juuri, että mies jätti lähtiessä oman puhelimensa tupaan lataukseen.
Kommentit (14)
Laita miehelle tekstiviesti. Äläkä tuhlaa akkua.
Laitat miehelle viestin että olet kellarissa jumissa. Lukee viimeistään sitten kun alkaa ihmettelemään että missä olet.
Ja vauvapalstallehan siitä tulet kirjoittamaan etkä suinkaan soita hätänumeroon kun akkua vielä on. Huutista
No soita 112 jos on kenttää. Se on ainut vaihtoehto!!!
Kerrot mökin olin paikan niin tarkkaa kun voit
Sadepäivänä ihmisillä luovuus kukkii.
Tai soita sille miehen kaverille. Tuskin den puhelin on latauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tai soita sille miehen kaverille. Tuskin den puhelin on latauksessa.
Mies tuli hakemaan lisää saunajuomia, ja pääsin pois kellarista. Oli kyllä karsee kokemus.
Yhdessäkään peräkylän maakellarissa ei netti toimi, että se siitä tarinasta
Ei taida olla ihan laillinen tuollainen kellari, minne voi noin jäädä jumiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla ihan laillinen tuollainen kellari, minne voi noin jäädä jumiin.
Oli laillinen tai ei niin toimii vaimon säilöntäpaikkana mahtavasti. Maakellarista huuto ei kuulu pihalle.
Taasko jumissa. Soita 112. Jos et tiedä tarkkaa osoitetta, jaa sijaintisi puhelimen 112 sovelluksella (google play kaupasta saa sovelluksen hakusanalla) ja jaa sijainti myös somen kautta fb tai google ja viesti /soita lyhyesti lähisukulaiselle ja kaverille hädästä. Onko kellarissa rautakankea tai sorkkarautaa, jolla voi nostaa oven saranoiltaan alakautta tai vääntää reunasta ovea.
Sit vaan odottelet. Onko punkkua tms. aika menee nopsemmin.
Maakellareissa on yleensä ilmanvaihto katossa.