Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallinen osakesijoittaja, paljonko sulla on vuodessa pääomatuloja?

Vierailija
26.10.2019 |

Tavallinen = ei perintönä saatuja osakkeita tai miljonäärisuvun vesa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 100 000 €:n pääomalla n. 8000 € nettona per vuosi. Pitäisin ihan kohtuullisena. Tarkoitus on kasvattaa pääomaa edelleen (ja tuloja samalla...). 

Siis oma sijoitettu pääoma on tuo ja velkaa lisäksi, vai että teet aktiivista kauppaa? Netto-osinkotuotto ei ole tuonkokoisessa salkussa noin paljon.

Velkaa 0 €. Mikä on ongelmasi? Asia on juuri noin kun kirjoitin. 

No eihän se reaalitodellisuudessa noin ole, mutta jos tuo on se mistä haluat lauantain iloksi fantasioida niin samapa se minulle.

No, sinulle se fantasiaa on, kun et itse pysty siinä reaalitodellisuudessasi samaan. Jos itseäsi v*tuttaa huonot sijoituksesi tai osaamisesi, ei se minun vika ole. 

Vierailija
42/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 000 sijoitettu osakkeihin, joista tulee vuodessa osinkoa reilu tonni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 100 000 €:n pääomalla n. 8000 € nettona per vuosi. Pitäisin ihan kohtuullisena. Tarkoitus on kasvattaa pääomaa edelleen (ja tuloja samalla...). 

Siis oma sijoitettu pääoma on tuo ja velkaa lisäksi, vai että teet aktiivista kauppaa? Netto-osinkotuotto ei ole tuonkokoisessa salkussa noin paljon.

Velkaa 0 €. Mikä on ongelmasi? Asia on juuri noin kun kirjoitin. 

No eihän se reaalitodellisuudessa noin ole, mutta jos tuo on se mistä haluat lauantain iloksi fantasioida niin samapa se minulle.

No, sinulle se fantasiaa on, kun et itse pysty siinä reaalitodellisuudessasi samaan. Jos itseäsi v*tuttaa huonot sijoituksesi tai osaamisesi, ei se minun vika ole. 

Äläpä nyt hermostu. Ei mua vatuta, sillä mulla sentään on se satku ihan oikeasti.

Vierailija
44/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen osakesijoittaja sijoittaa rahastoihin.

Sepä vastannee hyvin.

Ei sijoita. Silloin on RAHASTOsijoittaja. Osakesijoittaja nimenomaan sijoittaa OSAKKEISIIN. Kuin tyhmiä ihmiset oikein on.

Jos omistaa jonkun sijoitusyhtiön kuten Sampo, Capman, Investor tai Berkshire Hathaway osakkeita niin miten se eroaa rahastosijoittamisesta? Jos verrokkina on esim. jokin valikoitu ETF.

Kerro TYHMÄLLE.

Jos et tunne osakkeen ja rahasto-osuuden eroa niin on ihan turha selittää sitä sinulle. Hukkaan menee sekin aika.

Vierailija
45/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen osakesijoittaja sijoittaa rahastoihin.

Sepä vastannee hyvin.

Ei sijoita. Silloin on RAHASTOsijoittaja. Osakesijoittaja nimenomaan sijoittaa OSAKKEISIIN. Kuin tyhmiä ihmiset oikein on.

Jos omistaa jonkun sijoitusyhtiön kuten Sampo, Capman, Investor tai Berkshire Hathaway osakkeita niin miten se eroaa rahastosijoittamisesta? Jos verrokkina on esim. jokin valikoitu ETF.

Kerro TYHMÄLLE.

Jos et tunne osakkeen ja rahasto-osuuden eroa niin on ihan turha selittää sitä sinulle. Hukkaan menee sekin aika.

Laadukasta keskustelua. Onneksi et hukannut aikaasi.

Eli ainoa ero on teoreettisissa riskeissä (vastapuoliriskit ja mahdolliset konkurssit), käytännössä eroa ei ole?

Vierailija
46/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikinä sijoittaisi rahastoihin. Haluan itse päättää mitä ostan ja myyn ja milloin. 

Vierailija
47/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ikinä sijoittaisi rahastoihin. Haluan itse päättää mitä ostan ja myyn ja milloin. 

Tuolla logiikalla et voi sijoittaa kaikkiin yhtiöihinkään suoraan.

Vierailija
48/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 000 sijoitettu osakkeihin, joista tulee vuodessa osinkoa reilu tonni.

Kerrankin rehellinen vastaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan