Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallinen osakesijoittaja, paljonko sulla on vuodessa pääomatuloja?

Vierailija
26.10.2019 |

Tavallinen = ei perintönä saatuja osakkeita tai miljonäärisuvun vesa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on osinkotulot jotain kolmen tonnin luokkaa bruttona. Yritän niitä hiljalleen kasvattaa. PS-salkun puolella tulee lisäksi osinkoja reilun tuhannen euron edestä, mutta ne on eläkesäästöjä ja pysyvät siellä salkun sisällä ja sijoitetaan uudestaan. 

Vierailija
22/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1678€

Olen uusi osakesijoittaja ja omistan vain sampoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkiä suoria osakesijoituksia, bruttona .n 12 k€ osinkoja vuodessa, mistä osa on verotonta. Myyntivoittoja yritän välttää , ostan ja pidän.

Kuinka suurella sijoituksella saa noin paljon osinkoja? Onko sijoitusstrategiana nimenomaan osinkosalkun tekeminen, vai tuleeko sitä vain muun ohella?

Vierailija
24/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1678€

Uusi sijoittaja lähtenyt ensi kertaa markkinoille ja laittanut 22-25000 € yhteen osakkeeseen? Ehkä hieman tavanomaisesta poikkeava strategia.

Vierailija
25/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sijoitan 15 tonnia päiväkaupalla. Parhaimpina vuosina on tullut kymppitonninkin voittoa.

Viime vuonna otin reilusti takkiin, eli myin huonoja osakkeita tappiolla. Minulla on myös asunto vuokralla, ja hyväksikäyti tätä, jotta sain pääomaveron nollille. Yritän pitää koko ajan rahan liikkeellä.

Ymmärsinkö nyt oikein, pyörität päiväkaupassa 15k€:n pääomaa ja olet parhaimpina vuosina saanut siitä kymmenen kiloeuroa? Bruttona vai nettona? Jos nettona niin noin kahdellasadalla pörssipäivällä se tekee 50€ päivässä. Tuottoprosentti ,33. Hämmästyttävää.

Bruttona. Paras vuosi taisi olla 2015. Viime vuosi oli heikko. Ja kaikkea siltä väliltä.

Sijoitan aina 3000 e yhteen osakkeeseen ja laitan saman tien myyntihinnan.

En ole uskaltanut tehdä sitä, mitä eräs tuttuni: hän sijoitaa 20 k yhteen osakkeeseen, ja hänelle riittää vain yhden prosentin nousu. Sen turvin hän tekee töitä vain puoli vuotta vuodesta.

Vierailija
26/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1678€

Uusi sijoittaja lähtenyt ensi kertaa markkinoille ja laittanut 22-25000 € yhteen osakkeeseen? Ehkä hieman tavanomaisesta poikkeava strategia.

No jos Helsingin pörssistä pitäis valita yks osake johon voi laittaa kaikki rahansa ja silti nukkua yönsä rauhassa, niin kyllä se olis Sampo. 

Vierailija
27/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1678€

No jos Helsingin pörssistä pitäis valita yks osake johon voi laittaa kaikki rahansa ja silti nukkua yönsä rauhassa, niin kyllä se olis Sampo. 

Jaa millähän perusteella? Yhtiön arvo on rommannut reilusti vuoden aikana ja "kasvavat osingotkin" saattaa olla menetetty Nordean takia.

Potentiaali nousuun on heikko, ja takkiin voi tulla.

Vierailija
28/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1678€

Jos nuo on osinkoja eikä myyntivoittoja, niin mitä teit Nordean osakkeille jotka sait kylkiäisenä varsinaisen osingonmaksun jälkeen? Vai sisältyykö nekin tuohon? Onko kyseessä netto vai brutto?

Vierailija
29/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen osakesijoittaja sijoittaa rahastoihin.

Sepä vastannee hyvin.

Ei sijoita. Silloin on RAHASTOsijoittaja. Osakesijoittaja nimenomaan sijoittaa OSAKKEISIIN. Kuin tyhmiä ihmiset oikein on.

Vierailija
30/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniä summia kaikesta vaivannäöstä.

En koe kannattavaksi.

Ja seuraavassa keskustelussa kiroat näitä "toisten työllä rikastuvia, jotka eivät tee mitään rahojen eteen"?

Vierailija
31/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1678€

Täysin mielipuolinen strategia.

Eikö kannattaisi hajauttaa asioihin mitä ilman ihmiset ei voi elää. Harva ihminen pystyy elämään ilman nettiä ja sähköä. Eli Elisa & Fortum.

Vierailija
32/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 10 000 € brutto vuodessa.

Vierailija
33/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen osakesijoittaja sijoittaa rahastoihin.

Sepä vastannee hyvin.

Ei sijoita. Silloin on RAHASTOsijoittaja. Osakesijoittaja nimenomaan sijoittaa OSAKKEISIIN. Kuin tyhmiä ihmiset oikein on.

Jos omistaa jonkun sijoitusyhtiön kuten Sampo, Capman, Investor tai Berkshire Hathaway osakkeita niin miten se eroaa rahastosijoittamisesta? Jos verrokkina on esim. jokin valikoitu ETF.

Kerro TYHMÄLLE.

Vierailija
34/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 100 000 €:n pääomalla n. 8000 € nettona per vuosi. Pitäisin ihan kohtuullisena. Tarkoitus on kasvattaa pääomaa edelleen (ja tuloja samalla...). 

Vierailija
35/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 100 000 €:n pääomalla n. 8000 € nettona per vuosi. Pitäisin ihan kohtuullisena. Tarkoitus on kasvattaa pääomaa edelleen (ja tuloja samalla...). 

Siis oma sijoitettu pääoma on tuo ja velkaa lisäksi, vai että teet aktiivista kauppaa? Netto-osinkotuotto ei ole tuonkokoisessa salkussa noin paljon.

Vierailija
36/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä vastauksista taas taattua paskapuhetta. Joko kokonaan keksittyjä juttuja tai totaalista laskutaidottomuutta.

Vierailija
37/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvopaperimarkkinalain mukaan markkinoiden manipulointi on kielletty. Tämä tiedoksi näille, jotka keksivät päästänsä tänne lukuja.

Vierailija
38/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oma sijoitettu pääoma on tuo ja velkaa lisäksi, vai että teet aktiivista kauppaa? Netto-osinkotuotto ei ole tuonkokoisessa salkussa noin paljon.

Velkaa 0 €. Mikä on ongelmasi? Asia on juuri noin kun kirjoitin. 

Vierailija
39/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä muutaman kuukauden sijoittamisilla ole tainnut vielä tuloja saada, päinvastoin.

Vierailija
40/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaa 0 €. Mikä on ongelmasi? Asia on juuri noin kun kirjoitin. 

No eihän se reaalitodellisuudessa noin ole, mutta jos tuo on se mistä haluat lauantain iloksi fantasioida niin samapa se minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän