Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallinen osakesijoittaja, paljonko sulla on vuodessa pääomatuloja?

Vierailija
26.10.2019 |

Tavallinen = ei perintönä saatuja osakkeita tai miljonäärisuvun vesa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää yhtään kai, mulla on vain Nokian osakkeita. Loput varat on osingot uudelleensijoittavissa rahastoissa.

Vierailija
2/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen osakesijoittaja sijoittaa rahastoihin.

Sepä vastannee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen osakesijoittaja sijoittaa rahastoihin.

Sepä vastannee hyvin.

Se ei ole osakesijoittaja vaan rahastokauppaajien elättäjä

Tyypillinen harrastaa tommosta 20.000e salkkua eli vajaan tonnin pääomatuloja vuodessa.

Nyt tosin on noussu nää suursäästäjät jotka ovat päättäneet ottaa eläkkeen omalle vastuulleen ja kuittaa eläkemaksut jukkaan menneinä veroina. Nämä hankkivat nyt noita puolen mljoonan viiva parin millin salkkuja.

Tosin harvempi on vielä saavuttanu ekan sadan tonnin

Vierailija
4/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä suoria osakesijoituksia, bruttona .n 12 k€ osinkoja vuodessa, mistä osa on verotonta. Myyntivoittoja yritän välttää , ostan ja pidän.

Vierailija
5/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna 6000€.

Vierailija
6/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkiä suoria osakesijoituksia, bruttona .n 12 k€ osinkoja vuodessa, mistä osa on verotonta. Myyntivoittoja yritän välttää , ostan ja pidän.

Kanavoitko osingot suoraan osakkeisiin, kasvattaen omistuksia entisestään?

Vierailija
7/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanavoitko osingot suoraan osakkeisiin, kasvattaen omistuksia entisestään?

Kyllä, enimmäkseen.

Vierailija
8/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 79 euroa. 

Tosin olen vasta aloitteleva osakesijoittaja, sain kesällä isältäni muutaman tonnin salkun ennakkoperintähengessä lahjana. 

Vierailija
9/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä summia kaikesta vaivannäöstä.

En koe kannattavaksi.

Vierailija
10/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 200 e.

Vierailija
11/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe kannattavaksi.

Eipä tuossa nyt kauheasti vaivannäköä ole. En ole aktiivinen osakekaupankävijä. Kerran vuodessa ehkä ostan osakkeita, muuten menee muutama satanen kuussa indeksirahastoon automaattisesti.

Kyllä mulle pienetkin hilut kelpaa.

Enemmän ihmettelen nykypäivän sijoitusasuntobuumia, siinä vasta hommaa onkin. Siihen nähden koen osakekaupan paljon helpommaksi. Ja kun on hyvä hajautus, on riskitkin maltilliset.

Vierailija
12/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodet ovat erilaisia. Riippuu siitä myydäänkö jotain vain otetaanko vain osingot. Jos vain osingot niin pääomatulot n. 25 000e. Esim. tänä vuonna on myös myyntivoittoa n. 40 000e.

Vierailija
13/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minäkin pidän osakesijoittamista 100 kertaa helpompana kuin vuokraisäntänä olemista.

Meillä oli vuosia sitten yksiö vuokralla joten siitäkin on kokemusta. Asuimme siinä itse opiskeluaikana ja sitten se oli isomman asunnon takuuna ja vuokralla.

Vierailija
14/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sijoitan 15 tonnia päiväkaupalla. Parhaimpina vuosina on tullut kymppitonninkin voittoa.

Viime vuonna otin reilusti takkiin, eli myin huonoja osakkeita tappiolla. Minulla on myös asunto vuokralla, ja hyväksikäyti tätä, jotta sain pääomaveron nollille. Yritän pitää koko ajan rahan liikkeellä.

Vierailija
15/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sijoitan 15 tonnia päiväkaupalla. Parhaimpina vuosina on tullut kymppitonninkin voittoa.

Viime vuonna otin reilusti takkiin, eli myin huonoja osakkeita tappiolla. Minulla on myös asunto vuokralla, ja hyväksikäyti tätä, jotta sain pääomaveron nollille. Yritän pitää koko ajan rahan liikkeellä.

Ymmärsinkö nyt oikein, pyörität päiväkaupassa 15k€:n pääomaa ja olet parhaimpina vuosina saanut siitä kymmenen kiloeuroa? Bruttona vai nettona? Jos nettona niin noin kahdellasadalla pörssipäivällä se tekee 50€ päivässä. Tuottoprosentti ,33. Hämmästyttävää.

Vierailija
16/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

⬆️

Vierailija
17/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein, pyörität päiväkaupassa 15k€:n pääomaa ja olet parhaimpina vuosina saanut siitä kymmenen kiloeuroa? Bruttona vai nettona? Jos nettona niin noin kahdellasadalla pörssipäivällä se tekee 50€ päivässä. Tuottoprosentti ,33. Hämmästyttävää.

Saanko kysyä, miten laskit tuon tuottoprosentin? Eikö vuosituotto lasketa niin, että jos 15 k€:n pääomalla tulee 10 k€ tuottoa, tuotto on n. 67%?

Päiväkaupan tekijältä kysyisin, minkä verran laitat tähän touhuun aikaa per päivä? Onko sinulla säännöllinen vuorokausirytmi ja teetkö myös jotain muuta elääksesi?

Vierailija
18/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosmaksetut osinkotuotot ennakkopidätysten jälkeen reilu 3000e tänä vuonna. Osa tullut ulkomailta 15% verolla. Myyntivoittoja on jonkun verran, tarkempi summa selviää sitten joskus. Vähenneltäviä tappioita on joka tapauksessa niin paljon että luultavasti menee verotettavat pääomatulot nollille.

Vierailija
19/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pyörinyt tänä vuonna päivä- muussa lyhytaikaisessa kaupassa koko ajan alle 10k enkä mitenkään koko ajan kursseja ole kytännyt. On mennyt viikkoja, etten ole tehnyt mitään. Verojen jälkeen tänä vuonna voittoa 1200 euroa, joten ihan hyvä tuotto. Vähän harmittaa, etten ole pelannut isommalla potilla. Käteistä on kuitenkin moninkertainen summa. Ajat vaan on niin epävarmat, ettei uskalla olla lähellekään all in.

Vierailija
20/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe kannattavaksi.

Eipä tuossa nyt kauheasti vaivannäköä ole. En ole aktiivinen osakekaupankävijä. Kerran vuodessa ehkä ostan osakkeita, muuten menee muutama satanen kuussa indeksirahastoon automaattisesti.

Kyllä mulle pienetkin hilut kelpaa.

Enemmän ihmettelen nykypäivän sijoitusasuntobuumia, siinä vasta hommaa onkin. Siihen nähden koen osakekaupan paljon helpommaksi. Ja kun on hyvä hajautus, on riskitkin maltilliset.

No on siinä jos perehtyy. Joillekuille toki helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi