Mikä deudorantti hikiteinlle?
Yläasteikäinen poikani haisee...no, yläasteikäiseltä pojalta. Eli hien haju on järkyttävän pistävä. Tietenkin peseytyy suihkussa päivittäin, vaihtaa vaattensa ja käyttää dödöä. Silti illalla haju on tyrmäävä. Olisiko suositella jotain deudoranttia joka auttaisi. Tai pesuainetta?
Koulumatkan, n. 10 km ajaa pyörällä (bussilla menee kauemmin), joten joka päivä tulee hikoilee pakosti.
Kommentit (31)
Ehkä kouluun voisi ottaa mukaan vaihtopaidan jos menee pyörällä?
Vierailija kirjoitti:
Ei käsidesiä kainaloon pliis. Olen ihan aikuinen ja en haissut paljoakaan, mutta murrettuani kolme luuta olkapään alueella ja suihkussa käymisen muututtua suht hankalaksi pyyhittiin mun kainaloita desinfiointiaineella kun muuten haisi. Ton käsidesiepisodin jälkeen sain oudon ja pistävän hienhajun jossa kesti tosi pitkään mennä ohi, kun oma kainaloiden bakteeritasapaino häiriintyi.
Olen samaa mieltä, että ongelmattomaan kainaloon ei käsidesiä, mutta jos haisee jo, niin silloin käsidesiä on melkein pakko käyttää. Monissa antiperspiranteissa on samalla tavalla alkoholia kuin käsidesissäkin, mutta määrät tietysti vähän vaihtelevat.
Se selvii vain kokeilemalla eri hajuisia.Kannattaa laittaa heti suihkussa käynnin jälkeen,kun kainalot on kuivat ja puhtaat.
Mun paljon hikoileva mies sekä paljon hikoileva teinipoika käyttävät sebamed-pesunestettä sekä LV:n miesten deodoranttia. Tehokas yhdistelmä. Jos poika haluaa välttämättä käyttää myös Axea, osta suihkutettavaa dödöä jota voi suihkuttaa pienesti vartalolle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kouluun voisi ottaa mukaan vaihtopaidan jos menee pyörällä?
No voi, mutta en usko että poika kehtaisi alkaa vaihtaa sitä paitaa keskellä koulun pihaa. Sisään siis ei pääse kuin kellojen soidessa (ovet lukossa), vessat on sisällä ja tunti alkaa välittömästi kun porukka pääsee sisään. Toki sen paidan voisi jollain välkällä vaihtaa, mutta en jotenkin jaksa uskoa että poika viitsisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sebamedia meillä olisi, mutta käyttää mieluummin Axea. Täytyy tuosta puhua ja bakteereja tappavasta aineesta. Onko nuo apteekin aineet kuinka kovia? Muistelen jo kun tuttuni käyttäneen noita ja kirvelivät hirveästi.
Ymmärrän halun kulkea pyörällä. Kasin aamuna voi pyörällä lähteä 7.20. Bussille joutuisi lähtemään kuuden aikoihin, koska kävelymatkaan ja bussiin menee yli tunti ja bussi on perillä 7.15, seuraava 8.15 ja kova ukaasi koululta että bussin takia ei saa myöhästyä. Sama ongelma siis kaikilla täältä päin tulevilla.
Ap
No voisiko kokeilla pestä ensin sillä sebamedilla ja sitten sitä Axea sen jälkeen jos tykkää tuoksusta?
Itsellä on triple dry apteekista. Ei kirvele ja on hajusteeton. Ei myöskään ärsytä ihoa eikä päivittäin tarvitse laittaa. On myös aika riittoisaa, itsellä ollut sama purkki jo pitkälle kolmatta kuukautta.
Kokeilemalla toki selviää, jos paidat jäävät haisemaan niin tarkista missä asteessa peset vaatteet. Pinttynyt hienhaju ei lähde ainakaan itsellä vaatteista 40 asteessa. Tarkastakaa myös takki ja kengät, haisevatko ja tarttuisiko hienhaju niistä teiniin.
Miten bussilla voimennä kauemmin. Ei hikisenä luokkaan, kiitos! Yök!
Sovittiin nyt ekaksi, että kokeilee tuota Rexonan dödöä ja lattaa vaikka Axen sprayta tuoksuksi. Katsotaan jaksaako suihkussa muuttaa rutiinejaan, aineita olisi. Saa nähdä. Ei itse jotenkin tuosta jär-kyt-tävästä hajusta ole niin huolissaan. Aknen vuoksi on suostunut hoitamaan naamaansa.
Mietin, että haiseekohan poika minun nenääni jotenkin erityisen pahalta? Siis että onko joku biologinen juttu, että emon pitää tunkea haiseva poikanen pois pesästä? Tai ainakin estetään sukurutsa kun on hankalaa olla edes samassa huoneessa tuon lemun kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sovittiin nyt ekaksi, että kokeilee tuota Rexonan dödöä ja lattaa vaikka Axen sprayta tuoksuksi. Katsotaan jaksaako suihkussa muuttaa rutiinejaan, aineita olisi. Saa nähdä. Ei itse jotenkin tuosta jär-kyt-tävästä hajusta ole niin huolissaan. Aknen vuoksi on suostunut hoitamaan naamaansa.
Mietin, että haiseekohan poika minun nenääni jotenkin erityisen pahalta? Siis että onko joku biologinen juttu, että emon pitää tunkea haiseva poikanen pois pesästä? Tai ainakin estetään sukurutsa kun on hankalaa olla edes samassa huoneessa tuon lemun kanssa.
Ap
Luulen että poikasi haisee myös muiden nenään.
Olen keskustellut tästä monien vanhempien kanssa, ja jostain syystä osa teineistä vierastaa huolellista saippualla ja sienellä peseytymistä tosi paljon. Useimmat jossain vaiheessa skarppaavat, kun tytöt/pojat alkaa kiinnostaa ja ymmärrys kehittyy - tajuavat että haisulilla ei käy flaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luulen että poikasi haisee myös muiden nenään.
Olen keskustellut tästä monien vanhempien kanssa, ja jostain syystä osa teineistä vierastaa huolellista saippualla ja sienellä peseytymistä tosi paljon. Useimmat jossain vaiheessa skarppaavat, kun tytöt/pojat alkaa kiinnostaa ja ymmärrys kehittyy - tajuavat että haisulilla ei käy flaksi.
Tuntuu oudolta miten tuossa asiassa ei ole ymmärrystä vaikka muuten on fiksu. No, ehkä sitä joskus tulee.
Ap
Kokeilin joskus kaikki mahdolliset dödön läpi stressihien takia. Absolut Torr ei auttanut edes hetkellisesti (ja kuinka terveellistä sitä edes on käyttää, alumiinilliset dödötkään eivät ole hyväksi). Testasin We love planet:in voidemaista dödöä ja mikään ei ole toiminut niin hyvin koskaan!
Tämä menee seuraavaksi testiin, luulen olevan aika We love planetin tasoinen.
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/muoti-kauneus/itse-tehty-deodora…