Miksi ihmiset juovat pikakahveja?
Miksi noita myydään kaupoissa ja miksi niitä ostetaan? Miten kukaan edes pystyy juomaan niitä?
Kommentit (19)
Siis tarkoitatko murukahvia? Ihan samaltahan se maistuu kuin suodatinkahvikin.
Ainakin tuo Clipperin tuhkattu kahvi on ihan jees 😋
Olen siirtynyt Suomessa täysin pikakahviin ja pidän sen mausta. Suomalainen suodatinkahvi on järkyttävän kitkerää ja pahaa.
Meillä juodaan yleensä aamun ensimmäiset kahvit murukahvina. En oikein tiedä miksi, ehkä joku maailmalta jäänyt tapa. Ja hyvää kahvia sekin muuten on, espressoa juodaan muuten.
Minä juon sitä siksi että se on minusta hyvää, tai ainakin tietyt merkit ja/tai maut ovat (hui kauhistus, juon myös maustettuja murukahvejaI. Se on käytännöllistä eikä vaadi erityistä valmistuslaitetta tai -välinettä, sen voimakkuutta on mielestäni helpompi säädellä, ja valmistuminen on nopeaa ja siistiä. Kahvilaan sattuessa juon sitten jotakin oikeaa kahvia, kun ei tarvitse pestä espressopannua tai lämmittää maitoa erikseen (ei ole mikroaaltouuniakaan).
Eri ihmisille kirjastetaan eri asiat.
En jaksa hommata keitintä ja keittiö on pieni, se veisi tilaa. Murukahvi on helpompi keittää. Parhaat murukahvit on parempia kuin mikään mitä suodatinkeittimestä saa irti. Kalliimmaksihan tää kyllä tulee.
Kummallista monesta, mutta se on minusta parempaa. Suodatinkahvi jopa hieman yököttää. Juon sitäkin kyllä kohteliasuudesta välillä, mutta paljon maitoa pitää olla. Murukahvia juon paljaaltaan.
Olen vieroittanut itseni kahvista, mutta joskus on takana huonosti nukuttu yö, ja pitää silti jaksaa reippaasti hymyillä töissä. Joten teen sitten pikakahvit. Avattu kahvinporopakkaushan menettää makunsa hyvinkin nopeasti kaapissa, pikakahvi taas ei.
Jos joisin joka aamu kahvia, niin sitten varmaan käyttäisin ihan puruja.
Vierailija kirjoitti:
Olen siirtynyt Suomessa täysin pikakahviin ja pidän sen mausta. Suomalainen suodatinkahvi on järkyttävän kitkerää ja pahaa.
Kannattaa kokeilla pannukahvia. Voi tehdä perinteiseen tapaan kahvipannussa taikka pressopannussa. Todellakin paljon parempaa kuin suodatinkahvi.
Aamulla cappucino, lounaan ja illallisen jälkeen espresso.
Juon kahvia puolisen kupillista aamulla ja saman verran töistä tullessani, joten se on paras ratkaisu minulle.
Koska se on nopeaa ja kätevää aamulla kun on silmät ristissä ja kiire.
Niitä on erilaisia. Jotkut ovat ihan kelvollisia. Me olimme ulkomailla ja majapaikassa ei ollut mitään kahvinkeittovehkeitä, ja ostimme sitten pikakahvipurkin. Yllättävän ok, totesimme. Nyt kun pääsi tavallinen kahvi loppumaan, kaivoin pikakahvipurkin kaapista ja taidan käyttää sen loppuun ennen kuin ostan tavallista kahviamme, niin saa purkin pois seisomasta.
Suomalainen suodatinkahvi on herkkävatsaiselle paljon pahempi kuin murukahvi, johtunee siitä että on niin kitkerää. Siksi juon välillä murukahvia.
Kofeiinittomana on halvempaa kuin vastaava suodatinkahvi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suodatinkahvi on herkkävatsaiselle paljon pahempi kuin murukahvi, johtunee siitä että on niin kitkerää. Siksi juon välillä murukahvia.
Juu, mulla on hiukan IBS-ongelmaa ja jos juon täyden kupillisen perus juhlamokkaa, niin 30min sisällä tulee löysää.
Murukahvilla samaa efektiä ei toistaiseksi ainakaan ole tullut koskaan. En tiedä mikä vaikuttaa noin.
🍵
mitäs maustettuja tai muuten ihania murukahveja ootte löytäneet Suomesta t netistä? Ja mistä?
Itse käytän löfbergs bold espresso, tuon sitä Ruotsista.
No onhan ne nyt suodatinkahvia parempia.