Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purran mielestä Suomessa on liikaa mielenterveysongelmaisia työttömiä

Vierailija
26.10.2019 |

”Suurin ongelma on se, että meillä on liikaa ihmisiä, jotka ovat kokonaan työmarkkinoiden ulkopuolella. Merkittävällä osalla on mielenterveysongelmia"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006285969.html?share=ad20b802dc33b…

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelevät hullua, ettei tarvitse mennä töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen, ja nimenomaan hänen mainitsemansa puutteellisen hoidon vuoksi tulen tuskin koskaan olemaan riittävän työkykyinen.

Vierailija
4/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttelevät hullua, ettei tarvitse mennä töihin.

Purra tarkoittaa ettei ulkomaiset ole ongelma vaan omat pitkäaikaistyöttömät.

Millehän linjalle persut on siirtymässä kun jo Purrakin viittaa ulkomaisten olevan jopa hyväksi Suomelle?

Vierailija
5/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako hän perussuomalaisten kannattajia, se ei artikkelista selviä

21 kannatus% menee joillakin tunteisiin. Byhyy! Byhyy! :D

Valtamedian gallupeihin ei ole ollut ikinä luottamista

Vierailija
6/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mielenterveysongelmainen työtön ilmoittautuu. Menisin kyllä töihin mutta enää ei oteta.

Vierailija
7/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt purraa likaisena paskana, mutta nyt puhuu asiaa.

Vierailija
8/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa kyllä p puolueella on pointti, täytyy myöntää.

Vierailija
9/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa? Pyrittiin johonkin optimimäärään, mutta meni yli?

Vierailija
10/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tuo ole ihan järkevä toteamus. Mielenterveysonglmat tai työttömyys nyt eivät ole kenestäkään varmaan hyvä asia?

Vierailija
11/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla samaa mieltä persujen kanssa, mutta kyllä tämä kuten moni muukin persujen väite pitää paikkansa.

Vierailija
12/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmia tuputetaan Suomessa diagnoosiksi liian helposti, kun ei viitsitä tutkia kunnolla. Itsekin olin "mielenterveysongelmainen" 10 vuotta. Sitten kun hoidot ei ikinä auttaneetkaan mitään näihin "psykosomaattisiin" oireisiin, niin kävikin lopulta ilmi että kyseessä oli sittenkin fyysinen sairaus. Töitä en tosin enää saa, liian suuri aukko cv:ssä.

Vierailija
13/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti luen itseni tuohon kategoriaan. Olen kohta kolmatta vuotta työttömänä, alle 30v. Olen luultavasti masentunut, en ole koskaan käynyt lääkärillä asian takia, mutta kyllhän mä huomaan eron itsessäni vielä kolmen vuoden takaiseen. Ei siis työttömyys ole mua masentumaan saanut vaan ihan elämäntilanteet, ihmissuhteet, elämä yleensäkin. En tiedä miten jaksan / pystyn josain vaiheessa lähtemään työelämään takaisin. Aina pitää esittää sitä mitä ei oikeasti ole tai miltä tuntuu..

Vierailija
14/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti luen itseni tuohon kategoriaan. Olen kohta kolmatta vuotta työttömänä, alle 30v. Olen luultavasti masentunut, en ole koskaan käynyt lääkärillä asian takia, mutta kyllhän mä huomaan eron itsessäni vielä kolmen vuoden takaiseen. Ei siis työttömyys ole mua masentumaan saanut vaan ihan elämäntilanteet, ihmissuhteet, elämä yleensäkin. En tiedä miten jaksan / pystyn josain vaiheessa lähtemään työelämään takaisin. Aina pitää esittää sitä mitä ei oikeasti ole tai miltä tuntuu..

Joo, ja sitten kun itse en edes osaa esittää normaalia ihmistä jolla ei ole esim lainkaan psykoottisia oireita, vaikka yritänkin esim koulussani. En usko että ihmiset tietää varsinaisesti oireistani mutta pitänevät minua arkana ja ujona, vaikka sisäisesti samastuin lähinnä Jokeriin..

Vierailija
15/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Suurin ongelma on se, että meillä on liikaa ihmisiä, jotka ovat kokonaan työmarkkinoiden ulkopuolella. Merkittävällä osalla on mielenterveysongelmia. Itse turvaisin resursseja terapiapalveluihin ja ihan perusterveydenhuoltoon.”

Onhan tuo hyvä mt-ongelmaisen työttömän kannalta jos resursseja lisätään hoitoon ja tervehtyy mutta ei se heitä työelämään saa. Siinä työnantajalla on iso rooli ja liian suuret aukot cv:ssa saa hakemukset lentämään roskiin. Jotain asennemuutosta pitäisi tapahtua myös työnantajien puolelta.

Vierailija
16/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat työmarkkinoilla. Tämä on fakta.

5.5 Työmarkkinat

Saadakseen tuloja suomalaisen on yleensä käytävä töissä. Kun ihminen etsii töitä, hän on työmarkkinoilla. Ennen kuin sopiva työpaikka on löytynyt, hän on työtön. Työtön on siis henkilö, joka on vailla työtä ja etsii sitä. Kun sopiva työpaikka löytyy ja työsuhteen ehdoista saadaan sovittua, tulee henkilöstä työllinen. Katso työttömän ja työllisen tarkka määritelmä työvoimatutkimuksen käsiteluettelosta.

https://tilastokoulu.stat.fi/verkkokoulu_v2.xql?course_id=tkoulu_tlkt&l…

Vierailija
17/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Suurin ongelma on se, että meillä on liikaa ihmisiä, jotka ovat kokonaan työmarkkinoiden ulkopuolella. Merkittävällä osalla on mielenterveysongelmia. Itse turvaisin resursseja terapiapalveluihin ja ihan perusterveydenhuoltoon.”

Onhan tuo hyvä mt-ongelmaisen työttömän kannalta jos resursseja lisätään hoitoon ja tervehtyy mutta ei se heitä työelämään saa. Siinä työnantajalla on iso rooli ja liian suuret aukot cv:ssa saa hakemukset lentämään roskiin. Jotain asennemuutosta pitäisi tapahtua myös työnantajien puolelta.

Vähintään työnantajien pitää lakata ruikuttamasta työvoimapulaa jos työvoimaa olisi, mutta kun on liian vanha, liikaa aukkoja ceeveessä, liikaa lapsia jne jne. Useimmat noiden valittajien tarjoamista töistä ei ole mitään rakettitiedettä mutta silti pitää nirsoilla jotta saisivat halpa(orja) työvoimaa ulkomailta.

Vierailija
18/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra puhuu ihan asiaa mutta se menee small-talk-osastolle. Poliitikko haluaa tätä, työnantajat haluavat ihan jotain muuta.

Vähän vanhemman mielenterveys tai masennuspotilaan on hyvin vaikea työllistyä koska työnantajat haluavat tervepäisen, nuoremman ja energisemmän.

Oon ollut lähes viisi vuotta työttämänä. Viimeksi olin siivousfirmassa mutta mulle tuli niistä hommista burnout

Vierailija
19/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mielenterveysongelmat ovat nykyajan muotisairaus.

Vierailija
20/36 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat työmarkkinoilla. Tämä on fakta.

5.5 Työmarkkinat

Saadakseen tuloja suomalaisen on yleensä käytävä töissä. Kun ihminen etsii töitä, hän on työmarkkinoilla. Ennen kuin sopiva työpaikka on löytynyt, hän on työtön. Työtön on siis henkilö, joka on vailla työtä ja etsii sitä. Kun sopiva työpaikka löytyy ja työsuhteen ehdoista saadaan sovittua, tulee henkilöstä työllinen. Katso työttömän ja työllisen tarkka määritelmä työvoimatutkimuksen käsiteluettelosta.

https://tilastokoulu.stat.fi/verkkokoulu_v2.xql?course_id=tkoulu_tlkt&l…

Tätä mietin itsekkin eli Purra puhuu kokonaan syrjäytetyistä tai jollain muulla tuella olevista. Tai sitten ei itsekkään tiedä mistä puhuu. Toki myös virallisissa työttömissä on iso joukko mt-ongelmista kärsiviä tai kärsineitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi