Tutkimus: alkoholin aiheuttama euforia näyttäisi johtuvan aivoverisuonten ahtautumisesta juomisen aikana
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli opioidit eivät tuota mielihyvää, tarkoittaa se sitä, että ihminen kokee sellaista tarpeeksi elämässään riittävästi noin muuten tavalla tai toisella. Kun tämä muuttuu, alkavat opioidit maistumaan. Omakohtainen havainto.
Lääkäri sanoi kerran, että geenit määrää sen kenellä opioidit tepsii. Osalla ei toimi edes Panadol, samasta syystä.
Kodeiinin kohdalla on sitten vielä omat geenimuunnoksensa.
Kodeiini vaikuttaa muuttumalla elimistössä morfiiniksi.
Joillain tätä ei tapahdu ollenkaan, joten kodeiini ei toimi.
Eiköhän tarkoittanut, että tästä syystä ei toimi Panacod, ei Panadol?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne geenit siellä taustalla vaikuttaa siihen miten eri välittäjäaineet vapautuu aivoissa ja sitä kautta että mikä aine vaikuttaa kehenkin milläkin tavalla. Ja omasta kokemuksestani voin sanoa että mitään vastaavaa euforiaa mitä esim. tietys lääkeaineet aiheuttaa, ei saa kyllä mistään normaalista elämästä vaikka olisi kuinka sosiaalinen ihminen. Jos joku saa alkoholista vastaavia oloja, niin en ihmettele kovin paljon, jos jostakusta tulee alkoholisti. Etenkin jos on ahdistunut tai masentunut tai on muita ongelmia vielä elämässä. Jotkuthan ovat sanoneet että jo ihan ekalla kerralla kun ovat nauttineet alkoholia, niin kolahdus oli välittömäst erittäin kova.
I beg to differ. Maanisen ihastumisen aiheuttamaa mielihyvää ei peittoa mikään aine mistä olen kuullut tai olen koskaan kokeillut. Kaikki eivät tosin koe sitä psykoosin rajoille vievää mielihyvän myrskyä koskaan.
Eksistentiaalinen, sosiaalinen tai sairaudesta juontuva dysforia/ahdistus altistaa vahvimmin kaikenlaisille päihteille, siinä olen samaa mieltä. Joskus se raja ei kerta kaikkiaan ole edes mahdollista ylittää luontaisen mielihyvän kokemisessa toisille samalla lailla kuin sellainen tila on taas luontainen jollekin toiselle. Tällaisen ihmisen onkin yleensä mahdotonta edes koettaa ymmärtää millaista on olla vahvasti dysforisen ihmisen nahoissa.
Juoppo kirjoitti:
Kyllä siitä alkoholista hyväolo tulee kaikille kunhan juo tarpeeksi paljon...
Ei tosiaankaan tule. Tätä on joidenkin aivan mahdotonta tajuta jostain syystä.
Kyllä siitä alkoholista hyväolo tulee kaikille kunhan juo tarpeeksi paljon...