Tutkimus: alkoholin aiheuttama euforia näyttäisi johtuvan aivoverisuonten ahtautumisesta juomisen aikana
Kommentit (24)
Pääasia että aiheuttaa, ketä kiinnostaa miksi??
Itse en tunnu saavan alkoholista juuri mitään euforiaa nykyisin tai en ole koskaan välttämättä saanutkaan mitään kovin suurta. Ilmeisesti geenit vaikuttaa jotenkin. Sen sijaan jostain lääkkeistä olen saanut voimakkaankin euforian.
Niin?
*sihauttaa perjantain kunniaksi*
Gluglugluglu.
Aaaahhhh.....
Vierailija kirjoitti:
Itse en tunnu saavan alkoholista juuri mitään euforiaa nykyisin tai en ole koskaan välttämättä saanutkaan mitään kovin suurta. Ilmeisesti geenit vaikuttaa jotenkin. Sen sijaan jostain lääkkeistä olen saanut voimakkaankin euforian.
Kodeiinista, tramalista ja morfiinista vai?
Mulle taas ei tule noista mitään euforiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodeiinista, tramalista ja morfiinista vai?
Mulle taas ei tule noista mitään euforiaa.
Joo, erityisesti tramalista voimakas euforia. Olen saanut tuota sairaalassa. Myös kodeiinista kyllä.
Todistaa taas sen, että lääkkeet toimii eri tavoin eri ihmisiin. Itselle Tramal ei vaikuttanut mitenkään, eli ei vienyt edes kipuja, euforiasta puhumattakaan.
Olen käyttänyt kahdesti Panacod-kuurin ja se lääke ei kyllä tuntunut yhtään missään, ei edes kipuun auttanut. Toiset taas saavat "oloja", jo pienillä annoksilla. Tähänkin vaikuttanee geenit?
Alkoholi buustaa ihmisen egoa ja narsistista mielihyvää - jos sellaisia ei tunne, ei myöskään alkoholi buustaa niitä. Omakohtainen havainto.
Mikäli opioidit eivät tuota mielihyvää, tarkoittaa se sitä, että ihminen kokee sellaista tarpeeksi elämässään riittävästi noin muuten tavalla tai toisella. Kun tämä muuttuu, alkavat opioidit maistumaan. Omakohtainen havainto.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli opioidit eivät tuota mielihyvää, tarkoittaa se sitä, että ihminen kokee sellaista tarpeeksi elämässään riittävästi noin muuten tavalla tai toisella. Kun tämä muuttuu, alkavat opioidit maistumaan. Omakohtainen havainto.
Lääkäri sanoi kerran, että geenit määrää sen kenellä opioidit tepsii. Osalla ei toimi edes Panadol, samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri sanoi kerran, että geenit määrää sen kenellä opioidit tepsii. Osalla ei toimi edes Panadol, samasta syystä.
Sekin voi olla, ja niin minullekin sanottu on. Rottakoe tukee kyllä myös omia kokemuksia: rotilla oli siis tarjolla opioideja vapaasti ja määrättömästi, mutta niitä päätyivät säännönmukaisesti ottamaan vain yksin(yksinäiset) olevat yksilöt - laumassa muiden kanssa eläviä eivät kiinnostaneet tai autuaaksi tehneet opioidit lainkaan. Tuosta osannet jatkaa ajatuksen tynkää mitä hain.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi buustaa ihmisen egoa ja narsistista mielihyvää - jos sellaisia ei tunne, ei myöskään alkoholi buustaa niitä. Omakohtainen havainto.
jaa-a, en usko alkoholin vaikutuksen liittyvän narsistisiin piirteisiin. Vaikkakin narsistit taitavat käyttää aika paljon alkoholia. Eiköhän alkoholia kuluta kaikenlaiset ihmiset ja liikakäyttökin koskee kaikkea kansanosaa. Kohtuullista viikonloppua kaikille!
Kunpa alkoholin aiheuttaman euforian saisi terveellisemmillä keinoin. Pitäisi varmaan kokeilla skrakaa kireämmälle.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa alkoholin aiheuttaman euforian saisi terveellisemmillä keinoin. Pitäisi varmaan kokeilla skrakaa kireämmälle.
Hapetusta on käytetty maailman sivu. Ei tervettä se.
Join illan mittaan baarissa noin 12 annosta alkoholia. Aah miten se rauhoittaa. Huomenna aamulla sen tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapetusta on käytetty maailman sivu. Ei tervettä se.
Join illan mittaan baarissa noin 12 annosta alkoholia. Aah miten se rauhoittaa. Huomenna aamulla sen tuntee.
Olet juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaa-a, en usko alkoholin vaikutuksen liittyvän narsistisiin piirteisiin. Vaikkakin narsistit taitavat käyttää aika paljon alkoholia. Eiköhän alkoholia kuluta kaikenlaiset ihmiset ja liikakäyttökin koskee kaikkea kansanosaa. Kohtuullista viikonloppua kaikille!
No, oman kokemuksen ja nuoruuden valtaisan egon perusteella sanoisin, että alkoholi buustaa vahvasti narsistista mielihyvää, jota ihminen kokee itsestään. Narsistit saavat alkoholista megabuustin tai sitten alkavat ilkeiksi, koska pohjimmiltaan usein vihaavat itseään mielensä syvissä vesissä, minkä projisoivat ympärilleen eri tavoilla - pyrkiessään valtaan tai ollessaan epävarmoja tai kateellisia, usein päätyvät kyykyttämään muita jos ei muu auta.
Tämä avaa ihan uuden näkökulman dokaamiseen.
Outoa. Kun on luultu, että alkoholi laajentaa verisuonia ja tupakka taas supistaa.
Kyllä ne geenit siellä taustalla vaikuttaa siihen miten eri välittäjäaineet vapautuu aivoissa ja sitä kautta että mikä aine vaikuttaa kehenkin milläkin tavalla. Ja omasta kokemuksestani voin sanoa että mitään vastaavaa euforiaa mitä esim. tietys lääkeaineet aiheuttaa, ei saa kyllä mistään normaalista elämästä vaikka olisi kuinka sosiaalinen ihminen. Jos joku saa alkoholista vastaavia oloja, niin en ihmettele kovin paljon, jos jostakusta tulee alkoholisti. Etenkin jos on ahdistunut tai masentunut tai on muita ongelmia vielä elämässä. Jotkuthan ovat sanoneet että jo ihan ekalla kerralla kun ovat nauttineet alkoholia, niin kolahdus oli välittömäst erittäin kova.
Mielenkiintoista! Aivosolujen vakava hapenpuute siis aiheuttaa euforiaa, sekavuutta, muistinmenetyksen ja sammumisen.