Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on romunkerääjä

Mermi
25.10.2019 |

Asumme pientä (ennen mieheni tapaamista ostamaani ja minun maksamaani) omakotitaloa maalla. Pihassa nököttää ulkorakennus jossa autotalli ja liiteri, autotalliin mahtui autokin kun asuin yksin, nyt ei moneen vuoteen edes polkupyörää, koska mieheni on haalinut kaikenmaailmallista roinaa röykkiöittäin. Liiteriin eivät mahdu puut, ne kostuvat pihassa pressun alla. Piha on täynnä kaluja ja kanistereita, koneita ja vehkeitä, lavoja ym. Yritän jotenkin laittaa niitä edes siistimmin joskus mutta eivät pysy. Kun mies tulee kotiin, hän rojauttaa eteisen lattialle läjän likaisia vaatteita ja saappaita, pöydät pursuavat nippeliä nappelia otsalamppuja suojaimia lukulaseja lippuja lappuja. Olen hankkinut eteiseen isohkon arkun työvaatteille, mutta eihän niitä sinne asti jaksa laittaa, vaan arkun päällä on päivä päivältä kohoava vuori likaisia työvaatteita, alusvaatteita, sukkia. Pesen tietysti, ja järjestän tietysti, mutta en aina kerkiä perässä.
Illat mieheni makoilee sohvalla piereskellen ja tilailee netistä lisää kamaa. Postilaatikkoon ilmestyy päivittäin niitä kiinalaisia pikku nytteröitä, postin saapumisilmoitusten lisäksi. Terassille postipoika oli tänäänkin jättänyt jonkun loodan.
Hänen autonsa on niin täynnä tavaraa aina, että sillä ei voi lähteä ikinä mihinkään kylään tms, vaan kaikkiin reissuihin lähdetään minun autollani.
Välillä hän kyllä siivoaa autonsa. Se tapahtuu siten, että hän tyhjää kaiken pienen pihamökkimme terassille. Mökin, jonka olen maalannut ja tehnyt sievät terassinkaiteet sekä laitan kesäksi kukat. Siinä ne röykkiöt sitten ovat niin ettei mökkiinkään pääse sisään, kunnes hän taas on tarpeensa mukaan lapannut kaiken takaisin autoonsa, tai komennuksestani hetkiseksi johonkin entisten röykkiöiden jatkeeksi.
Joku saattaa tässä kohtaa kysyä enkö kiellä häntä toimimasta näin.
No. Yhdeksänvuotisen yhdessäolomme aikana varmaan yhdeksän miljoonaa kertaa. Mutta mies on täysin teflonia. Tai sitten lupaa siivota, muttei tapahdu, "ei kerkiä". Tai joskus loukkaantuukin; eivätkö hänen tavaransa saisi olla missään.
Ja mitään kun ei saa heittää pois, vaikka joskus salaa kyllä heitän, eikä hän tunnu huomaavan.
En toisaalta voi tavaroita läydä siivoamaan ja järjestämäänkään, eihän hän sitten enää löytäisi yhtään mitään!
Nauttisin kauniista harmonisen näköisestä kodista, ja itse järjestelen omat tavarani tarkasti. Kärsin tilanteesta. Olen jo vuosia halunnut myydä koko talon ja häipyä, aloittaa puhtaalta, ja mahdollisimman vähillä tavaroilla.
Niin, tämä erilaisuus meissä kun ei ole ainoa joka minua hiertää.
Häntä sen sijaan ei hierrä mikään.
Puhuminen ei auta, hän ei kuuntele.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi, vaimoni on hyvin samanlainen hamsteri. Tosin hamstrauksen kohteet ovat naisella hieman erilaisia, mutta röykkiöiden ja pyykkivuorten joukossa täälläkin liikutaan.

Minä olen saanut ongelmaan osittaisen osaratkaisun ostamalla hyvin varustellun kesämökin, joka on yksin minun nimissäni ja terotin jo ennen ostoa sitä että sinne EI kerätä tarpeetonta roinaa. Vietän kaikki lomani ja vähintään joka toisen viikonlopun (pitkän sellaisen) mökillä nauttimassa rauhasta, tilasta, siisteydestä ja keräämässä voimia kestää kaaos. Useimmiten olen mökillä yksin, vaimo saa toki tulla mukaan mutta jos lähdemme yhdessä niin kissallemme pitää hankkia hoitaja.

Vierailija
2/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on juurikin tuollainen hamstraaja. Onneksi asutaan kerrostaloasunnossa ettei hän voi ihan loputtomiin asti roudata tavaraa tänne. Ihan kaikki 1990-luvun laturitkin pitää säilyttää ''kun niitä voi tarvita joskus'' >:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamisen on loputtava.

Laita tämä ehdoksi.

Vierailija
4/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tontille rakentaa vielä?

Jos voi, pyydä miestä rakentamaan itselleen työkaluvaja. Kaikki härpäkkeet jatkossa sinne.

Autat kantamaan autotallin ja terassin tyhjäksi.

Vierailija
5/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies haluaisi muuttaa omakotitaloon. Hän on juuri tuollainen romunkerääjä ja olen varma, että piha olisi juurikin täynnä kaikenmaailman auton raatoja, tynnyreitä, rakennustarvikkeita jne.

Nyt tavarat sentään pysyvät autotallissa.....

Vierailija
6/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne meillä. Olin tosin kaukaa viisas ja pidin oman, siistin asuntoni, koska näin millainen roinahiiri mies on. Hän kerää rakkaat romunsa omaan asuntoonsa. Ja autotalliin. Ja pihalle. Ja vuokravarastoon. Ja sukulaisten luo. Ja eksän luo. Mutta EI mun luo.

Sen täytyy olla jotain perusturvallisuuden puutetta, jota paikataan tavaravuorilla. Tuntuu että niillä kamoilla hän paikkaa jotain puuttuvaa, mitä?

Vierailija
7/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kärsin tilanteesta."

No ilmeisesti et tarpeeksi, kun kerran haluat jatkaa tilannetta vielä 9 vuoden jälkeenkin. Pidä hauskaa. Katsotaan vaikka seuraavien 9 vuoden jälkeen, miten hyvin olet viihtynyt romukasojen keskellä. :)

Valintojen maailma.

Vierailija
8/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tontille rakentaa vielä?

Jos voi, pyydä miestä rakentamaan itselleen työkaluvaja. Kaikki härpäkkeet jatkossa sinne.

Autat kantamaan autotallin ja terassin tyhjäksi.

Ei missään tapauksessa. Kaikki käytettävissä oleva tila täyttyy romuista jos perheessä on tuollainen romunkerääjä.

Vierailija
9/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun niitä voi joskus tarvita! Sitten harmittaa ostaa, jos on heittänyt sellaisen pois mitä tarvitseekin.

Sinäkö ne sitten maksat?

Sinccis

Vierailija
10/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisin virhe aapeellä oli yhteenmuutto. Miksi muuttaa yhteen noin erilaisen kanssa?

Valintoja, tosiaankin.

Vierailija
11/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa jätelava ja lapa kaikki rojut sinne.

Vierailija
12/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat ollut alunperin kerääjiä, mutta itse lapsien kasvaessa isoiksi olen herännyt ettei voi olla joka paikka täynnä.

Mies ei ole tajunnut ikävä kyllä. Meillä on maatila ja hänellä "oma" konehallinsa ym tilat mihin on tavaraa kerätty. Kolme romuautoa plus neljä käytössä olevaa autoa vaikka meillä asuu kaksi kortillista ihmistä.

Kolme traktoria joilla ajaa käytännössä yksi.

Vanhoja polkupyörän raatoja varmasti yli kymmenen jne.

Mitään ei myy eteenpäin vaan selvästi on vaikea luopua.

Rakentelee hyllyjä jopa tyhjille öljyastioille.

Ei siinä sinänsä mitään niin kauan kun ei tarvitse tyhjentää tätä törkyä, mutta eihän noita voi ikuisesti tänne jättää ja lapset tuskin ilahtuu perinnöksi saamistaan rojuista

Vierailija
13/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näin se juuri on kuten joku jo tuossa mainitsikin; jos rakentaisi pihaan jonkun uuden rakennuksen, olisi sekin saman tien roinaröykkiöillä täytetty. Mikään tila ei riitä. Ulkohuussikin on täynnä. Ja vanhempiensa ulkorakennuksissa lisää, onneksi siellä vielä tilaa.

Vierailija
14/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen. Meillä on olohuone yleensä suht roinavapaa, ellei hänellä ole jokin projekti meneillään. Makuuhuoneessaki hänellä on kasa ja on sovittu että siihen kasaan saa kaiken kerätä ja muu huone näyttää siistiltä. Miehellä on tapa että jos siivoaa eteisen samat roinat löytyy sitten kodinhoitohuoneesta.. roinan määrä on tavallaan vakio. Pihakin näyttää ihan samalta mitä ap kuvailit. Minulla on oma osastoni puutarhassa jota pidän kunnossa ja sitten on miehen roinaosasto. Ja mies kun ei näe toimintaansa, vaan esimerkiksi yhtäkkiä portaiden alle saattaa ilmestyä säkillinen tyhjiä tölkkejä enkä tiedä mistä? Varmaan kesän grillijuhlista joista hän keräsi ne viedäkseen kauppaan mutta unohti ja oli kuukausia jossain, hänen autonsa takakontissako? Sitten ne yhtäkkiä ovat siinä pihamaalla. Minä selviän tästä ajattelemalla, että asutaan maalla ja meillä käy hyvin vähän vieraita ja ne jotka käy niin kauhistelkoot jos kauhistelevat. Miehen jälkien korjaaminen kun ei ole mahdollista edes teoriassa koska kuten sanoin, roinan määrä on aina vakio eikä se lopu.

Vierailija
15/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa jätelava ja lapa kaikki rojut sinne.

Aika törkeä teko olisi ja voisi saada syytteenkin toisen omaisuuden tuhoamisesta

Vierailija
16/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on teoria, että nämä romunkerääjät ovat poikkeuksellisen epävarmoja ja pelokkaita ihmisiä. Sanokaa jos olen väärässä (ehkä olen!). Mutta ajattelen, että

he kaipaavat varmuutta maailmassa, missä mikään ei oikeasti ole varmaa. He samastuvat niihin 90-luvun latureihin ja toimimattomiin tulostimiin. Heidän elämä järkkyisi, jos he luopuisivat tyhjistä pahvilaatikoista ja ruosteisista sahoista. He tuntisivat, että osa heidän sieluaan lojuu kaatopaikalla sen kolhiintuneen bensatonkan kanssa, yksin, hylättynä.

Jos he eivät säilytä teininä saamaansa afrikantähti-peliä tai armeija-aikaista virveliä, heidän koko menneisyytensä menettää merkityksensä.

Hamstraajat ovat ytimeltään konservatiiveja, säilyttäjiä. Ja konservatiivin perustunne on pelko (mantelitumakehan on heillä normaalia aktiivisempi).

Totta vai ei, mitä sanoo AV? Onko teidän hamstraaja myös vanhoillinen?

Vierailija
17/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä voisi elää hamstraajan kanssa. Hermot olisivat aivan loppu ja riitaa tulisi jatkuvasti. Oma mieheni on aivan toista ääripäätä, hän ei haluaisi säästää mitään. Kaikki vaan roskiin, on hänen mielipiteensä. Joudun usein perustelemaan hänelle miksi haluan jonkun tavaran säilyttää vaikka en juuri nyt sitä tarvitsekaan.

Vierailija
18/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä voisi elää hamstraajan kanssa. Hermot olisivat aivan loppu ja riitaa tulisi jatkuvasti. Oma mieheni on aivan toista ääripäätä, hän ei haluaisi säästää mitään. Kaikki vaan roskiin, on hänen mielipiteensä. Joudun usein perustelemaan hänelle miksi haluan jonkun tavaran säilyttää vaikka en juuri nyt sitä tarvitsekaan.

Minä en taas voisi elää miehesi kanssa, koska yritän kierrättää kaiken enkä ymmärrä miten roskiin laitetaan surutta ja rahaa menee roskiin ns.

Vierailija
19/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä maalipurkkikin on aarre! Siitä voi tehdä vaikka tuikkutelineen pihalle. Sisälle savea tai betonia. Pieni lasi päälle ja kuivumaan. 

Kuivuttuaan maalitölkin voi hävittää, mutta jää ulkotuikkuteline jäljelle! Eikä maksa muotti mitään!

Jos purkissa on vielä maalia, niin saa vähän nykytaidetta ja maaliakin pintaan!

Sinccis

Ps. Savesta jos tekee, niin kannattaa käyttää olkia yms. sitomaan se vahvemmaksi ja polttaa se kippo.

Vierailija
20/26 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava saada vertaistukea ja neuvoja, enpä näköjään ole ainut tahtomattaan tavaranpaljoushuushollissa asuva.

Ja juu, kyllä tuo ukko aika konservatiivinen on. Oikea maalaisagraarihemmo. Sohvalta kuuluu iltasella: "Kamala nälkä!" ja silloin on eukolla paras olla pötyä laittaa pöytään. Lapsuudenkodistaan perittyä, konservatiivisuuskin.