Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kyssä: jos oman alan liitolla on lakko tulossa, mutta kuuluu kuitenkin ytk:hon, niin lakkoileeko silti?

Vierailija
25.10.2019 |

Meidän alalla on mahdollisesti tulossa tukilakko postille, mutta olen ytk:n jäsen. Eli menenkö töihin normaalisti?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet, mikäli teidän lakkovahdit päästävät sut, katsovat varmaan kieroon jatkossakin.

Vierailija
2/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä suosittelisi menemään töihin. YTK-jäsenyys ei liity sinänsä asiaan menemään. Sinulta vain jää lakkokorvaukset saamatta jos et kuulu alan liittoon. Liittoon kannattaisi ehkä kuulua vaikka kuuluitkin YTK-kassaan. Liiton omaan kassaan ei tarvitse kuulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä suosittelisi menemään töihin. YTK-jäsenyys ei liity sinänsä asiaan menemään. Sinulta vain jää lakkokorvaukset saamatta jos et kuulu alan liittoon. Liittoon kannattaisi ehkä kuulua vaikka kuuluitkin YTK-kassaan. Liiton omaan kassaan ei tarvitse kuulua.

Sano yksikin syy, miksi ihmeessä kannattaisi kuulua johonkin liittoon?

Omalla alalla ei mitään liittoa edes ole, mihin voisi kuulua ja vaikka olisi, en edes harkitsisi moiseen turhuuteen liittymistä. YTK on huippu!

Vierailija
4/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain töihin, katsokoot kieroon jos katsovat. Lakko ei koske sinua. Jos mussuttavat, että saathan sinäkin sen hyödyn minkä he tappelevat, niin sano että sinulle käy hyvin paikallinen sopiminen työehdoista ilman heidän työehtosopimustaan. Itsehän he haluavat yleissitovuutta.

Vierailija
5/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaisin tukea postilaisia, mutta kun olen ytk:n jäsen, siksi tällaista kyselen...

Vierailija
6/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla alalla ei mitään liittoa edes ole, mihin voisi kuulua ja vaikka olisi, en edes harkitsisi moiseen turhuuteen liittymistä. YTK on huippu!

YTK on vain pelkkä kassa, ei mitään muuta.

Liittoon kuulumisella voi olla omat hyvät puolensa. Lakkotilanteessa esim. lakkokorvaukset. Lisäksi liitot tarjoavat usein lakimiespalveluita jos tulee riitatilanne työnantajan kanssa. Jos omalla alalla ei ole mitään liittoa, niin sitten ei varmaan kannata kuulua mihinkään liittoon. Tällöin voi kuulua pelkkään kassaan. Kassaanhan kannattaa kuulua aina.

Vierailija
7/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ytk:n jäsen et kuulu liittoon. Olet siis ns. järjestäytymätön työntekijä.

Sinulla on oikeus osallistua lakkoon järjestäytymättömänä,mutta juridista velvollisuutta ei ole.

Vierailija
8/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakot koskevan liittoon kuuluvia ja sinun pitäisi siis mennä töihin ihan normaalisti. Mihinkään käsikähmään ei tietystikään kannata lakkovahtien kanssa joutua jos väkisin haluavat estää pääsysi työpaikalle.

Vierailija
9/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haluaisin tukea postilaisia, mutta kun olen ytk:n jäsen, siksi tällaista kyselen...

Voit osallistua lakkoon.

Vierailija
10/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet tietenkin töihin. Lakkoon saavat laillisesti osallistua vain ammattiliiton jäsenet.

Vierailija
11/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä se jo tuli: jos haluat, voit osallistua lakkoon, mutta et niiltä päiviltä saa mitään korvausta. Mitään velvollisuutta sinulla ei ole lakkoilla, ja jos lakkovahdit estävät töihin pääsyn väkivalloin niin se on rinnastettavissa mihin tahansa muuhun väkivaltaan eli tarvittaessa jopa poliisiasia,

Vierailija
12/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina skipannut kaikki typerät lakot.

Minua kiinnostaa työnteko, ei ay-pelleily.

Vierailija
13/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ytk:n jäsen et kuulu liittoon. Olet siis ns. järjestäytymätön työntekijä.

Sinulla on oikeus osallistua lakkoon järjestäytymättömänä,mutta juridista velvollisuutta ei ole.

On kyllä teoriassa mahdollista kuulua sekä YTK:hon ja ammattiliittoon. Toki tämä on harvinaista, koska yleensä henkilöt kuuluvat oman liittonsa kassaan.

Vierailija
14/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin töihin, ei liittoon kuulumattoman tarvitse lakkoilla, oli sitten YTK:ssa tai ei (sehän on vain työttömyyskassa, sillä ei ole mitään tekemistä liittojen kanssa).

Itse moneen kertaan ollut töissä kun muut lakkoilee, YTK:hon toki kuulun.

Vierailija
15/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina skipannut kaikki typerät lakot.

Minua kiinnostaa työnteko, ei ay-pelleily.

Naiivi asenne.

Vierailija
16/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakot koskevan liittoon kuuluvia ja sinun pitäisi siis mennä töihin ihan normaalisti. Mihinkään käsikähmään ei tietystikään kannata lakkovahtien kanssa joutua jos väkisin haluavat estää pääsysi työpaikalle.

Lakko on pyhä. Lakonalaista työtä ei tehdä. Rikkureista totesi Rakennusliiton järjestöjohtaja Asikainen taannoin selvin sanoin:

"Rikkuria on pidetty perinteisesti saastana, joka haisee pahalta ja se haju ei lähde pesemälläkään pois. Mikäli joku/jotkut kuitenkin rikkurointiin syyllistyy, näiden onnettomien limanuljaskoiden nimet tulee kirjata ylös ja toimittaa lähimpään aluetoimistoon jatkotoimia varten."

Vierailija
17/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietenkin töihin, ei liittoon kuulumattoman tarvitse lakkoilla, oli sitten YTK:ssa tai ei (sehän on vain työttömyyskassa, sillä ei ole mitään tekemistä liittojen kanssa).

Itse moneen kertaan ollut töissä kun muut lakkoilee, YTK:hon toki kuulun.

Ei tarvitse lakkoilla mutta riippuen työyhteisöstä kannattaa kyllä miettiä pari kertaa miten menettelee. Itse en rikkoisi välejä työkavereihin kuitenkaan.

Vierailija
18/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, laskemme palkkaasi 1000€/kk. Ai, ei vai, siirsimme kuulumme nyt haistapas.aduunariyliittoon, jonka työehtosopimusta noudatamme.

Vierailija
19/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakko on pyhä. Lakonalaista työtä ei tehdä. Rikkureista totesi Rakennusliiton järjestöjohtaja Asikainen taannoin selvin sanoin:

"Rikkuria on pidetty perinteisesti saastana, joka haisee pahalta ja se haju ei lähde pesemälläkään pois. Mikäli joku/jotkut kuitenkin rikkurointiin syyllistyy, näiden onnettomien limanuljaskoiden nimet tulee kirjata ylös ja toimittaa lähimpään aluetoimistoon jatkotoimia varten."

Huh, kuulostaa siltä kuin tuo olisi jostain lehdestä vuodelta 1907. 

Vierailija
20/25 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vielä kuljetusliitot lähetvät mukaan, niin tässä on oiva tilaisuus tehdä pimeillä kuljetuksilla iso tili. Lakon alkamispäivä on black friday ja lakko osuu muutenkin koko vuoden kiireisimpään kuukauteen, joten firmat maksavat lähes mitä vaan pimeästi, että kuljetukset pelaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan