Koulun yhteydenpito (Wilma ym.)
Millaista yhteydenpitoa teillä on lastenne opettajan kanssa? Mulla on esikoinen koulussa ja olen todella yllättynyt siitä miten vähän koulusta tulee mitään yhteydenpitoa kuinka lapsen koulutyö sujuu. Silloin harvoin, kun Wilmaan tulee henkilökohtainen viesti, se on AINA, joku ärhäkän tyylinen vähän töykeä, lyhyt viesti esim. tekemättömistä läksyistä tai muuta negatiivista. Ikinä, ei ikinä ole tullut mitään positiivista mainintaa. Onko tämä tavallista?
Kommentit (31)
Eikö nuo vanhempainvartit ole sitä varten, että siellä sitten saa vanhempikin kuulla sen positiivisen palautteen? Ei meille ainakaan ole tullut kuin jotain aktiivinen tuntiosallistuminen -merkintöjä Wilmaan ja sitten open kanssa naamatusten tulee se isompi palaute.
Wilma on minulle kirosana. Kokoajan kännykkä vinkuu, kun Wilma tiedottaa sitä ja tätä ja tuota. Pitääkö jokaikinen naksahdus kertoa? Ymmärrän isommat asiat kyllä. En kaipaa mitään lässytystäkään, että voi kuinka hienosti Emma-Eemeli taas tänään piirsi kukkasia yms.
Käyttäisi opettaja mieluummin senkin ajan opettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Wilma on minulle kirosana. Kokoajan kännykkä vinkuu, kun Wilma tiedottaa sitä ja tätä ja tuota. Pitääkö jokaikinen naksahdus kertoa? Ymmärrän isommat asiat kyllä. En kaipaa mitään lässytystäkään, että voi kuinka hienosti Emma-Eemeli taas tänään piirsi kukkasia yms.
Niin eikä vielä tämäkään, mutta kun pitäisi olla kaikenaikaa vastailemassa niihin😠
Miksi lapsen positiivinen palaute pitäisi laittaa äidille Wilmaan? Eikö ope anna palautteen suoraan lapselle koulussa? Eihän alakoululaisilla edes ole omia Wilma -tunnuksia, että näkisivät open viestit.
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnassa on sellainen Wilma, jonne kirjoitetaan viestejä läksyistä? Itse opena ainakin merkitsen nämä asiat tuntimerkintöihin. Ei niistä mitään kirjotella, vaan klikataan kohtaa Kotitehtävät tekemättä. Se ei ole mikään viesti vaan merkintä ja opettajan kirjanpitoa. Mitä ihmettä siihen on edes lisäämistä? "Hei. Olen pahoillani, että joudun vaivaamaan, mutta nicopetterillä taisi tänään olla läksyt tekemättä. Joskus tietysti unohtuu. Ehkäpä jo ensi kerralla hän on tehnyt työnsä. Mukavaa viikonloppua koko perheelle. Yhteistyöterveisin Ope". Just.
Oletko vähän tyh mä. Kysehän oli siitä, että miksette laita niitä positiivisia viestejä, vai negatiivisia.
Ja aloittajalle: meille on tullut hyvin vähä mitään palautetta, 9 vuoden aikana muutama viesti - suurelta osin positiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnassa on sellainen Wilma, jonne kirjoitetaan viestejä läksyistä? Itse opena ainakin merkitsen nämä asiat tuntimerkintöihin. Ei niistä mitään kirjotella, vaan klikataan kohtaa Kotitehtävät tekemättä. Se ei ole mikään viesti vaan merkintä ja opettajan kirjanpitoa. Mitä ihmettä siihen on edes lisäämistä? "Hei. Olen pahoillani, että joudun vaivaamaan, mutta nicopetterillä taisi tänään olla läksyt tekemättä. Joskus tietysti unohtuu. Ehkäpä jo ensi kerralla hän on tehnyt työnsä. Mukavaa viikonloppua koko perheelle. Yhteistyöterveisin Ope". Just.
Olet opettaja ja asenne on tuo? Huh huh 😏
"nicopetterillä"
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on. Korjasin asian niin, etten ota kuin kootut merkinnät. Eikä ole wilmaa kännykässä. Harmittaa vähemmän, kun näkee merkinnät harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsen positiivinen palaute pitäisi laittaa äidille Wilmaan? Eikö ope anna palautteen suoraan lapselle koulussa? Eihän alakoululaisilla edes ole omia Wilma -tunnuksia, että näkisivät open viestit.
Kysy Wilman kehittäjältä. Siellä on tuntimerkinnät puolella valmiina usean värin skaala ja mahdollisuus kirjoittaa lyhyesti palautetta. Alkaen myöhästely, läksyt tekemättä, selittämätön poissaolo merkinnöistä päätyen merkintöihin aktiivista tuntityöskentelyä tai aktiivista osallistumista opetuskeskusteluun jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän tyh mä. Kysehän oli siitä, että miksette laita niitä positiivisia viestejä, vai negatiivisia.
Ja aloittajalle: meille on tullut hyvin vähä mitään palautetta, 9 vuoden aikana muutama viesti - suurelta osin positiivisia.
Ei kannata haukkua tyhmäk... Tuo on sen tyylinen ihminen että laittaa pahan kiertämään ja kostaa pian puolustuskyvyttömille lapsille (opettajana koulussa). Aika vitt...mainen asenne opettajaksi.
Joutuukohan paljonkin esittämään vai onkohan täysin oma itsensa työssään.
Opettajistakin löytyy moneen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota tuollaiset toiminnot pois päältä! Ei mulle tule mitään ilmoituksia/ ääniä viesteistä, ihan itse pitää klikata Wilmaan ja katsoa onko niitä tullut. Teen tämän kerran päivässä, yleensä alkuillasta, jos aina silloinkaan muistan. En edes klikkaa kaikkia viestejä auki, otsikosta ja lähettäjästä voi päätellä onko asia just meille tarpeellinen.
Mua kyllä ärsyttää se, että kaikki yleiset tiedotteet tulee perheen kaikille lapsille ja ne kummittelee siellä lukemattomissa niin kauan kunnes käyt joka ikisen viestin avaamassa/ poistamassa. Pitäisi olla joku systeemi, että kun yhden lapsen tililtä klikkaat sen viestin auki, se samalla merkkautuu luetuksi perheen muiltakin lapsilta.
Yläkoulun ussan opella voi olla 500 oppilasta viikossa. Siinä ei paljon runoilla wilmaan...