Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko pienemmälle paikkakunnalle, jos siellä olisi töitä?

Vierailija
25.10.2019 |

Meidän perhe lähtisi heti, jos olisi töitä molemmille. Muualla olisi mahdollisuus omakotitaloon meidänkin palkoilla. Helsingissä joudutaan tyytymään ahtaaseen kerrostaloasuntoon.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pienestä puhutaan?

Vierailija
22/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Täällä Tampereella on kaikki mitä tarvitsen.

Olen kotoisin pikkukunnasta ja sitä en kestä enää. Kotona käyminen on kuin kävisi Kaurismäen elokuvassa, tuuli humisee raitilla ja pelikoneen äärestä tuijotetaan huoltoasemalle eksyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on suurin kaupunki jossa olen asunut. Ja sekin on aivan liian suuri ja kaupunkimainen. Nyt asun maalla ja käyn noin 40km töissä kaupungissa. Se työaika on ihan riittävästi kaupunkia minulle.

Vierailija
24/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vietän 90% vapaa-ajastani kotona. Ainoa palvelu, mitä olen kuukauden sisään tarvinnut on ruokakauppa. Eli helposti voisin muuttaa jonnekkin pikkupaikkakunnalle. Tosin en pidä autolla ajamisesta (kortti kumminkin on), joten ihan korpeen en haluaisi muuttaa.

Vierailija
25/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuttaisin heti. Onhan kaupungissakin hyvät puolensa, mutta sitä maalla olevaa rauhaa ei päihitä mikään.

Totta. Itse asuin ennen tannemuuttoa Helsingissa, ja vaikka kaupungissa tosiaan oli hyvatkin puolensa (varsinkin kesalla Helsinki on aivan ihana!), niin olen tullut siihen lopputulokseen, etta asun mieluummin landella ja kayn sitten kaupunki-ikavaani viikonloppulomilla kaupungeissa. 

Nyt mulla on 1000m2:n tontti, 250m2 asuinpinta-alaa, pihasauna ja palju ja ennen kaikkea rauhaa. Olohuoneen ikkunasta nakyy pelto, eika mulla ole kuin yksi naapuri. <3 

Vierailija
26/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuttaisin heti. Onhan kaupungissakin hyvät puolensa, mutta sitä maalla olevaa rauhaa ei päihitä mikään.

Totta. Itse asuin ennen tannemuuttoa Helsingissa, ja vaikka kaupungissa tosiaan oli hyvatkin puolensa (varsinkin kesalla Helsinki on aivan ihana!), niin olen tullut siihen lopputulokseen, etta asun mieluummin landella ja kayn sitten kaupunki-ikavaani viikonloppulomilla kaupungeissa. 

Nyt mulla on 1000m2:n tontti, 250m2 asuinpinta-alaa, pihasauna ja palju ja ennen kaikkea rauhaa. Olohuoneen ikkunasta nakyy pelto, eika mulla ole kuin yksi naapuri. <3 

Missäpäin maailmaa asut?

Vierailija
27/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin maailmaa asut?

Alankomaissa... 

Vierailija
28/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ikäni eli 38v pikkukylässä, asukkaita alle 2000. En aio ikinä muuttaa pois.

Vierailija
29/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutinkin. Päätös oli helppo tehdä, sillä sain tosi hyvän työpaikan, perhettä ei ollut ja Stadin (=syntymäkaupunkini) hinnat ja meteli alkoi tympiä.

Vierailija
30/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla, välillä kävin asumassa vielä pienemmällä paikkakunnalla.

Siellä perähikiällä on sen yhden työpaikan varassa ja palkka todennäköisesti on pieni.

Näin oli meillä, puoliso opiskeli, minä kuljin 30km päähän tehtaaseen töihin.

Puolisoni ei löytänyt töitä slueelta, joten pian hänen valmistuttuaan muutimme pois.

Julkista liikennettä ei ollut kuin harvoja bussivuoroja lähikaupunkeihin(40-50,km).

Minäkin tarvitsin auton työmatkoihini.

Nyt tuo alue on aivan näivettynyt, oppilaitos suljettu, entinen työpaikkani sulkenut ovensa, alueen asunnot arvottomia.

Eipä kovin ruusuiselta tilanne näytä tässäkään.

Polttoaineiden hintojen kaavaillut rajut korotukset, paskalain täytäntöönpano ja muut kiristykset sinetöivät haja-asutusalueiden alasajon.

Täällä elämä perustuu usein siihen, että elinkustannukset pidetään alhaisina, koska tulot ovat alhaiset ja usein epäsäännölliset.

Vierailija
31/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen täysin kotona töitä ja kontaktit ovat 90-prosenttisesti sähköitse. En muuttaisi stadista mihinkään siis töiden perässä. 

Täällä ovat lapseni ja muut sukulaiset, ystävät ja tavallaan kaikki. Tiedän kyllä hyvin, että tämänkin asunnon hinnalla (kaksio kantakaupungissa) saisi kartanon syrjäseudulla. Ei vain kiinnosta. 

Kaksio kantakaupungissa maksaa noin 500 000 e ja sillä voisi saada korkeintaan maalaistalon päärakennuksen, ei kartanoa.

Vierailija
32/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ikäni eli 38v pikkukylässä, asukkaita alle 2000. En aio ikinä muuttaa pois.

Mikä siinä viehättää?

Vierailija
33/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan. Asun Berliinissä ja ihmisten vähyys ahdistaa.

Vierailija
34/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin Sotkamoon ❤️

Vierailija
35/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin maailmaa asut?

Alankomaissa... 

Ok. Mielenkiintoista saada ulkosuomalaisen kommentteja tänne, usein muistan lukeneeni sun vastauksia. Kuulostaa mukavalta elämältä:)

Vierailija
36/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä viehättää?

Toiset nyt vaan tykkää asua maalla. Minulla on oma hevostila kauniissa maalaismaisemassa joen varrella.

Vierailija
37/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla ja todellakin muuttaisin työn perässä pienelle paikkakunnalle vaikka heti!

Vierailija
38/38 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tein sen n.10 vuotta sitten. Kun työpaikka lopetettiin, perustin toiminimen ettei vaan tarvitse lähteä täältä, koska elämänlaatu on Raaseporissa niin hyvä ja elinkustannukset siedettävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän