Perjantai mättö / uuniruoka ?? Mitä tekisi illalla?
Kommentit (51)
Perinteinen nuoresta välilihasta tehty pata.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmis pizzataikinarulla on todella hyvä. Pakkauksessa on siis "tuore" taikina ja tomaattikastike, oisko jonkun vajaan pari euroa.
En olekaan tätä Lidlin valmispohjaa kokeillut. Onko se ohut ja rapea, vai paksu ja pullava?
Apetit-sarjalla on valmiita pakastepohjia, mutta ne on musta ihan surkeita, sellaista murenevaa rieskaa.
Pirkalla on myös valmis pohja jossa kastike valmiina, se on ihan ok, mutta ei erityinen.
Me kaulitaan itse sitä ohuemmaksi, ei ole pullamainen mun mielestä, hyvää on. Sen normaalihinta oli muistaakseni 2,45. Tarjouksessa 1,99.
-ohis
Ite tehdyt hampparit. Pihvit voi tehdä kätevästi niin että muotoilee suoraan jauhelihapaketista pannulle ja maustaa suolalla ja pippurilla. Karamellisoitua sipulia väliin, nams. Tai kanahampurilaiset fetalla ja ananaksella... johan tuli nälkä, apua
*mummeli* kirjoitti:
Näin mummona mietin, että on tosiaan ruokakulttuuri muuttunut (taco = arkiruokaa?).
Eipä siinä. Silti teen vieläkin näitä perinteisiä:
🌸 lettuja ja pannukakkua🌸 lihapullat ja muussi
🌸 karjalanpaisti
🌸 makkarakastike ja -keitto
🌸 makaroonilaatikko
🌸 pinaattikeitto + kananmunat
🌸 jauhelihakastike/keitetyt perunat
🌸 hernekeitto
🌸 kaalilaatikko (kaikki kaaliruuat)
Nämä on meillä ihan tavallisia arkiruokia ja tehdään kyllä näitä kaikkia ja uskon, että aika monessakin lapsiperheessä näitä syödään. Mutta mä luulen, että aloittaja tarkoittaa tässä vähän sellaista erilaista herkutteluruokaa perjantai-illan iloksi = mättö.
Mä päätin just kun katselin kaappeihin, että me syödään tänään tonnikala-tomaattilämppäreitä :). Meidän molempien herkkua. Nuo ajaa saman asian kuin pizza ja paljon halvempaa.
treffit kirjoitti:
Chicken wingsit uuniin ja sinihomejuustodippikastike kylkeen.
Bataattiranskalaiset ja tryffelimajoneesi.
Erilaisia crostineja.
Taytettyja herkkusienia.
Valkosipuli-parmesaani uuniporkkanoita valkosipuli/jogurttidipilla.
Falafeleja.
kauheasti valkosipulia
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Erilaisia crostineja.
Taytettyja herkkusienia.
Falafeleja.
kauheasti valkosipulia
Oletko vampppppyyyyyri ;)
Heh, voi olla. Me syodaan sita paivittain tyyliin ruuassa kuin ruuassa, joten en itse edes huomannut ennen kuin sanoit. Voin valehtelematta sanoa etta 80% meidan ruuista sisaltaa oliivioljya ja valkosipulia :D
Tiesitko muuten, etta valkosipuli on ns. luonnon oma antibiootti? :)
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Erilaisia crostineja.
Taytettyja herkkusienia.
Falafeleja.
kauheasti valkosipulia
Heh, voi olla. Me syodaan sita paivittain tyyliin ruuassa kuin ruuassa, joten en itse edes huomannut ennen kuin sanoit. Voin valehtelematta sanoa etta 80% meidan ruuista sisaltaa oliivioljya ja valkosipulia :D
Yritätkö olla hauska noilla "vitseilläsi"? Valkosipuli saa kyllä niin hengen kuin alapäänkin döfäämään, että onnea vaan haisulit.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Erilaisia crostineja.
Taytettyja herkkusienia.
Falafeleja.
kauheasti valkosipulia
Yritätkö olla hauska noilla "vitseilläsi"? Valkosipuli saa kyllä niin hengen kuin alapäänkin döfäämään, että onnea vaan haisulit.
Kiitos! Niin, me kun syodaan molemmat sita valkosipulia kun sen mausta tykataan, niin ei itse haisteta "haisulointejamme" ja toisista ei ole niin valia. :)
Ai etta oikein alapaankin saa "dofaamaan"? :D
Eilen keitetyistä potaateista jäi jäljelle, jotaen viipaloin ne uunivuokaan, sekaan fetapaloja, kokonaisia pieniä tomaatteja, loput hillosipulit purkista, vähän ruokakermaa.