Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotelli ja luottokortti

Vierailija
24.10.2019 |

Varasin huoneen sokos hotellista ja olen sen myös jo maksanut. Nyt tajusin, että luottokorttihan pitää ilmeisesti antaa kuitenkin sisäänkirjautuessa, niin laittaako ne sinne jonkun katevarauksen? Mulla ei sillä kortilla oo rahaa, nii täytyykö mun siirtää toiselta tililtä sinne luottokortille, vaikka oon tosiaan sen huoneen jo maksanut? Vaan velottaako ne vasta sitten, jos vetelen minibaarin naamariin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Kysymyksesi on outo. Luottokortilla on sekä debit että credit. Jos sun debit-tilillä ei ole rahaa, niin silloin maksat creditillä. Credit-katto määräytyy tulojen perusteella. Mutta jos hotelli on maksettu erikseen, korttia ei välttämättä kysytä, en tiedä sokos-hotelleista. Jotkut hotellit perivät etukäteen vakuuden, jonka hotelli palauttaa lähtiessä. Suomessa olen maksanut hotelliyöpymisiä myös vasta lähtiessä. Kysy sieltä sokos-hotellista.

Vierailija
2/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Kysymyksesi on outo. Luottokortilla on sekä debit että credit. Jos sun debit-tilillä ei ole rahaa, niin silloin maksat creditillä. Credit-katto määräytyy tulojen perusteella. Mutta jos hotelli on maksettu erikseen, korttia ei välttämättä kysytä, en tiedä sokos-hotelleista. Jotkut hotellit perivät etukäteen vakuuden, jonka hotelli palauttaa lähtiessä. Suomessa olen maksanut hotelliyöpymisiä myös vasta lähtiessä. Kysy sieltä sokos-hotellista.

Ei määräydy, vaan se on ihan sen minkä on siihen itse valinnut korttia hakiessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime viikolla yövyin Sokos-hotellissa. Olin maksanut etukäteen eikä luottokorttia tarvinnut näyttää.

Vierailija
4/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LUOTTOkortissa EI ole debitiä. Luottokortissa on vain LUOTTO, vastaavasti YHDISTELMÄKORTISSA on molemmat. Kuinka pihalla ihmiset ovat ihan yksinkertaisistakin asioista.

Vierailija
5/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tosiaan vaihtelee. Hotellikohtainen. Voivat jotain vakuusmaksua sieltä varata.

Mielestäni ei ole mennyt niissä paikoissa, jotka veloittivat koko hinnan jo etukäteen.

Kysy ihmeessä, tai laita sinne tilillesi katetta.

Vierailija
6/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"piti ilmeisesti antaa"? Etkö siis muista näytitkö korttiasi saapuessasi vai mitä? Jos huone on etukäteen maksettu, ei siis vain tehty varausta, niin ei ne sun kortilla mitään enää tee. Kannattaa tarkistaa, että todella olet maksanut jos epäilyttää.

Vierailija
7/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä S-ryhmän hotellissa (Torni, Tampere) pyydettiin luottokorttia näyttämään, vaikka huone oli jo etukäteen maksettu. Siinä respassa selittivät jotain 50e vakuusmaksusta. En tiedä tarkemmin kun kaveri näytti omaansa koska hän maksoi huoneenkin. Mutta ei siis mitään rahaa sieltä koskaan tietenkään mennyt kun ei koskettu minibaariin eikä rikottu mitään :D. 

Vierailija
8/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei määräydy, vaan se on ihan sen minkä on siihen itse valinnut korttia hakiessaan.

No joo, mutta mitä vaan ei voi valita. Tulot kysytään, ja sen pohjalta määräytyy se, mitä voi valita. Jos ei ole tuloja, ei välttis voi saada koko luottokorttia. Tai ehkä tässä on pankkikohtaisia eroja. Minulla ja miehellä on samat kortit samasta pankista, ja meille tuli eri vaihtoehdot, joista valita credit-katto. Ja siellä kortillahan ei ole mitään rahaa, mikä tekee ap:n kysymyksestä oudon ("mulla ei ole siellä kortilla rahaa"). Rahat ovat tilillä, jos kyseessä on yhdistelmäkortti, kuten ap ilmeisesti tarkoittaa, ja kun tililtä maksetaan, käytetään debit-puolta, ei luottoa. 

Vierailija
9/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen respassa töissä. Varmaan hotellikohtaista, mutta tosiaan esim. minibaarin tai maksullisten kanavien takia otamme luottokorttitiedot ylös. Jos ei ole luottokorttia, otamme vakuuden käteisenä, jonka saa kokonaisuudessaan takaisin, jos ei ole käyttänyt minibaaria tms. Jos asiakas ei halua antaa luottokorttia tai käteistä, otamme minibaarista avaimen pois sekä poistamme maksulliset kanavat pois käytöstä.

Vierailija
10/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luottokortti jossa on vain luotto ja sen lisäksi yhdistelmäkortti jossa pankki ja luotto...

Mutta en muista, että kertaakaan Suomessa ois tarvinnu korttia respassa näyttää, kun huone jo maksettu. Ulkomailla monessa paikkaa ovat halunneet nähdä.

Vierailija
11/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä aloituksesta tule ilmi, onko hotelli Suomessa vai esim. Pietarissa.

Itselläkin kyllä joku muistikuva, että kortin haluavat nähdä vielä respassa tullessa, vaikka hinta olisi jo kortilta mennytkin.

- 5

Muuten usein yhdistelmäkorttia sanotaan helposti vaan "luottokortiksi".

Vierailija
12/12 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta mitä vaan ei voi valita. Tulot kysytään, ja sen pohjalta määräytyy se, mitä voi valita. Jos ei ole tuloja, ei välttis voi saada koko luottokorttia. Tai ehkä tässä on pankkikohtaisia eroja. Minulla ja miehellä on samat kortit samasta pankista, ja meille tuli eri vaihtoehdot, joista valita credit-katto. Ja siellä kortillahan ei ole mitään rahaa, mikä tekee ap:n kysymyksestä oudon ("mulla ei ole siellä kortilla rahaa"). Rahat ovat tilillä, jos kyseessä on yhdistelmäkortti, kuten ap ilmeisesti tarkoittaa, ja kun tililtä maksetaan, käytetään debit-puolta, ei luottoa. 

Siltikin on täysin väärin sanoa että se määräytyisi jotenkin tulojen mukaan. Ei pankki niitä tuloja edes tiedä kuin silloin hakee korttia. Ja silloin kin se "määräytyy" sen valinnan mukaan minkä asiakas tekee pankin antamista vaihtoehdoista. Ei kaikki edes ota sitä maksimimäärää, vaan muun summan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän