Minulle tehtiin labralähete kohtutulehdusepäilyn takia. Seuraava vapaa näytteenottoaika on netin mukaan ke. Soitanko ja vaadin aikaisempaa aikaa?
Eli soittelin tänään neuvolaan ja tekivät lähetteen että tehdään pumpulipuikkokoe onko mulla kohtutulehdusta kun oireet viittaisi siihen. Tuossa 18 aikoihin katselin labran (jolla on monta toimipistettä) ajanvarausta, niin seuraava vapaa aika on keskiviikkona. Otanko sen ajan vai soitanko aamulla että mulla on tällainen tilanne, saisiko näytteen aikaisemmin otettua? Olen valmis ajamaan kauempaan näytteenottopaikkaan, lähi piste ei edes ota muita kun verinäytteitä.
Lähinnä sitä kysyn että odotanko keskiviikkoon vai soitanko ajavaraukseen ja yritän puhua aikaisempaa aikaa? Neuvolaan voin soittaa vasta 11-12 välillä kun on virallinen soittoaika, mutta jos soitan vasta noihin aikoihin, niin huomiseksi en sitten ainakaan saisi ylipuhuttua näytteenottoaikaa.
Kommentit (46)
Meilläpäin ei labra enää ota tuonkaltaisia näytteitä, varsinkaan mitään imupapaa, ihan gynen juttuja. Myöskään klamydian emätinnäytteen ohjaa labra ottamaan itse, tai ohjaavat vastaanotolle hoitajan luo.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kahdesti kohtutulehdus tänä vuonna.
Miksi jonotat labraan ? Sehän on tunnin reissu. Rahako ongelma ?
Etkö saa mistään lainattua 15€ - 17 euroa.
Onhan noita labroja auki 24/7 ilman ko. näytteen valmiit siinä odottaessa hinta alle 10 euroa.
I
Toinen vaihtoehto hae apteekista Metrodiasoli ja kefaleksiini kuuri yhteensä 1,8 €, molemmat parasta aloittaa injektiolla im. 1,5 € tai tipalla iv. 3 € klinikalla.Kuluthan alle 16 € haet sitten takaisin terveysvakuutuksestasi.
Ei se lääkärikään muuta sinulle voi alkuun tarjota.
Puhut totta ja hinnatkin oikein, mutta älä vittuile näille ihmisille.
Kaikki mitä kirjoittavat on heille ihan totta ja osa ei edes vinoiluasi ymmärrä, eivät osaa paremmasta kuvitellakaan saati sellaista nähneet.
Suomessa on reaalisosialismi ja tuo on realiteetti siellä. Odotetaan soittoaikaa johonkin puolueen laboratorioon tai lääkäriin.
Veikkaan, että olet itse joskus ollut tuossa samassa liemessä kun kaikki on järjestelmän kädessä.
Ei siinä paljon naurata kun 2 kympin hommaan tarvitaan monta lupaa ja leimaa, se on sellaista kontrollia ettei ollut edes DDR:ssä.
Muistaa täytyy, että se ei ole noiden pienten ihmisten vika.
Täytyyhän tuonne jonkun jäädäkin, että itse saat ostaa ylihintaisen passin, jos et onnellisesti saa sitä sivistysmaasta.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin ei labra enää ota tuonkaltaisia näytteitä, varsinkaan mitään imupapaa, ihan gynen juttuja. Myöskään klamydian emätinnäytteen ohjaa labra ottamaan itse, tai ohjaavat vastaanotolle hoitajan luo.
Eikö tulehdusarvo riittäisi. Jos se on korkea, saa lähetteen sairaalapäivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas kehno provo. Kohtutulehdusta ei ikävä kyllä diagnosoida millään pumpulitikulla, vaan tulehdusverikokein, crp, pvk nyt ainakin.
T. Klö
Olen ollut neuvolan kätilöön puhelimitse yhteydessä, siellä sanottiin että näyte otetaan limakalvoilta pumpulipuikolla. Sitä en tiedä ottaako myös verikokeita, mutta jos ottaa niin niihin saa aina ajan/ne otetaan vaikka ei olisi ajanvarausta.
Kyllä aivan varmasti tarvitaan crp. Jos se on korkea ei ole aikaa alkaa pumpulipuikkonäytteitä viljelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas kehno provo. Kohtutulehdusta ei ikävä kyllä diagnosoida millään pumpulitikulla, vaan tulehdusverikokein, crp, pvk nyt ainakin.
T. Klö
Olen ollut neuvolan kätilöön puhelimitse yhteydessä, siellä sanottiin että näyte otetaan limakalvoilta pumpulipuikolla. Sitä en tiedä ottaako myös verikokeita, mutta jos ottaa niin niihin saa aina ajan/ne otetaan vaikka ei olisi ajanvarausta.
Kyllä aivan varmasti tarvitaan crp. Jos se on korkea ei ole aikaa alkaa pumpulipuikkonäytteitä viljelemään.
Jospa se CRP ei ole koholla, mutta kohtuun on silti mahdollisesti jäänyt jotain pientä ripettä?Näin oli mun kohdalla. Pitkittynyt jälkivuoto johtui pikkuruisista istukan palasista, jotka eivät edes ultrassa näkyneet. Kohtu jouduttiin kaapimaan, lopulta kai olisi johtanut tulehdukseen, jos asialle ei olisi mitään tehty. Jälkivioto oli tässä tapauksessa jatkunut jo 3 kuukautta. Lääkärikin ihmetteli, ettei varsinaista tulehdusta ollut silti pukannut. Mutta joka tapauksessa, onneksi tuo kohtunäyte otettiin viimein, kun vuoto oli jatkuvaa ja sanottiin siihen asti, että pitäisi odotella vain.
Ajattelinkin että provo on keskuudessamme. Ei ap, vaan vastaaja.