Mikä arvosana on 28,5/30p? Lapsen kokeesta
Oon luvannut kympistä 10€. Onko toi 10- vai 9,5 vai mikä?
Kommentit (24)
Oo, lapsesta on näköjään tulossa av:lla aikaansa viettävää henkselinvenyttäjävanhempaansa fiksumpi
Sehän riippuu aivan käytetystä arvostelutaulukosta.
Riippuu mikä on arvosteluprosentti. Googleta arvosanalaskuri ja katso sieltä. Läpäisypeosentti varmasti vähintään 20% luultavasti enemmänkin jotain 20-40% välillä.
Ei se ainakaan kymppi ole, joten säästit varmaan rahasi.
Ei tuo mikään arvosana ole.
Toisaalta lapsesi sai melkein kolmekymppiä, joten tiedät mitä tehdä.
Oikeasti? Kysyt täältä, etkä osaa itse päättää onko lapsesi koemenestys palkitsemisen arvoinen? Käytät luovaa arvostelua ja päättelyä, se on aina sallittua vanhemmille, kunhan ei aivan mieleivaltaisesti ala (yli)valtaansa käyttämään.
Kompaan täysin nr. 2:n ytimekästä kommenttia.
Voi olla 9, 9+ tai 9 1/2. Riippuu opettajan käyttämästä laskurista/arvostelutaulukon tiukkuudesta.
Tarkoittaa sitä että, että lapsesi sai täysistä 30 pisteestä, pisteitä 28,5 eli 28,5/30
Arvosana-asteikolla 4-6 tuo lienee jotain 9+ tai 9,5.
Erinomainen tulos.
Muutos 4-10 asteikolle: (7/30*28,5)+3=9,65 eli 9,5
Mattilanori kirjoitti:
Muutos 4-10 asteikolle: (7/30*28,5)+3=9,65 eli 9,5
Oma korjaus oletuksella että 10- olisi numeroarvona 9,75 on se lähempänä eli 10-
Palkitse lasta yrittämisestä ja työnteosta, älä numeroista. Siihenkin on syynsä, miksi opettaja ei aina laita arvosanaa. Ei ole pedagogisesti viisasta painottaa sitä varsinkaan pienten lasten kanssa.
T. Ope
Voihan se olla 10, sillä jos vaikka kyseessä oli koe, jossa 29p/30p riitti arvosanaan 10, ja tuo puolikas pyöristyi ylöspäin.
Itse sain kerran 10 espanjan kokeesta tuolla perusteella, vaikka puolitoista pistettä uupui maksimista.
Mahtaiskohan se sen ope tietää, mitä luulet?
Alakoulussa ilmeisesti käytössä usein 20 prosentin arvostelutaulukko, yläkoulussa 30 ja lukiossa 30-55, riippuen aineesta. Ainakin siis oman kokemuksen ja tiedon mukaan, en tiedä onko yleinen käytäntö. Sekä 20 että 30 prosentilla olisi 10- jos nyt oikein näppäilin pikaisesti laskimeen.
Maksa nyt fiksulle ja ahkeralle lapsellesi se 10€. Minä antaisin 15€, ihan vaan siksi että se kannustaa lasta ja antaa motivaatiota myös tuleviin opintoihin.
Hylätty