Sieltähän se totuus Jennifer Anistonin ruokavaliosta tuli, vai että muka herkuttelisi juustoilla ja kermalla, hah!
Anistohan väitti vuosia että pysyy hoikkana vhh ruokavaliolla. Hiilarit pannaan ja juustoja ja kermaa ruokaan.
Nyt: Hollywood-tähdet Jennifer Aniston ja Reese Witherspoon myönsivät karun totuuden, miten he pysyvät niin laihoina – noudattavat äärimmäistä ruokavaliota.
Näyttelijäkaverukset Jennifer Aniston ja Reese Witherspoon kertovat noudattavansa 16:8-dieettiä, jossa suurin osa vuorokaudesta paastotaan.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen 16:8 ruokavaliolla, se on itselleni luontaisin ateriarytmi. Mutta mahtuu siihen kahdeksaan tuntiin juustoa ja kermaa ja herkutteluakin jos haluaa. Eivät nuo sulje toisiaan pois.
Artikkelissa sanottiin, että 16:8 -rytmin, joka ei teoriassa sulje pois tiettyjä ruokia, lisäksi Aniston ja Witherspoon ovat "tiukkoja myös ravintonsa suhteen". Eli en uskoisi että sen 8 tunnin aikana mitään kermavaahtoa vedetään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla hoikka ilman ihmedieettejä vaikka herkuttelisikin päivittäin, juustoilla, leivoksilla tms. Geenit ratkaisevat.
N40 172/56
Odota kun olet 50, mulla samat mitat ja nyt täytyy elämän ensimmäisen kerran katsoa mitä suuhun laittaa kun muuten lihoo huomaamatta ja nopeasti.
N50
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen 16:8 ruokavaliolla, se on itselleni luontaisin ateriarytmi. Mutta mahtuu siihen kahdeksaan tuntiin juustoa ja kermaa ja herkutteluakin jos haluaa. Eivät nuo sulje toisiaan pois.
Artikkelissa kyllä todettiin, että vaikka tää 16:8 -dieetti ei sulje pois teoriassa mitään ruoka-aineita, niin Aniston ja Witherspoon ovat "tiukkoja myös ravintonsa suhteen". Eli eivät ehkä kuitenkaan sen 8 tunnin aikana vedä mitään kermaa ja herkuttele kauheesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa kyllä todettiin, että vaikka tää 16:8 -dieetti ei sulje pois teoriassa mitään ruoka-aineita, niin Aniston ja Witherspoon ovat "tiukkoja myös ravintonsa suhteen". Eli eivät ehkä kuitenkaan sen 8 tunnin aikana vedä mitään kermaa ja herkuttele kauheesti?
Kuohukerma 35%
Rasva 94 E%
Proteiini 2 E%
Hiilari 4 E%
Kyllä kermavaahdolla ketoosissa pysyy.
VHH ja pätkäpaasto eivät ole mitenkään ristiriidassa keskenään.
Molempia voi käyttää samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta onko hyötyä, jos on 16:8 dieetillä 6 päivänä viikossa ja yhtenä syömiset on esim 10 tunnin aikana?
Uskon että on. En itsekään noudata aina ihan tiukasti tätä, jos on vaikka juhlat tms. Pääasia että tuntuu itsestä hyvältä - ihmiset ovat erilaisia ja joillekin voi sopia paremmin toisenlainen ruokarytmi. On niitäkin jotka pätkäpaastoaa esim vain kolmena päivänä viikossa. Mutta ehdottomasti suosittelen kokeilemaan, mitään siinä ei häviä.
Ai. Mä en tiennytkään että mun ruokarytmi on dieetti! Herään 3.30 ja juon kahvin, töissä aamupala 07 ja kotona lämmin ruoka 14-15. Ei väli- tai iltapaloja. Ja olen lihava.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mä en tiennytkään että mun ruokarytmi on dieetti! Herään 3.30 ja juon kahvin, töissä aamupala 07 ja kotona lämmin ruoka 14-15. Ei väli- tai iltapaloja. Ja olen lihava.
Ihan uteliaisuudesta, mitä teet työksesi kun on tuollainen päivärytmi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta onko hyötyä, jos on 16:8 dieetillä 6 päivänä viikossa ja yhtenä syömiset on esim 10 tunnin aikana?
On toki. Siis ainakin itselläni tuo 16:8 tulee aika luonnostaan, kuulun näihin joilla ei ole nälkä aamulla tai vielä aamupäivälläkään. Sen sijaan jos syön aamupalan, niin mulla on silti puoliltapäivin nälkä. Eli mun tapauksessa etu on se, että ei tule syötyä "muodon vuoksi" ylimääräisiä kaloreita aamulla. Ilmeisesti on myös ihan hyväksi että ei lapa suuhun ruokaa koko ajan - monelle joka jankuttaa tuosta että pitää syödä muutaman tunnin välein tuntuu olevan epäselvää, että ei pitäisi myöskään syödä USEAMMIN kuin 4 h välein jos on painon kanssa ongelmia.
Napsii oikeanlaisia pillereitä, niin ei tee mitään vaikeuksia pitää itseään vaikka jatkuvasti miinuskaloreilla. Näläntunnetta ei kauheasti edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turpeasta naamasta ja huonosta ihosta kuitenkin näkyy, että juustoa ja kermaa menee, vaikka ei olisi lihavakaan. En oikein tajua kun noilla on mahdollisuus käyttää omia huippukokkeja, että miksi eivät ole kasvissyöjiä, niin hoikkuuden lisäksi paranisi vielä ulkonäkökin.
Turpea naama johtuu täyteaineista.
Kuten siideristä?
Myös kortisonilääkitys aiheuttaa turvotusta. Joudun käyttämään kortisonipitoista astmalääkettä ja naama on turpea. Näytän ihan juopolta :(. En käytä alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, mitä teet työksesi kun on tuollainen päivärytmi?
Ap
No aika monessa vuorotyössä työpäivä alkaa klo 5 tai 6 aamulla... Pitkä työmatka päälle niin pakko herätä 3.30. T. Toinen aikaisen työn raataja
Vierailija kirjoitti:
VHH ja pätkäpaasto eivät ole mitenkään ristiriidassa keskenään.
Molempia voi käyttää samaan aikaan.
Näin juuri. Useat ketoruokavaliota/vhh-ruokavaliota noudattavat käyttävät tuota 16:8 systeemiä. Näissä nyt taas "trendikkäissä" keto-ohjeistuksissa nimenomaan suositellaan tätä rytmiä, jotta saa myös autofagiasta koituvat hyödyt itselleen. Ja sillä tosiaan pärjää hyvin, ei ole nälkä eli en todellakaan näe sitä minään äärimmäisenä ruokavaliona.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Aniston edes ole mikään kovin hoikka. Ja tuskin on koko elämäänsä ollut tuolla ruokavaliolla, tää on nyt se uusin juttu vaan monista.
no Anistonilla on kyllä todella hyvä kroppa, mutta Reese Witherspoon ei kyllä ole mitenkään erityisen laiha, vaikka Is:n jutussa niin väitetään. Tässä Jen https://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/celebrities/jennifer-anisto… ja tässä Reese https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/01/07/article-2535373-1A7A4DAE0000…
Mua lähinnä nauratti toi artikkeli. "Äärimmäinen ruokavalio/ tiukka ruokavalio/ dieetti".
Ok. Mä en syö koskaan aamupalaa, ei vaan ole nälkä. Esim. eilen söin ruisleivän (sillä kuuluisalla juustolla) n. klo. 23. Tänään heräsin yhdeksän jälkeen, ensimmäinen ateriani oli kauhallinen perunamuusia ja päälle salaattia (missä muuten siinäkin oli juustoa) suunnilleen klo. 15. Kasvissyöjä olen ollut yli 20 vuotta. Voin helposti olla vuorokaudenkin syömättä jos ei ole nälkä.
Kuuntelen elimistöäni ja syön vain kun on oikeasti nälkä, kelloon katsomatta.
Ikää 38, mitat 167/58, energiaa piisaa ja voin loistavasti.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala englanniksi on breakfast eli paaston keskeyttäminen. 16:8 on takavuosien ruokarytmi, perinnetietoa, ei trendidieetti. Kaikki olivat laihoja ennen kuin välipaloista ja hiilarien mättämisestä tuli trendi.
Mindblown!!!!!
Siis ihan oikeesti!!!!
Wow.
(Miksi taa kuulostaa sarkasmilta, ei ole. En siis oikeasti koskaan tullut ajatelleeksi sanan etymologiaa.)
Voin sponssata sulle näppäimistön ääkkosillä kun kerrot mihin lähetän sen. Näitä sinun viestejäsi on todella tuskallista lukea.
Olen jo kymmeniä vuosia syönyt kaksi ateriaa päivässä. Klo 12 ja noin Klo 19. Paino 100kg+. ”Äärimmäistä” heh heh.
jollekkin tiukka ruokavalio meinaa sitä ettei saa syödä kahta viineriä kahvin kans
Harrastaako kukaan näistä vähän syövistä liikuntaa? Enkä tarkoita mitään kävelyä, vaan vaikka 5 km tai 10 km juoksu tai 30 km fillarilenkki?
Kuten siideristä?