Auttakaa. Ultrassa rv 8+5 ei näkynyt sykettä
Viikot siis menkkojen mukaan vastasivat just oikeita. Sykettä ei näkynyt. Lääkäri totesi nopeasti olevan keskenmeno ja sain ekan lääkkeen sairaalassa. Perjantaina pitäisi ottaa tyhjennyslääkkeet.
Mulle tuli yhtäkkiä olo että jos ei vaan sattumalta näkynyt tai oli huono lääkäri. Onko tää ihan varma että on mennyt kesken. Viikot kuitenkin ok.
Sanokaa please jotain😓
Kommentit (42)
Syke löytyy aina jos sellainen on. Osanotot.
Vierailija kirjoitti:
Jos meet uudelleen ultraan niin kysy yhden pillerin vaikutusta lääkäriltä. Luultavasti ei ole vaikutusta. Onhan jotkut ottanut useamman ja sikiö ei ole poistunut ja on sitten syntynyt terveenä.
Raskauden keskeyttämiseen käytetään kahta eri lääkettä, jotka otetaan 1–3 vuorokauden välein. Ne voivat aiheuttaa sikiövaurioita, joten lääkkeiden ottamisen jälkeen keskeytystä ei tule enää perua.
No hyvä jos näin on. Lääkäri vaikutti noin kokemattomalta että jäin miettimään. Kysyi vielä että näkeekö joku muu sykettä. Sitten sanoi että näkyisi jotain pientä ja sitten taas että tämä on
Mennyt kesken. Jäi outo olo.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tietääkö joku ton ensimmäisen pillerin vaikutukset ?
Olet jo ottanut lääkkeen, ei pidä enää perua. Lääke aiheuttaa sikiövaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Jos meet uudelleen ultraan niin kysy yhden pillerin vaikutusta lääkäriltä. Luultavasti ei ole vaikutusta. Onhan jotkut ottanut useamman ja sikiö ei ole poistunut ja on sitten syntynyt terveenä.
Hohhoijaa taas, aborttilääkkeet aiheuttaa vakavia sikiövaurioita, ja ensimmäisen pillerin ottamisen jälkeen, sitä prosessia ei pidä enää perua.
Kerta sä oot menny otetaan sen ekan lääkkeen niin nyt on kyllä jo myöhäistä. Mulle ainaki keskeytyksessä sanottiin että sen ekan lääkkeen jälkeen ei voi enää perua
Mulla oli tuulimuna, mutta sitä seurailtiin viikolle 10 asti varmuuden vuoksi.
Ne raskausoireet säilyy, koska raskaushormoni ei poistu hetkessä vaikka alkio olisikin kuollut.
T. Keskeytyneet keskenmenot rv 6 ja 12+3.
Tietysti turhaa spekulointia, kun olet ensimmäisen lääkkeen jo ottanut, mutta mullakin näytti tyhjää tai "on täällä jotain" vaikka piti olla 8+. Testin tein hyvissä ajoin. Kuitenkin kahden viikon päästä näkyi syke ja jotenkin oudosti raskaus oli silloin vasta 8rv? Ilmeisesti testi oli reagoinut ovikseen.
Mutta siis yhdyntäpäivä ei välttämättä ole sama kuin hedelmöityspäivä eikä ovulaatiotestikään mikään 100%. Heittoja voi siis olla.
Sitten taas keskenmenon kohdalla näkyi selkeästi sikiö joka vastasi viikkoja 8+5 mutta ei sykettä, tämä oli aika selvä tapaus. Alkoi vuotaa pari päivää myöhemmin.
Tsemppiä ap!
Ikävä sanoa mutta minulla hyvin traumaattinen kokemus vähän vastaavasta tilanteesta. Raskaus ei näkynyt ekassa ultrassa, uusi ultra viikon päähän. Arvio tokassa ultrassa 8+1, ei näkynyt vieläkään mitään. Lääkäri tuputti keskeytystä mutta sanoin että tunne on niin vahva että
Odotan vielä viikon josko vuoto tai särky alkaisi. Menin viikkoarviona 9+2 yksityiselle ultraan vaikka kaikki minulle jankkasi etten ole raskaana. Kappas ihmettä, ultrassa näkyi vikkelä pieni katkarapu ja viikot täsmentyi mitan perusteella 7+5. Eli kuukautiskierto ei täsmännyt arvioidun ovulaation kanssa ja raskaus oli niin alkuvaiheessa ekassa ja tokassa ettei mitään näkynyt. Onneksi en uskonut lääkäreitä ja pidin pääni vaikka sain ”hullun” ihmisen maineen.
Ei onko varma että on kuollut, jos ei ultrassa näkynyt syke? Sori on pakko varmistella
Mun eka diagnosisoitiin tuulimunaksi viikolla 7 ja olisin saanut ajan keskytykseen pyysin viikon armon aikaa ja uuden ultran. Syke löytyi ja terve lapsi syntyi. Nyt menossa keskeytyneen keskenmenon tyhjennykseen kun ultrassa viikolla 11 ei näkynyt sykettä ja koko vastasi viikkoja 5-6. Molemmilla kerroilla vahvat raskausoireet ja ihan varma että siellä on joku. Nyt vaan tiedän että toivo on turhaa.
Tsemppiä ap.lle! Itse en kyllä uskaltaisi ekan lääkkeen otettua toivoa tervettä lasta
Tuo on kyllä kumma, että joillain ei ole näkynyt. Se on tietenkin mahdollista, että raskaus ei olekaan niin pitkällä kuin kierron perusteella luulisi, ovis ja hedelmöitys on voinut tapahtua myöhemmin. Mutta minulla in näkynyt raskaudet ultrassa jo 5+2 ja 5+4. Sen vuoksi hassua, ettei kaikilla ole näkynyt. Vaikuttaako sitten se mihin kohtaan alkio on kiinnittynyt ja ehkä ruumiinrakennekin? Minulla on kiinnittynyt aika lähelle kohdunsuuta ja siksi ehkä näkynyt heti varhain kun alakautta ultrattu.
Vierailija kirjoitti:
En ole ylipainoinen. Alkio näkyi kyllä hyvin mutta ei sykettä.
Jos alkio näkyy selkeästi mutta syke ei, niin se on kyllä huono merkki. Yleensä jos on vähän epäselvää näkyykö vai ei, niin ei se näy se alkiokaan kunnolla. Olen tosi pahoillani!
Mutta jos asia vaivaa sua kovasti, käy toki lääkärissä uudelleen niin saat mielenrauhan.
Ehkä mä koitan nyt vaan unohtaa epäilykseni. Kiitos kaikille!
En ole ylipainoinen. Alkio näkyi kyllä hyvin mutta ei sykettä.