Hyviä kokemuksia mielialalääkkeistä? Kertokaa ihmeessä.
Onko kellään hyviä kokemuksia näistä? Miten ja mihin auttanut?
Itsellään ollut vuosia paha masennus, jotain pakko nyt kokeilla. Itsellään on niin etten pääse sängystä ylös, pää aivan sumussa, todella energitön, surullinen, masentunut. Huom tämä tosiaan on masennusta, kaikki muut poisuljettu moneen kertaan.
Olen oikeasti hädässä :(
Kommentit (51)
Todennäköisesti köyhästä ravinnosta johtuvia puutoksia sekä aivojen stimulaation puute. Harrastatko liikuntaa? Oletko ympäröinyt itsesi toksisilla ihmisillä? Onko sinulla lähipiirissäsi energiasieppari tai happivaras? Kulutatko paljon telkkarin tai netin roskaviihdettä?
Minun miehelläni on masennuslääkitys ja se on ollut meillä ihan suoraan hengenpelastaja.
Itselläni auttanut todella paljon.Suosittelen kokeilemaan.Ihanaa tuntea olevansa terve,iloinen ja normaali.Harmittaa kun usein mielialalääkityksestä puhutaan niin negatiiviseen sävyyn.Nämä lääkkeet auttavat monia!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni auttanut todella paljon.Suosittelen kokeilemaan.Ihanaa tuntea olevansa terve,iloinen ja normaali.Harmittaa kun usein mielialalääkityksestä puhutaan niin negatiiviseen sävyyn.Nämä lääkkeet auttavat monia!
Näyttävät kuitenkin vaikuttavan negatiivisesti kirjoitustaitoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ota tosta nyt vähän nappia ota ota.
Ei niin paljon mitä muut väittävät.
Ongelma lääkkeissä on se että se on ruokaa ja se mitä se lääke sisältää niin se saa oikeasti hyvän olon tunteen mutta me ihmiset ajattelemme alitajuisesti hyvää oloa tuovia asioita ja se ajatus aivoissamme toistuu siitä ruoasta mitä me syömme ruoan alkuperää kohtaan.
Lääkkeen alkuperä ei tuo alitajuntaamme mitään hyvää kasvatusta ellemme osaa havainnoida tätä ja korjata sitä.
Kasvatettu ruoka on kyllä parempaa kuin lääkkeet. Mutta tosiaan en jaksa lääkkeeni hyvistä asioista puhua koska lääkärit tietävät sen ja niin heidän kuuluukin ja lääkkeisiin on syystä reseptit. Pikemmin kriittisyyden positiivisesta lähtökohdasta on parempi kritisoida ilman reseptiä lääkkeitä syöviä ihmisiä ja niitä väärin käyttäviä lääkäriä myöten.
Kävin päätohtorilla vetämättömyydestä ja se antoi määräyksen joihinkin nappeihin.
Popsin sitten kyseisiä nappeja muutaman kuukauden ja tuloksena oli jatkuva pahoinvointi, mielialan heittelyä, ja vuoroperään joko ummetusta tai ripulia.
Lopulta sitten totesin että saa mokoma paska riittää ja heitin napit roskiin.
Heti parani olo sen jälkeen.
Ei ne lääkkeet sua sängystä nosta, ihan itse sun pitää se tehdä. Miten ajattelit lääkäriin päästä :D Mieti, kun sun kohdalle sattuu vähättelijä, joka ei ota tosissaa, miksi turhaan tuhlata energiaa? Miksi sä kuvittelet että saisit noin vain sanella että nyt mulle noita kiitos...
Leponex kiellettiin jossain maassa koska siihen vedottiin että se on ihmisoikeuksia rikkova, jos minulla on kokemus tästä niin yksi ihmisen henki kuolee ja koska meitä on kaksi niin toinenkin, ellei lääke ole viellä parempi niin miljoonia. Taidan ottaa nyt yhden erittäin rauhoittavan lääkkeen mielialaani mistä ei ole haittaa mielialalääkitykseeni. Mmm... ja teen ruokaa nyt kello kolme lupasin itselleni.
Syön Venlafaxinia, joka on haukuttu kaikkialla lyttyyn. Minulla se kuitenkin tehoaa + pitää toimintakykyisenä. En ole mitenkään erityisen hyväntuulinen, mutta lääke tasoittaa mielialaa eli en myöskään saa itkupotkuraivareita tai halua tappaa itseäni viiden minuutin välein. Ja tosiaan jaksan paljon paremmin tehdä kotityöt ym. velvollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lääkkeet sua sängystä nosta, ihan itse sun pitää se tehdä. Miten ajattelit lääkäriin päästä :D Mieti, kun sun kohdalle sattuu vähättelijä, joka ei ota tosissaa, miksi turhaan tuhlata energiaa? Miksi sä kuvittelet että saisit noin vain sanella että nyt mulle noita kiitos...
Siis niitähän tyrkytetään ihan ensimmäisenä, oli vaiva melkeinpä mikä vaan.
Sulta on varmaan jääny joku pilleri ottamatta..
Ei ole, lääkitys leikkasi ahdistuksen tunteita, mutta myös kaikkia tunteita eikä edistänyt tilannettani. Päinvastoin seksi ei enää kiinnostanut enkä ollut muutenkaan kovin elävä. Vaimo ei kestänyt aloitekyvyttömyyttäni ja flegmaattisuuttani ja lopulta tokaisin itsekin, että en tunne "suuria tunteita". Hän sanoi, ettei jaksa enää odottaa kun en selvästi yritä parantua vaan välttelen ongelmia. Lopputuloksena ero ja menetetyt mahdollisuudet. Suosittelen masennuksen juurisyyn selvittämistä ja asioiden korjaamista. Myös siinä tapauksessa, että aloittaisit lääkityksen ottaaksesi tuon askeleen. Sitten lopetat lääkityksen heti. Lääkkeet eivät paranna masennusta.
Tohtori Eisenheim kirjoitti:
Todennäköisesti köyhästä ravinnosta johtuvia puutoksia sekä aivojen stimulaation puute. Harrastatko liikuntaa? Oletko ympäröinyt itsesi toksisilla ihmisillä? Onko sinulla lähipiirissäsi energiasieppari tai happivaras? Kulutatko paljon telkkarin tai netin roskaviihdettä?
Muistitko katsoa tänä aamuna Astral TV:tä?
Mulla on hyviä kokemuksia. Suosittelen jos lääkäri ehdottaa. Auttoi masennukseen mutta muuten koin olevani normaali.
Masennuslääkkeet ei paranna masennusta. Koettu hyöty on placebo vaikutus. Sokkokokeissa avun masennuslääkkeistä saa 34% kun placeboa saanut verrokkiryhmästä avun saa 29%. Masennuslääkkeet on huuhaata.
Itselläni Voxra auttoi. Se nosti pahimmasta väsymyksestä että jaksoin käydä lääkärissä ja etsiä psykoterapeutin.
Vierailija kirjoitti:
Masennuslääkkeet ei paranna masennusta. Koettu hyöty on placebo vaikutus. Sokkokokeissa avun masennuslääkkeistä saa 34% kun placeboa saanut verrokkiryhmästä avun saa 29%. Masennuslääkkeet on huuhaata.
Laittaisitko linkin tutkimukseen? Mitä masennuslääkkeitä siinä edes tutkittiin? Niitähän on todella erilaisia. Itselläni esim. SSRI-lääkkeet ja SNRI-lääkkeet eivät toimineet mutta Voxra toimi.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ettei paranna, mutta tekee elämisen ainakin helpommaksi.
Mä oooon iha tööt tötteröööt BUHAHAHA BUHAHAHHAAAA!