Hyviä kokemuksia mielialalääkkeistä? Kertokaa ihmeessä.
Onko kellään hyviä kokemuksia näistä? Miten ja mihin auttanut?
Itsellään ollut vuosia paha masennus, jotain pakko nyt kokeilla. Itsellään on niin etten pääse sängystä ylös, pää aivan sumussa, todella energitön, surullinen, masentunut. Huom tämä tosiaan on masennusta, kaikki muut poisuljettu moneen kertaan.
Olen oikeasti hädässä :(
Kommentit (51)
Onko Aurorixista kokemuksia? Kuulemma paras epätyyppilliseen masennukseen.
Mielialalääkkeen haitat on siinä että euforia jää kokematta. Ei meillä suomessa edes ole sellaista kulttuuuria että sillä nyt kauheasti edes tekisi mitään. Hyvät puolet on se että kaikki epäolennainen ajatuksen haahuilu jää ja keskittyminen paranee.
Vierailija kirjoitti:
Mielialalääkkeen haitat on siinä että euforia jää kokematta. Ei meillä suomessa edes ole sellaista kulttuuuria että sillä nyt kauheasti edes tekisi mitään. Hyvät puolet on se että kaikki epäolennainen ajatuksen haahuilu jää ja keskittyminen paranee.
Ei minulla ainakaan jää, kuten ei muutkaan tunteet.
41
Ap, tottakai kokeilet lääkettä! Valtava apu parhaimmillaan. Itselläni palautti elämään iloa ja värejä, ja auttoi jaksamaan raskaassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minua SNRI lääke (duloksetiini) auttaa todella paljon. Ilman lääkettä vaikea ahdistus saa ylivallan, menetän työkyvyn ja yöunet, parisuhde menee solmuun koska ylireagoin kaikkeen, lapset ahdistuvat minun ahdistuksestani.
Lääkkeen tuella överiahdistus pysyy poissa, tunnen oloni tasapainoiseksi ja tyytyväiseksi, jaksan huolehtia arjen velvotteista, jaksan olla vaimona ja äitinä läsnä perheelleni.
Olen käynyt myös pitkän terapian joka on osaltaan auttanut, mutta valitettavasti ahdistuneisuushäiriöt ovat usein kroonisia ja niin on minunkin tapauksessani. Ainakin toistaiseksi aion jatkaa lääkitystä siitä yksinkertaisesta syystä, että se AUTTAA.
Kiinnostavaa. Minulla aika samat setit kuvauksen perusteella. Työkyvyn menetystä on aika ajoin ja pitkiä sairauslomia, jos olen ilman lääkettä. Onko lääkkeestä haittavaikutuksia?
Vierailija kirjoitti:
Minua SNRI lääke (duloksetiini) auttaa todella paljon. Ilman lääkettä vaikea ahdistus saa ylivallan, menetän työkyvyn ja yöunet, parisuhde menee solmuun koska ylireagoin kaikkeen, lapset ahdistuvat minun ahdistuksestani.
Lääkkeen tuella överiahdistus pysyy poissa, tunnen oloni tasapainoiseksi ja tyytyväiseksi, jaksan huolehtia arjen velvotteista, jaksan olla vaimona ja äitinä läsnä perheelleni.
Olen käynyt myös pitkän terapian joka on osaltaan auttanut, mutta valitettavasti ahdistuneisuushäiriöt ovat usein kroonisia ja niin on minunkin tapauksessani. Ainakin toistaiseksi aion jatkaa lääkitystä siitä yksinkertaisesta syystä, että se AUTTAA.
Kiinnostavaa. Minulla aika samat kuvauksen perusteella. Työkyvyn menetystä on aika ajoin ja pitkiä sairauslomia, jos olen ilman lääkettä. Onko lääkkeestä haittavaikutuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa. Minulla aika samat kuvauksen perusteella. Työkyvyn menetystä on aika ajoin ja pitkiä sairauslomia, jos olen ilman lääkettä. Onko lääkkeestä haittavaikutuksia?
Hieman alentunut seksuaalinen tunto ja orkun saannin pitkittyminen ovat ainoita haittoja. Pystyn kuitenkin nauttimaan seksistä ja laukeamaan, joten hirveän iso ongelma tämä ei ole.
41
Joillakin lääkkeillä ainakin minun oli mahdotonta saada orgasmia. Eikä ollut mitään halujakaan, tosin se oli ihan hyvä vaan.
Kaikissa niissä on ollut enemmän hyviä kuin huonoja puolia. Mut mä todella tarvitsenkin lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Aurorixista kokemuksia? Kuulemma paras epätyyppilliseen masennukseen.
Vastaan, vaikkei tästä ole sinulle apua. Minulle määrättiin Aurorixia ensimmäisenä mielialalääkkeenäni, 90-luvulla jo. Se oli silloin minun rahoissani kallista, mutta kai sitä jonkun aikaa söin. En muista, vaihdettiinko se halvempaan. Muistan vaan, kuinka kerran kävellessäni kotiin ihmettelin, että miksi minulla on yhtäkkiä HYVÄ olo. Eihän minulla ole mitään syytä siihen. No lääkkeen ansiotahan se oli. Olin juuri syönyt sitä sen aikaa, että se alkoi vaikuttaa.
Keskustelin lääkärin kanssa juuri ja hän sanoi, ettei nykyisin määrättäisikään Aurorixia ensimmäisenä vaihtoehtona. En kysynyt tarkemmin, miksei.
Tämä ei ollut mikään tieteellinen pätemiskisa, vaan kysyttiin ihmisten omakohtaisia kokemuksia. Mikä siinä on niin vaikeaa lukea aiheen otsikko ja vastata siihen, tai sitten olla hiljaa ja myöntää, ettei omaa kokemustietoa asiasta ole. Eiköhän kaikki tiedä mielialalääkkeisiin mielletyt negatiiviset mielikuvat ja huuhaa-huutelut, ja juuri niiden takia monet ei uskalla edes kokeilla - omaksi kohtalokseen kenties. Voisipa edes joskus, edes kerran, keskustella tästä aiheesta ilman tuota ainaista tarpeetonta sivusta huutelua.