Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kokeillut kaiken mahdollisen ja lapsi vaan ei anna pestä hampaita suosiolla.

Vierailija
22.10.2019 |

Joka ilta sama. On tavallinen, vilkkuva sekä sähköhammasharja. Kaikkia kokeiltu. On saanut katsoa videota. Istua potalla tai syöttötuolissa. Sylissä maaten. Lattialla tai sohvalla maaten tyyny pään alla. Lelu kädessä. Harjata itse. Nähnyt kuinka itse pesen. Saanut harjata minun hampaita. Suihkussa pesty. Päivällä pesty kun ei ole väsynyt. Kokeiltu tahnalla ja ilman. Alettu pesemään ensimmäisen hampaan puhjettua mutta ei. Harjan pureminen alkaa välittömästi kun se menee suuhun. Siinä sitten pitäisi yrittää harjata. Mä en enää keksi mitään! Lapsi on vauvasta asti pureskellut leluja jne ja pureskelee edelleen. On siis itse tottunut laittamaan kaikkea suuhun mutta hammasharja on kuin punainen vaate. Ei niitä voi pesemättäkään jättää ja on kaikille ikävää pestä väkisin😔

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlata curling vanhemmuus. Se että siloitellaan lapselle tietä ja etsitään aina se helpoin ja miellyttävin ratkaisu kaikkeen, ei välttämättä kannata. Teini-iässä ollaankin sitten pulassa, kun koulu ja viranomaiset eivät lähde siloittelemaan tietä kenellekään vaan samoilla säännöillä mennään.

Toinen kasvatus metodi ei ole todellakaan väkivalta, vaan se että on jämäkkä ja johdonmukainen.

Vierailija
42/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lasten hammasharjat ovat yllättävän kovia, valitse pehmeimmät harjakset ja anna puruleluksi se kovaharjaisempi hauskan näköinen harja. Kostuta harja kuumalla vedellä, jotta harjakset pehmenevät lisää. Hampaat voi pestä toisen kerran myös päivällä, jotta tulee rutiinia lisää, noin alkuvaiheessa ei ole ehdoton pakko painia vaikean asian kanssa heti aamusta.

Koeta saada itsesi palkitsevimmaksi ja kannustavimmaksi juuri silloin kun lapsi toimii oikein, negatiivinenkin huomio voi olla tavallaan palkkiota. Positiivinen huomio on kuitenkin palkitsevampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut myös kuritusta jos sanot kerran kokeilleesi kaiken mahdollisen? Nopeasti lapsi yleensä oppii, että kannattaa sallia hampaiden pesu koska vaihtoehto sille on joutua kuritetuksi.

Seuraus kurituksesta on huostaanotto, mikä on paljon isompi ongelma lapsen kehitykselle kuin se, että hampaita ei pestä. Suuri osa lastenkotilapsista päätyy nuorisorikollisiksi tai muuten syrjäytyneiksi.

1. Kuritus ei ole laitonta vaikka sen onkin virallisten kasvatussuositusten vastaista

2. Siitä ei tule huostaanottoa.

Idiootti, tämä viimeinen.

Niin on voisi hyvin olla eksäni tai puolisonsa kirjoittama, valitettavasti näitä tällaisia vielä on olemassa ja tekevät lapsia.

Totta on että harvemmin lastensuojelu puuttuu tai puuttuu mutta ei tee mitään korkeintaan antaa noottia, mutta se ei tee siitä hyväksyttyä!

Kuka määrittää sen mikä on hyväksyttyä?

Ja toisaalta miksi sossu puuttuu ja huostaanottaa sellaisesta joka on laillista? Eivät poliisitkaan saa keksiä omia lakeja, joten miksi sossuilla on se oikeus?

Lueppa vähän lakia uudestaan, fyysinen kuritus on rikos, oli se sitten paikalla pitoa tai pakkopesua.

Tiukkaan syliin ottamista ja rauhoittamista syliin käytetään erityislasten kanssa ihan kouluissa ja päiväkodeissa. Tiukka ote tuo turvaa lapselle joka on varassa vahingoittaa muita tai itseään. Se ei ole laitonta.

Sori ohis, ei liity tähän hampaidenpesu caseen sinällään.

Vierailija
44/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkustemppuja ja neuvottelemista ei kannata kokeilla loputtomiin, niillä kannustat lasta jatkamaan nykyistä toimintaa ja sinä mahdollistat sen. Johdonmukaisesti tiukka syliote ja määrätietoinen positiivinen asenne, varo negatiivisuutta. Lapsi on huomannut, että hän voi tehdä noin ja niinpä hän tekee.

Vierailija
45/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut myös kuritusta jos sanot kerran kokeilleesi kaiken mahdollisen? Nopeasti lapsi yleensä oppii, että kannattaa sallia hampaiden pesu koska vaihtoehto sille on joutua kuritetuksi.

Seuraus kurituksesta on huostaanotto, mikä on paljon isompi ongelma lapsen kehitykselle kuin se, että hampaita ei pestä. Suuri osa lastenkotilapsista päätyy nuorisorikollisiksi tai muuten syrjäytyneiksi.

1. Kuritus ei ole laitonta vaikka sen onkin virallisten kasvatussuositusten vastaista

Niin on voisi hyvin olla eksäni tai puolisonsa kirjoittama, valitettavasti näitä tällaisia vielä on olemassa ja tekevät lapsia.

Totta on että harvemmin lastensuojelu puuttuu tai puuttuu mutta ei tee mitään korkeintaan antaa noottia, mutta se ei tee siitä hyväksyttyä!

Ja toisaalta miksi sossu puuttuu ja huostaanottaa sellaisesta joka on laillista? Eivät poliisitkaan saa keksiä omia lakeja, joten miksi sossuilla on se oikeus?

Lueppa vähän lakia uudestaan, fyysinen kuritus on rikos, oli se sitten paikalla pitoa tai pakkopesua.

Tiukkaan syliin ottamista ja rauhoittamista syliin käytetään erityislasten kanssa ihan kouluissa ja päiväkodeissa. Tiukka ote tuo turvaa lapselle joka on varassa vahingoittaa muita tai itseään. Se ei ole laitonta.

Tiukkaa otetta käytetään koska ei ole muuta mahdollisuutta. Tuo höpötys siitä kuinka se kiinnipitäminen luo lapselle turvaa on täyttä höpöhöpöä jolla oikeutetaan kovaa pakkokeinoa tässä lempeän kasvatuksen kulttuurissa.

Ihan naurettavaa että vastaan taistelevan kiinnipitäminen herättäis turvallisuuden tunteita. Ei herätä mutta on ainoa keino joskus estää vahingollinen toiminta.

Vierailija
46/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hampaat on helppo pestä silloin kun lapsi itkee, tee samoin jos ei muute onnistu

Vierailija
47/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pureskeluharja vaikka ilman tahnaa jo ennen hampaiden pesua esivalmisteluna, jospa se saisi pureskeluhalua vähenemään pesun aikana?

Vierailija
48/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen hampaat on helppo pestä silloin kun lapsi itkee, tee samoin jos ei muute onnistu

Eli äiti itkee itse?

Vierailija
49/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kiva kun tullut lisää neuvoja!

Kävin tosiaan itse korjauttamassa vanhan paikan ja kysyin vinkkejä. Eipä sieltä oikein mitään saanut irti. Ksylitol pastilleja ehdotti palkinnnoksi ja juurikin sitä että lapsi saisi pestä minun hampaita. Jos sitten antaisi pestä omansa. En usko että lapsi tuota palkinto systeemiä vielä ymmärtää. Jos saadaan hampaat edes jotenkin pestyä, on saatu tarra. Ei hän oikein välitä liimata niitä. Ja joskus saattaa omin päin käydä niitä repimässä pois ja tulee näyttämään. Ei kauheasti välitä noista pastilleistakaan mutta enemmän kuin ennen. Jaksottaista sekin tykkääkö ottaa vai ei, kuten on myös vitamiinien kanssa. Ajattelin nyt antaa tavallisen harjan useammin lapsen käteen päivällä, josko tutustuis itsekseen siihen ja saisi pureskella vapaasti. Mennä sitten vaikka sinne hanan viereen ja saa kastella ja imeskellä vettä sillä. Ostin myös uutta tahnaa. Veikkaan kyllä ettei edellinenkään lapsen mielestä ole pahan makuista tms koska aina ensimmäisenä ne imaisee suuhunsa harjasta. Ainiin. Ja kiitos siitä pikku kakkosen sovellus vinkistä! Latasin sen eilen ja vilkaisin vinkattua kroko peliä. Sitä pelataan vielä tänään. Lapsi on tähän asti lähinnä katsonut youtubesta videoita jos sellaisen laitan pyörimään. Näppäilee kovasti puhelinta ja "puhuu" sinne mutta oikeasti ei osaa ko laitteita vielä lainkaan itse käyttää. Mutta tota peliä tosiaan kokeillaan. Saa nähdä mitä meinaa.

ap

Vierailija
50/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihenpä se melkein joka kerta johtaakin. Lapsi itkee ja siinä saa vähän pestyä. Itku kyllä loppuu aina samantien kun harjan ottaa pois suusta. Ei vaan ole kiva kun toinen joka kerta itkee ja pahoittaa mielen. Siksi tulin kyselemään vinkkejä.

ap

Vierailija
51/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lukeneet Thorbjørn Egnerin kirjan Satu hammaspeikoista?

Vierailija
52/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kissaa. Olen yrittänyt kertoa niille plakin haitallisuudesta, mutta eivät ne vielä usean vuoden jälkeenkään hampaiden pesua rakasta, vaikka tahnakin maistuu kalalta.

Me vain pestään. Toinen pitelee, toinen pesee ja sen jälkeen palkitaan harjaamalla turkki.

Vierailija
53/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille ksylitolipastilleja

Vierailija
54/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon läimäys kärpäslätkällä reidelle niin mukulalla aukeaa suu ja pääsee tunkemaan hammasharjan sisään.

Vierailija
55/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukkaa otetta käytetään koska ei ole muuta mahdollisuutta. Tuo höpötys siitä kuinka se kiinnipitäminen luo lapselle turvaa on täyttä höpöhöpöä jolla oikeutetaan kovaa pakkokeinoa tässä lempeän kasvatuksen kulttuurissa.

Ihan naurettavaa että vastaan taistelevan kiinnipitäminen herättäis turvallisuuden tunteita. Ei herätä mutta on ainoa keino joskus estää vahingollinen toiminta.

Siksi kirjoitinkin, että tilanteessa jossa lapsi on vaarassa vahingoittaa itseään tai muita.

Vierailija
56/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hirviöäiti. Otan lapsen kiinni ja sanon että nyt harjataan hampaat. Kerron että pois pääsee kun suu on avattu ja homma hoidettu. Ei ole lapset hirveän montaa itkupotkuraivaria viitsineet saada ja hampaiden harjaus sujuu nykyään yhteistyössä. Samoin kun peliaika loppuu, jos kännykkä ei irtoa kädestä niin otan sen ja laitan jäähylle. Yllättäen mua totellaan. Reilu pitää tietysti aina olla ja johdonmukainen, ja pysyä itse rauhallisena, mutta aina ja kaikken lasten kanssa ei maanittelemalla onnistu. Kun jotkut asiat nyt vaan on pakko, kuten hampaiden harjaus, noin pieni on vielä niin pieni että ei ole reilua antaa sen oppia että reikä tulee jos ei ole kunnolla harjattu, vaan vastuu on huoltajilla.

Vierailija
57/57 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hirviöäiti. Otan lapsen kiinni ja sanon että nyt harjataan hampaat. Kerron että pois pääsee kun suu on avattu ja homma hoidettu. Ei ole lapset hirveän montaa itkupotkuraivaria viitsineet saada ja hampaiden harjaus sujuu nykyään yhteistyössä. Samoin kun peliaika loppuu, jos kännykkä ei irtoa kädestä niin otan sen ja laitan jäähylle. Yllättäen mua totellaan. Reilu pitää tietysti aina olla ja johdonmukainen, ja pysyä itse rauhallisena, mutta aina ja kaikken lasten kanssa ei maanittelemalla onnistu. Kun jotkut asiat nyt vaan on pakko, kuten hampaiden harjaus, noin pieni on vielä niin pieni että ei ole reilua antaa sen oppia että reikä tulee jos ei ole kunnolla harjattu, vaan vastuu on huoltajilla.

Toinen hirviöäiti ilmoittautuu. Olen pilannut jo kolme lasta!

Ei mutta vakavasti ottaen. Olin juuri esikoisen kanssa hammashoitajalla, joka kertoi että jopa ekassa tarkastuksessa löytyy nykyään reikiä. Oli todellakin huolissaan. Vähän varttuneempi hoitaja ja sanoi, että muutos on tapahtunut ihan vuosikymmenessä. Hänen mielestään hampaat vaan pestään ja sillä siisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan