Muita jonka 17-vuotias on raskaana eikä aio käydä abortissa?
Lapsi sentään syntyy vasta täysikäistymisen jälkeen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali maksaa.
Tyttäreni kirjoittaa parhaillaan kandidaatin tutkielmaa että ei, sossu ei maksa. Hän elättää lapsensa yhdessä miesystävänsä kanssa.
Okei eli tämä ihmelapsi on aloittanut yliopiston 15vuotiaana, koska tekee nyt proseminaarityötä 17-vuotiaana. Hän elää siis opintotuella. Opintotueallako meinaa siis lapsen elättää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jotkut vihaisitte niin paljon lapsenlastanne että jos häntä ei suostuttaisi abortoimaan niin ette millään tavalla osallistuisi hänen hoitoon ??
Minä olen omani hoitanut , eikä minulle enää lapsenlapsia tuoda hoidettavaksi. Jos lapsia tekee, niistä huolehtii itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jotkut vihaisitte niin paljon lapsenlastanne että jos häntä ei suostuttaisi abortoimaan niin ette millään tavalla osallistuisi hänen hoitoon ??
Kyse ei ole vihasta. Lapset hoidetaan lähtökohtaisesti itse. Jos on valmis äitiyteen, on valmis myös itsenäiseen aikuisen elämään.
Ja se vaatii mielestäsi sitä että ennemmin tuleva lapsenlapsi pitää tappaa? Ettei vaan aikaasi ja rahaasi kuluisi hänen hoitamiseen.
Jos ei ole työtä, ei mitään resursseja ITSE huolehtia omasta lapsesta, niin kyllä, abortti on silloin paras ratkaisu ja niitä lapsia voi tehdä sitten kun pystyy huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali maksaa.
Tyttäreni kirjoittaa parhaillaan kandidaatin tutkielmaa että ei, sossu ei maksa. Hän elättää lapsensa yhdessä miesystävänsä kanssa.
Kanditutkielmaa 17-vuotiaana? Siis proseminaarin vai?
AP on ihan vaan trolli/provoilija, joka unohti jo tyttärensä iän tai unohti minkä ikäisenä edes käydään mitäkin kouluja.
Ystäväni teki teininä lasta. Myöhemmin kaksi uuden miehen kanssa. Äitinsä sai jättää jäähyväiset täysin omalle elämälleen, varsinkin kun hoivasi noita kahta ekaa pilttiä alituiseen. Kahta muutakin paljon.
No mutta jos hän on yliopistonkin aloittanut 15-vuotiaana niin eikös se lapsi ollut kohta odotettavissa? Kaikessa näköjään ikäisiään edellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tekemistä vihaamisen kanssa. Eiköhän periaatteena ole se, että oma lapsi hoitaa oman lapsena. Noin nuorena he tuppaavat kuitenkin laittamaan lapsen hoidon ja myös rahallisesti lapsen kasvatuksen omien vanhempien harteille. Siksi olisi parasta, että tämä raskaana oleva teini muuttaa omilleen ja hankkii lapselle tarvittavat tarvikkeet ja myös hoitaa lapsen.
Täällä on kyllä outoja ja tosi kylmiä ihmisiä, joille perhekeskeisyys ei sano selvästikään mitään.
Miksi olette edes tehneet lapsia, jos perhe ja jälkeläiset ei kiinnosta?
Normaali ihminen haluaa olla paljon lastenlastensa kanssa, ja kuuluu asiaan hoitaa heitä.
Enkä ala tästä jankkaamaan eli turha sössöttää mitään, meidän suvussa kaikki hoitaa suvun pienimpiä riippumatta siitä, onko lapsen vanhemmat hänet saadessaan 18- vai 40-vuotiaita.
Tottakai.
Onneksi synnyin tähän sukuun mihin synnyin, olisin varmaan aika empatiakyvytön ja surkea ihminen jos olisin syntynyt jollekin ”mitäs läksit ja ite ne hoidat”-tyyppiselle mammalle.
Tuollainen asenne olisi näkynyt jo lapsuudessa eikä tuollainen nainen voi olla hyvä äiti. Onneksi sain erilaisen ja lämpimän äidin (ja isoäidit).
29;
Teinin vahingonlaukauksen seurausta saa hoitaa kuin omaansa. Minusta hiukan liikaa vaadittu. Varsinkin, kun tämä työelämä tällaista. Ja ihan muutenkin. Lapset tulisi tehdä, kun itse kykenee kantamaan päävastuun.
Oletteko muuten kotoisin Afrikasta?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä outoja ja tosi kylmiä ihmisiä, joille perhekeskeisyys ei sano selvästikään mitään.
Normaali ihminen haluaa olla paljon lastenlastensa kanssa, ja kuuluu asiaan hoitaa heitä.Enkä ala tästä jankkaamaan eli turha sössöttää mitään, meidän suvussa kaikki hoitaa suvun pienimpiä riippumatta siitä, onko lapsen vanhemmat hänet saadessaan 18- vai 40-vuotiaita.
Tottakai.
Onneksi synnyin tähän sukuun mihin synnyin, olisin varmaan aika empatiakyvytön ja surkea ihminen jos olisin syntynyt jollekin ”mitäs läksit ja ite ne hoidat”-tyyppiselle mammalle.
Tuollainen asenne olisi näkynyt jo lapsuudessa eikä tuollainen nainen voi olla hyvä äiti. Onneksi sain erilaisen ja lämpimän äidin (ja isoäidit).
Eikös se ole tunnekylmä ihminen, joka vierittää oman lapsensa hoidon muiden harteille?
Vierailija kirjoitti:
29;
Teinin vahingonlaukauksen seurausta saa hoitaa kuin omaansa. Minusta hiukan liikaa vaadittu. Varsinkin, kun tämä työelämä tällaista. Ja ihan muutenkin. Lapset tulisi tehdä, kun itse kykenee kantamaan päävastuun.
Oletteko muuten kotoisin Afrikasta?
Päävastuu on tottakai lapsen vanhemmilla, mutta kyllä se nyt vaan tekee siitä päävastuun kantamisesta huomattavasti mukavampaa, kun vastuuta jakaa myös läheiset.
Elämä on ylipäätään onnellisempaa, kun ympärillä on ihmisiä jotka välittävät sinusta, joiden mielestä lapsesi ovat ihania ja haluavat viettää aikaa näiden kanssa, kuin joku yksinään pärjääminen ja juhlapyhinä ”itepä teit, meitä ei kiinnosta”-sukulaisten näkeminen.
Luohan se myös emotionaalista turvan tunnetta kun tietää, ettei ole koskaan yksin ja jos jotain tapahtuu, on ihmisiä joihin voi tarvittaessa tukeutua.
Luuletko, että vain Afrikassa on perhekeskeisiä ihmisiä?
Voin kertoa, että sellaisia on likipitäen kaikkialla pl. Suomi, vaikka on Suomessakin onneksi jonkin verran.
Suomalainen, suomenkielinen valtaväestö on kyllä maailman mittapuulla harvinaisen yksilökeskeistä ja epäempaattista kansaa.
Tuo epäempaattisuus on ihan tutkittu juttu, ja sen huomaa kun lukee suomalaisia keskustelupalstoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen haluaa olla paljon lastenlastensa kanssa, ja kuuluu asiaan hoitaa heitä.Enkä ala tästä jankkaamaan eli turha sössöttää mitään, meidän suvussa kaikki hoitaa suvun pienimpiä riippumatta siitä, onko lapsen vanhemmat hänet saadessaan 18- vai 40-vuotiaita.
Tottakai.
Tuollainen asenne olisi näkynyt jo lapsuudessa eikä tuollainen nainen voi olla hyvä äiti. Onneksi sain erilaisen ja lämpimän äidin (ja isoäidit).Eikös se ole tunnekylmä ihminen, joka vierittää oman lapsensa hoidon muiden harteille?
Kuka on vierittänyt? En minä sellaisesta puhunut, ainoastaan nämä jotkut hysteerikot täällä luulee että jos et lemppaa lastasi ja sen jälkeläistä, niin sitten se vierittää sulle kaiken vastuun ja elämäsi on yhtä lapsenlapsen hoitamista ilman omia lomia yms.:D
Jos ette halua auttaa omia lapsianne sen jälkeen kun ne on 18-vuotiaita, niin olkaa hyvät ja pysykää lapsettomina.:)
Yksikään lapsi ei ansaitse syntyä tuollaisille ihmisille.
Vanhemmuus on elinikäistä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa puhua nuorelle siitä, että lapset hankitaan vasta aikuisina (30v +), kun on vakityöt ja varaa asettua sellaiseen ympäristöön missä on lapsille terveellisen kasvun ainekset (eli löytyy omakotitalo sekä autot harrastuskyydityksiin).
Lapsia ei hankita, kuinka joku voi olla noin idiootti.. Itse aloin 29v yrittämään, enkä hoidoista huolimatta ole raskaaksi tullut ja tätä yrittämistä kesti 8 vuotta joten ole typerys kirjoittamatta jos ei ole todellakaan mitään järkevää sanottavaa.. Lapsi on lahjoista suurin ei mikään tuote mikä hankitaan kun siltä tuntuu
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Olen lapsenlapsen kanssa tekemisissä, mutta minä en omia menoja enää koskaan peru toisen takia. Olen tyttärelleni sanonut, että otan hoitoon jos se minulle sopii ja, että vastuu on sinulla niin kuin sinä olit minulle. Baarimenot hoitaa miehensä kanssa tai sitten jos miehen vanhemmat ottaa hoitoon. Se miksi näin olen sanonut on kun minä olin totaali yyhoo ja ei todellakaan ollu aikaa mennä mihinkään. Työ koti tarha työ koti tarha. Muuttui sen jälkeen työ, koti, koulu. Nyt on minun vuoro elää ja olla. Mutta olen ollut ja hoitanut lapsenlasta kyllä, mutta pääasia se ei ole minulle. Lapset hoidetaan kyllä itse, kun niitä alkaa tekemään, niitä ei tehdä sillä verukkeella, että koko yhteisö hoitaa ja osallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Tuollainen asenne olisi näkynyt jo lapsuudessa eikä tuollainen nainen voi olla hyvä äiti. Onneksi sain erilaisen ja lämpimän äidin (ja isoäidit).Eikös se ole tunnekylmä ihminen, joka vierittää oman lapsensa hoidon muiden harteille?
Kuka on vierittänyt? En minä sellaisesta puhunut, ainoastaan nämä jotkut hysteerikot täällä luulee että jos et lemppaa lastasi ja sen jälkeläistä, niin sitten se vierittää sulle kaiken vastuun ja elämäsi on yhtä lapsenlapsen hoitamista ilman omia lomia yms.:D
Mitä nuorempana lapset tehdään sitä useimmin he yrittävät vierittää lapsen hoitoa omille vanhemilleen ja rahallisesti vaativat vanhempia maksamaan menoja. Se on vain totuus. Ei kukaan täällä ole sanonut, etteikö vanhempien pitäisi LAINKAAN hoitaa lapsenlasta, mutta että pitää tiukka linjaus tehdä, ettei se vaan kaadu heidän harteille.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Lastenlasten hoitaminen ei kuulu isovanhemmille, heitä saa hoitaa jos tahtoo.
Mun mielestä on melko myöhäistä alkaa 17 vuotiasta lasta abortoimaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Tuollainen asenne olisi näkynyt jo lapsuudessa eikä tuollainen nainen voi olla hyvä äiti. Onneksi sain erilaisen ja lämpimän äidin (ja isoäidit).Lastenlasten hoitaminen ei kuulu isovanhemmille, heitä saa hoitaa jos tahtoo.
Juuri näin! Isovanhemmat olkoot oman onnensa nojassa, minä en heitä ainakaan tahdo hoitaa!
Juuri siksi nämäkin asiat kannattaa puhua etukäteen.