Muita jonka 17-vuotias on raskaana eikä aio käydä abortissa?
Lapsi sentään syntyy vasta täysikäistymisen jälkeen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali maksaa.
Tyttäreni kirjoittaa parhaillaan kandidaatin tutkielmaa että ei, sossu ei maksa. Hän elättää lapsensa yhdessä miesystävänsä kanssa.
Tuossa tilanteessa et voi vaikuttaa päätöksentekoon, mutta voit valmistaa häntä ottamaan sitä vastuuta tulevasta vauvasta. Kerro mitä vauva tuo tullessaan, miten raskaus vaikuttaa kehoon, millainen tapahtuma synnytys on ja miten paljon vauva vaati hoitoa.
Ehkä voisit tarjota jotain kevyttä työtä kotona, vaikka siivousta, josta voisi tienata rahaa lasten tarvikkeisiin (nää kun ei ihan halpoja ole)
Miten asuminen järjestyy? Onko lapsen isä mukana, entä miten hänen vanhempansa osallistuvat vauvan elämään?
Etsi mitä tukea nuorille äideille on tarjolla, jotain kerhoja/ryhmiä on monesti seurakunnalla tai jollakin järjestöllä, näihin kannattaa koittaa saada lähtemään mukaan. Ne kaverit yleensä katoaa kun vauva syntyy, kun toiset ovat vasta saaneet luvan alkaa elää sitä nuoruutta.
Meillä on ollut sama tilanne. Sanoin tytölleni, että hän saa päättää ja minä tuen hänen valintaansa. Ihanat kaksostytöt. Ovat jo koulussa. Paljon autoin oman työni ohessa. Tämä on ollut elämäni parasta aikaa.
Minä olisin ylpeä jos tyttäreni ei tekisi aborttia. Hurahtaisin täysillä isoäitiyteen. Kouluja kyllä ehtii käydä myöhemmin elämässä mutta abortoitua lasta ei saa koskaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma 17v olis paksuna eikä tekis aborttia, sanoisin että muuta omilles ja tee vaan se lapsi. Itse huolehdit, minulle sitä ei tyrkätä hoitoon eikä tulla rahaa kerjäämään.
Kamala olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oma 17v olis paksuna eikä tekis aborttia, sanoisin että muuta omilles ja tee vaan se lapsi. Itse huolehdit, minulle sitä ei tyrkätä hoitoon eikä tulla rahaa kerjäämään.
Kamala olet.
Mä olin aikanaan samoilla linjoilla, teiniraskauksilta vältyttiin.
Parturissa käydään, abortti tehdään.
Miksi te jotkut vihaisitte niin paljon lapsenlastanne että jos häntä ei suostuttaisi abortoimaan niin ette millään tavalla osallistuisi hänen hoitoon ??
Kannattaa puhua nuorelle siitä, että lapset hankitaan vasta aikuisina (30v +), kun on vakityöt ja varaa asettua sellaiseen ympäristöön missä on lapsille terveellisen kasvun ainekset (eli löytyy omakotitalo sekä autot harrastuskyydityksiin).
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jotkut vihaisitte niin paljon lapsenlastanne että jos häntä ei suostuttaisi abortoimaan niin ette millään tavalla osallistuisi hänen hoitoon ??
Kyse ei ole vihasta. Lapset hoidetaan lähtökohtaisesti itse. Jos on valmis äitiyteen, on valmis myös itsenäiseen aikuisen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole vihasta. Lapset hoidetaan lähtökohtaisesti itse. Jos on valmis äitiyteen, on valmis myös itsenäiseen aikuisen elämään.
Ja se vaatii mielestäsi sitä että ennemmin tuleva lapsenlapsi pitää tappaa? Ettei vaan aikaasi ja rahaasi kuluisi hänen hoitamiseen.
Olisko kannattanut kertoa sille tytölle, että siitä miesmakkarasta paineella lähtevästä majoneesista, niin namia kuin se onkin, voi hyvinkin lihota 9 kuukautta?
Mutta hyvä että pitää penskan. Suomessa ei ole liikaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se vaatii mielestäsi sitä että ennemmin tuleva lapsenlapsi pitää tappaa? Ettei vaan aikaasi ja rahaasi kuluisi hänen hoitamiseen.
Sikiö ei ole lapsi, eikä sitä voi tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii kotoa muuttoa omiin nurkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali maksaa.
Tyttäreni kirjoittaa parhaillaan kandidaatin tutkielmaa että ei, sossu ei maksa. Hän elättää lapsensa yhdessä miesystävänsä kanssa.[/
Miten 17-vuotias voi tehdä kandin tutkielmaa? Peruskoulusta päästään 16 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali maksaa.
Tyttäreni kirjoittaa parhaillaan kandidaatin tutkielmaa että ei, sossu ei maksa. Hän elättää lapsensa yhdessä miesystävänsä kanssa.
Kanditutkielmaa 17-vuotiaana? Siis proseminaarin vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsethan tehdään niin, että ne hoidetaan ja kasvatetaan itse. 17v raskaana ja täysi elämä edessä. Se kun vaan on niin, että bilehile nousee esiin jossain vaiheessa, kun kaveritkin notkuu baareissa kun täyttänyt 18v. Siinä se lapsi tungetaan joka vkloppu mummilaan. Ei se ihan niin mene. Suurin osa teiniraskauksia on tollasia, että ne lapset on siellä mummilassa aina. Minun äitini sai minut kun oli 17v. Mulle mummi on enemmän äiti, kun oma äiti ja olen sentään jo 43v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikiö ei ole lapsi, eikä sitä voi tappaa.
Sikiö on elävä organismi joka mm. liikkuu ja heiluttelee käsiään. Se on paljon monimutkaisempi kuin vaikkapa hiiri ja hiirenkin pystyy tappamaan.