Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutimme kehyskuntaan ja elämänlaatu parani niin, että tulin raskaaksikin!

Vierailija
22.10.2019 |

Ennen asuimme 3h + keittiö raitiovaunulinjan varrella. Minun työmatka kesti 15 min raitiovaunu ja 15 metro sekä kävelyt eli noin 45 minuuttia yhteen suuntaan.

En mitenkään tykännyt entisestä asuinalueestamme, 80-90 -luvuilla rakennetut talot alkoivat rapistua, alueella oli paljon sosiaalisesta asumisesta johtuvia häiriöitä ja ongelmia, ympäristö oli roskainen ja likainen, kukaan ei välittänyt oikein mistään, lapset oireili päiväkodissa ja elämä tuntui muutenkin ankealta ja turvattomalta.

Onneksi saimme asuntomme myytyä ja ostimme (pieni perintö toki auttoi) ihanan, vain vähän yli kolmen vuoden ikäisen omakotitalon 45 km päästä Hgin keskustasta. Nyt tilaa on 200m2, talli kahdelle autolle, turvallinen piha lapselle leikkiä.

Mies teke etänä kolme päivää viikossa, minä sujautan uudella autollani moottoritietä työpaikalle 25 minuutissa. Lapsen päiväkodissa on pienet ryhmät ja lapset tulevat hyvin toimeen keskenään. Naapurit ja kyläläiset ovat ihania, samanlainen tausta ja yhtenevät arvot lähentää. Tuntuu turvalliselta, koska täällä pidetään huolta ja välitetään luonnosta, ympäristöstä ja naapureista.

Ihana yllätys oli, kun pitkän turhaan yrittämisen jälkeen tulin raskaaksi vuosi muuton jälkeen. Se oli minun kroppani tapa sanoa, että nyt asiat on hyvin, nyt on turvallista. Raskaus ei pelota yhtään, toki mulla jo toinen kertakin, mutta oman kunnan palvelut ovat hyviä ja niitä tarjoavat ihmiset eivät ole stressaantuneita ja kiireisiä ja ennen kaikkia pysyvät samoina.

Olen jo päättänyt, että vauvan synnyttyä aloitan rakkaan harrastukseni, ratsastuksen taas 10 vuoden jälkeen. Täällä maalla aika ei kulu turhaan, tuntuu että asiat ovat loksahtaneet kohdalleen ja kaikkeen mitä haluaa, on mahdollisuus.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea.

Vierailija
2/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta.

Kaikkea hyvää tulevaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 'maalla' asumisessa puolensa. Itse asuisin mielelläni omakotitalossa jossain kehyskunnassa, mutta puolisoa ei pätkääkään kiinnosta. Noh, kaikkea ei aina voi saada.

Vierailija
4/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa asutko Nummelassa?

Mulla kävi samoin. Olin kärsinyt sekundäärisestä lapsettomuudesta 10 vuotta. Tänne muutettua tärppäsi. Kaikki stressitaso varmaan laski niin elimistössä.

Vierailija
5/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että sen verta mennyttä tuli ikävä, että piti raskaaksi itsensä hankkia että alkaisi taas ahdistaa. No jokainen tavallaan.

Vierailija
6/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, tuliko yllätyksenä että kun valkoisten ihmisten määrä alueella kasvaa, myös elintaso, siisteys, luontoarvot, turvallisuus ja ystävällisyys paranevat?

Vierailija
7/7 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aloituksesi todisti, Helsingin keskustasta pääsee aina maalle päin, jos siltä tuntuu. Harvan rahat riittävät toiseen suuntaan. Sikäli aina huvittaa, kun maalaiset säälivät meitä helsinkiläisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän