Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso koira ja autolla kulkeminen, miten teillä ratkaistu?

Vierailija
22.10.2019 |

Onko pakko ostaa farkku?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iso maasturi tuota varten, tosin mulla onkin 3 noin 30kg koiraa ja lapsia. Ja asun Lapissa. Sinkkuna ajelin sedaneilla. Niin se maailma muuttuu tarpeen mukaan.

Olen siis täys ympäristörikollinen helsinkiläisten silmissä kaikilla mittareilla tarkasteltuna mutta sou wat.

Vierailija
22/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisessa sedanmallisessa henkilöautossa kulkee, takapenkillä kölliskellen (emme käytä turvavöitä, häkkiä tms että koira saa vapaammin vaihtaa asentoa). Siinä menee itselleni koiran koko / koirien määrän raja, että jos alkaa tarvita isompaa asuntoa tai autoa kuin muuten tarvisi koirien takia, niin ei käy.

Teistä pitäisi tehdä elsu. Vaarannatte sekä koiran ja muiden terveyden kun koira ei ole vöissä. Jos kolari sattuu, se koira tulee aika voimalla muiden päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirille saa tuv-testattunakin turvavaljaita. Monet autovaljaat ei suojaa kolaritilanteessa.

Vierailija
25/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisessa sedanmallisessa henkilöautossa kulkee, takapenkillä kölliskellen (emme käytä turvavöitä, häkkiä tms että koira saa vapaammin vaihtaa asentoa). Siinä menee itselleni koiran koko / koirien määrän raja, että jos alkaa tarvita isompaa asuntoa tai autoa kuin muuten tarvisi koirien takia, niin ei käy.

Toivottavasti et aja kolaria, koira lähtee liikkelle auton sisällä tappaen/vamnattaen massallaan muut autossa olevat.

Ai, minä nimenomaan toivon, että noin tyhmä ihminen ajaa sen kolarin ja oppii siitä jotain, jos selviää hengissä.

Vierailija
26/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 30 kiloisen koiran takia tarvitse farkkua ostaa. Meillä 60 kiloinen koira menee takapenkillä lapsen kanssa ihan hyvin. 

Toivottavasti on kunnolla kiinni jossain. Kolaritilanteessa vapaasti lentävän massa moninkertaistuu ja tekee pahjaa jälkeä törmätessään auton sisällä oleviin.

On vyöt kyllä jo ihan koiran oman turvallisuudenkin vuoksi. 

Vierailija
28/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko ”collielabradorin” kokoinen koira katumaasturin takakonttiin jos laittaa turvaverkon tai kalterit?

Vierailija
29/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirille saa tuv-testattunakin turvavaljaita. Monet autovaljaat ei suojaa kolaritilanteessa.

Osaatko laittaa linkkiä yms? Googlasin ja löysin testituloksia minkä perusteella en edes harkitse turvavaljaita.

Vierailija
30/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-kiloinen ei ole iso. :) 

Mut ookoo, oman 60-kiloisen takia mulla on nimenomaan farmariauto. Matkustaa pienemmat matkat (=taajaman sisalla) siella kontin puolella omalla patjalla makoillen (ei hakkia), isommat matkat takapenkilla turvavaljaissa, jotka silti mahdollistavat makuulle kaymisen. 

Vierailija
31/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko ”collielabradorin” kokoinen koira katumaasturin takakonttiin jos laittaa turvaverkon tai kalterit?

Mahtuu mutta katumaasturien kontti on korkeammalla, farkkuun koiran on helpompi hypätä ja sieltä pois, erityisesti vanhempana. Eli farmarimalli suosittelen.

Vierailija
32/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko laittaa linkkiä yms? Googlasin ja löysin testituloksia minkä perusteella en edes harkitse turvavaljaita.

https://www.kulkukoira.com/Allsafe-turvavaljaat

Meillä on nää.

Vierailija
33/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 30-kiloinen vain on iso, vaikka sitäkin isompia koiria on.

Vierailija
34/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.kulkukoira.com/Allsafe-turvavaljaat

Meillä on nää.

Hei oikeesti kiitos! Mä oikeesti pelkäsin että tarviiko mun pakosti vaihtaa auto.

Vierailija
35/35 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tanskandoggi, joka painaa 88 kg. Ihan perus kauppakassi käytössä ja koira on takapenkillä makaamassa. Tuon kokoista ei mitkään valjaat pidä paikallaan kolaritilanteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan