Tänään näin tienvarressa satakunta 50 neliöisiä "omakotitaloja" joita myytiin perheasuntoina
Uskotteko että kyseiset kopit sopii hyvin asunnoksi nelihenkiselle ydinperheelle jolla on koira kuten asuntojen markkinointikuvassa? Noissa asunnoissa on siis vain tupakeittiö, öarvi, pesuhuone ja sauna. En kyllä itse asuisi. Lisäksi näytti ällöttävältä ratkaisulta ettei talojen ympärillä ollut lainkaan nurmikkoa tai kasveja vaan kaikkialla oli laitettu pelkkää harmaata sepeliä kaiketi sillä ajatuksella että se säästää vaivaa kun piha on helppohoitoinen. Voi hyvää päivää...
Kommentit (28)
Tuon kokoinen omakotitalo olisi oma unelmani mutta asunkin yksin eikä minulla ole lemmikkejä.
Onko 50 neliötä muuten lonkalta heitetty luku vai tieto?
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Vierailija kirjoitti:
Mä muutan sinne, missä ne ovat?
Kirrissä.
Tarkoitatko ap, että on hyvän markkinointitavan vastaista?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ap, että on hyvän markkinointitavan vastaista?
Voi olla aika mukavat oltavat kun talossa on vain 50 neliötä neljälle, kaikki nukkuvat samassa tilassa, omaa ykstyisyyttä ei ole yhtään ja auta armias kun ne lapset tulee teini-ikään.
50 neliötä on yhdelle hengelle mainio asunnon koko ja luksusta, oli sitten okt tai kerrostaloasunto. Perheasuntona ei toimi mielestäni nykyaikana, mutta tuskin sinne on perheitä muuttamassakaan.
Vierailija kirjoitti:
50 neliötä on yhdelle hengelle mainio asunnon koko ja luksusta, oli sitten okt tai kerrostaloasunto. Perheasuntona ei toimi mielestäni nykyaikana, mutta tuskin sinne on perheitä muuttamassakaan.
Vai on 50 neliötä yhdelle jo luksusta, älä viitsi naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai on 50 neliötä yhdelle jo luksusta, älä viitsi naurattaa.
Mihin yksinasuva tarvitsee satoja neliöitä? Kerro minulle. Minä asun 120m2 omakotitalossa ja meitä on tässä viisi.
Jos asuisin yksin, 50 neliön asunto riittäisi paremmin kuin hyvin.
Yksi ihminen tarvitsee noi 12 neliötä elintilaa. Kaksi ihmistä tarvisee 24 ja kahden lapsen kanssa 44 neliötä. Johonkin tutkimukseen perustui.
Minä + mies = perhe
Tuo olisi ihan riittävä meille.
Höpö höpö, nämä erillistalot mihin minä olen tutustunut ovat yleensä luokkaa (noin) 65m2, 80m2, 97m2 ja 109m2. pienimmissä on kaksi makuuhuonetta ja isoimmissa kolme tai neljä.
Kerropa hinta. Arvaan, että yli 200000 velaton hinta. Nuohan menee sijoittajille, jotka vuokraavat kallilla eteenpäin. Asumisbisnes tahkoaa rahaa niin monelle paitsi sille lopulliselle asukkaalle, joka maksaa aina kalliisti tavalla tai toisella!
Minä ja lapsi, mahduttaisiin ihan hyvin.
No eihän ne toki mitään mukavia perheasuntoja ole, mutta sinkulle tai lapsettomalle pariskunnalle voi olla oikeinkin jees. Itse sinkkuna (+koira) haluaisin juuri erillistalon, mutta en kaipaa mitään yli 100 neliön tiloja siivottavakseni ja vaivoikseni. Juuri joku 50 neliötä riittävällä pihalla olisi oikein jees.
Oletko varma ettei kyseessä ole puutarhapalsta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Vierailija kirjoitti:
Mä muutan sinne, missä ne ovat?
Kirrissä.
Niin että missä?
Vierailija kirjoitti:
Sepeliin voi olla vaikea istuttaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ainakin pk-seudulle on rakennettu Garden&Bungalow alueita, jotka on vähän kuin siirtolapuutarha mutta moderneilla pikkutaloilla. Nämä talot on rekisteröity vapaa-ajan asunnoiksi eikä niissä saa asua ympärivuotisesti (harmi kyllä, itse voisin ihan hyvin ostaa sellaisen ympärivuoden asunnokseni).
Meillä toimii perheasuntona 66 neliötä ihan hyvin neljälle. Lapset jakaa yhden makkarin ja minä ja minä ja mies jaetaan toinen. Tämän lisäksi on olkkari ja keittiö. Pohjaratkaisu talossa on tosi hyvä, se helpottaa paljon. Kaksi kissaa löytyy myös. Jos olisi vain yksi lapsi niin saatettaisiin mahtua 50 neliöön.
Missä?