Miksi suomalaiset muuttuvat rennommiksi Fuengirolassa?
Fuengirolassa talvehtiva Jari Väisänen:
"Suomalaiset ottavat Fuengirolassa hyväntuulisina kontaktia toisiinsa.
– Suomessa istutaan ja kyräillään, mutta Fuengirolassa ollaan rennompia ja jutellaan vieraiden kanssa. Stressiä ei ole."
https://www.is.fi/asuminen/art-2000006280688.html
Niin. Mikä estää rentouden täällä Suomessa? Miksi rennoinkin Reiska muistuttaa täällä rautakankea?
Kommentit (25)
Siks kun sinne muuttaa sellaset henkisesti heppoiset tyypit, joita hymyilyttää vaan, kun ruoka ja viini on halpaa.
Eikä tule sitä r-ä-n-tää.
Tuntemani eläkeläiset tulivat maitojunalla kotiin, kun ukko retkahti heti kunnolla ryyppäämään ja riitaantui koko asuinalueensa kanssa. Isot ikäluokat :)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä suomalaiset on kesäisin ihan erilaisia kuin talvisin. Ehkä tuo ilmanala on se suurin syy.
Eikä tarvitse kulkea kasvot maahan luotuna, kun ei sade, tuuli ja räntä, rakeet , lumi yms. vihmo naamalle- näkeekin niitä ihmisiä ympärillään.
Ja tämän kunniaksi käännetään kellot taas talviaikaan. Että varmemmin saadaan kulkea illalla pimeässä, eikä tarvitse naapuria turhaan moikkailla. Maksimoidaan kurjuutta että oikein v*tuttaa.
Tässäkin ketjussa näemmä kommentoi näitä "olen kerran ulkomailla käynyt" -tyyppejä, jotka olettavat suomalaisten edelleen olevan jotain keihäsmatkalaisia. Suurimmalle osalle ei todellakaan se alkoholi ole suuressa roolissa. Dokut ryyppää halvemmalla kotonaan, kun kuluja aletaan summaaamaan.
Ne suomalaiset mitä minä tunnen eivät kyllä juo alkoholia paljoa siellä asuessa. Ei siellä tarvitse juoda alkoholia kun on aurinkoa ja niin paljon muutenkin tekemistä.