YLE:"Asukaslukuun suhteutettuna suomalaisten lentomatkoista kertyy koko maailmassa toiseksi eniten hiilidioksidipäästöjä"
"...Suomen edellä on vain Singapore, kun lentämisen päästöt suhteutetaan asukaslukuun."
https://yle.fi/uutiset/3-11029820
Sitä ps-oppi teettää, juntilla kansalla on juntit ja maapalloa tuhoavat tavat.
Kommentit (87)
No eiköhän ruotsalaiset elnnä enemmän. Ja jenkit varsinkin
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän ruotsalaiset elnnä enemmän. Ja jenkit varsinkin
Ja aussie.
Asukaslukuun suhteutettuna sekä absoluuttisesti mitattuna suomen kansallinen propagandalaitos suoltaa eniten ilmastopropagandaa.
Miten Yle jaksaa?
No kyllähän se jaksaa kun kerrankin on tilaisuus mätkiä suomalaista.
Taattua Yle laatua.
"Ruotsalaiset lentävät peräti kaksi kertaa enemmän kuin suomalaiset."
Aika mahdoton yhtälö lentää kaksi kertaa enemmän mutta silti ei edes mainita YLen jutussa koska tarkoitus on vain syyllistää suomalaisia, faktoista ei niin väliä
Tuskin lentokone seisoja oikeasti lentää vaan on tero jahdissa 😭
Uskomattoman arkipäiväiseksi lomalennot ovat muuttuneet.
Ihmisarvoisen elämän edellytys on päästä joka vuosi Välimeren rannalle.
Kohtalainen onnellisuus edellyttää kahta matkaa/vuosi ja hyvä vähintään neljää.
Kaksikin matkaa voi riittää, jos toinen suuntautuu Kauko-Itään tai Amerikkaan.
No johtuiskohan siitä, että elämme täällä pussin perällä ihan v*tun kaukana. Joo, tulee lentomaileja.
Mutta kun ei suhteuteta.
Enkä minä muutenkaan ole toisten tekemisistä vastuussa.
Sinccis
Jos jossain ovat siinnet kuin kanit, niin se on ihan oma vika.
Päästöt lasketaan maa kohtaisesti.
Sinccis
Nyt äkkiä alistettu kansa maksamaan kompensointi veroja! Muistakaa vielä vähän kerjätä veroja lisää itsellenne!
Mutta kun pohditaan vaikkapa raiskailuja niin YLEn toimittaja ei enää osaa suhteuttaa ensinkään väkimäärään.
Hassua!
Ihmettelen kyllä itse suomalaisten matkustamisintoa. Se on lähtenyt ihan lapasesta.
Viimeisen 10 vuoden sisällä on yleistynyt, että matkustellaan monta kertaa vuodessa ulkomaille. Hyvin toimeentulevat matkustavat kauas, Japaniin tai USA:han tai Australiaan, mahdollisesti useampaan krtyssn vuoden sisällä. Ja sitten on nämä jatkuvasti Intiaa kiertävät ihmiset. Olen jopa nähnyt pienituloisten valittavan, että kurjaa kun voitiin käydä vain kerran tänä vuonna ulkomaanmatkalla.
Itse elän pienellä palkalla ja olen viimeksi käynyt vuonna 2016 Ruotsin risteilyllä. Ehkä olen osin vain kateellinen, mutta tuntuu kohtuuttomalta matkustella koko ajan.
Jossain vaiheessa trendi varmasti muuttuu ja ihmiset alkavat taas arvostaa kotona viihtymistä ja sukulaisten luona vierailua.
Tämäkin on argumentti lisää sille, että Suomeen tarvitaan iso matkustajille kunnon lentovero.
Voitaisiinko siirtyä takaisin purjelaivoihin?
Suomen joutsenkin vetelehtii Aurajoessa toimettomana.
Odotellaan nyt rauhassa tarkistuslaskentaa tähänkin. Paljonhan me suomalaiset lennämme, kun sijainti on mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Jos jossain ovat siinnet kuin kanit, niin se on ihan oma vika.
Päästöt lasketaan maa kohtaisesti.
Sinccis
Ennemmin pinta-alakohtaisesti
Miks näitä asioita pitää aina SUHTEUTTAA johonkin. Päästöt on suuret tai sitten ne eivät ole. Älkää suhteutelko.
Lentäminen on halvempaa kuin ikinä ihmiskunnan historiassa. Ei siis ole mikään ihme, että ihmiset niin Suomessa kuin muuallakin lentävät enemmän kuin koskaan. Ihmiset jonottavat jopa ämpäreitäkin, jos ilmaiseksi niitä on tarjolla, mutta jos ämpäri maksaa vaikka 5€ kappale, niin jonoa ei ole.
Ja silti ps:n puheenjohtaja pyöräilee kaikkialle, ja vihreät ottavat taksin jopa alle kilsan matkoille. :-)