Pitkässä suhteessa elävät 8v +
Kertokaa millaista teidän elämä on?
Onko elämä millaista?
Onko lapsia?
Onko riitoja / kestoristiriitoja?
Soitteletteko/viestittelettekö muuten vaan eli muista kuin oikeista asioista?
Oletteko aina onnellisia?
Ärsyttääkö toinen koskaan?
Mikä saa teidät pysymään yhdessä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mua joskus huvittaa, koska olin parisuhteessa 25v ennen eroa. Tällä elämänkokemuksella sanoisin, että ikinä koskaan ei kannata mennä siihen että ollaan oltu jo niin pitkään yhdessä ettei toisen kanssa kannata mennä treffeille ja harrastaa yhteisiä asioita, panostaa parisuhteeseen.
Olimme välillä onnellisia ja välillä onnettomia, ehkä eniten vaikutti tulevaisuuden suunnitelmien ja toiveiden erilaisuus. Saatiin omakotitalo maksettua ja rahaa olisi ollut tehdä kaikkea kivaa, mutta se sama kitkuttelu jatkui ja jopa paheni.
Erosimme ja vietämme varmaan aika erilaista arkea. Minä olen lasten kanssa matkustanut ja koittanut järjestää yhteistä tekemistä ja mukavia elämyksiä, ex istuu yksin talossaan eikä mene mihinkään tai tee mitään mikä mitään maksaisi. Olen tyytyväinen etten jäänyt, olisin kuollut pystyyn.
Veit sitten exän rahatkin, eikö totta- jotta on kiva matkustella lasten kanssa ja jättää puoliso yksin taloon asumaan! Kuulostat tuntemaltani narsistihirviöltä, joka pilasi poikani ja perheeni elämän. Lastenlapsista onnistuit kasvattamaan kiittämättömyydelläsi ja itsekkyydelläsi nirppanokkia 5.0.
Kyllä se sinunkin päätysi vielä vastaan tulee ja joudut vastuuseen valinnoistasi. Kukin meistä aikanaan.
Onko elämä millaista?
Kiireistä, mutta onnellista. Arki pyörii töiden ja lasten ympärillä, mutta se ei haittaa.
Onko lapsia?
Kyllä. Kaksi koululaista ja vauva.
Ajoittain kinaa tulee jostain tavanomaisesta, esim. kotitöistä tai tiskeistä pöydällä. Yleensä tämä tapahtuu väsyneenä, mikä onkin monesti oikea syy kinaan.
Viestitellään välillä päivän aikana. Usein lähetän viestin jossa toivotan hyvää työpäivää, ja hempeilen. Mies vastaa samoin, tykätään viestitellä 😊
Pääosin kyllä, mutta talous rassaa ajoittain.
Kyllä! Itse olen välillä hirveä nipottaja, miehellä taas tyhmät, kuluneet vitsit.
Rakkaus, lapset ja syvä kumppanuus. On ihanaa kun voi elää ja olla rennosti, toinen ymmärtää jo puolesta sanasta mitä tarkoitat. Voi puhua mistä vain, tai olla puhumatta. Parasta on ehkä se, kun tietää että sulla on koko ajan vieressä joku, joka on 100% sun puolella ja tukena joka tilanteessa.
Ja tietysti omanlainen huumori, mitä en voisi jakaa kenenkään muun kanssa.
Yhdessä 13v ❤️
- Todella hyvää. Mentiin tänä vuonna naimisiin ja rakennetaan juuri omaa taloa.
Onko lapsia?
- Ei vielä, mutta suunnitelmissa olisi ainakin yksi hankkia.
- Erimielisyyksiä on totta kai, mutta ne pyritään ratkaisemaan rationaalisesti. Toki silloin tällöin tunteet kuohuvat puolin ja toisin. Kestoristiriitoja ei ole.
- Arkisin harvemmin, mutta jos toinen on reissussa niin soitellaan/viestitellään kyllä.
- Toisen puolesta en voi puhua, mutta itse koen olleeni koko suhteen ajan onnellinen, mutta en tietenkään aina iloinen.
-Tietysti.
-Kyllä se on se rakkaus. Olen niin onnellinen tuosta miehestä, enkä koe että elämäni olisi näin hyvää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mua joskus huvittaa, koska olin parisuhteessa 25v ennen eroa. Tällä elämänkokemuksella sanoisin, että ikinä koskaan ei kannata mennä siihen että ollaan oltu jo niin pitkään yhdessä ettei toisen kanssa kannata mennä treffeille ja harrastaa yhteisiä asioita, panostaa parisuhteeseen.
Olimme välillä onnellisia ja välillä onnettomia, ehkä eniten vaikutti tulevaisuuden suunnitelmien ja toiveiden erilaisuus. Saatiin omakotitalo maksettua ja rahaa olisi ollut tehdä kaikkea kivaa, mutta se sama kitkuttelu jatkui ja jopa paheni.
Erosimme ja vietämme varmaan aika erilaista arkea. Minä olen lasten kanssa matkustanut ja koittanut järjestää yhteistä tekemistä ja mukavia elämyksiä, ex istuu yksin talossaan eikä mene mihinkään tai tee mitään mikä mitään maksaisi. Olen tyytyväinen etten jäänyt, olisin kuollut pystyyn.
Minä taas en tajua tätä. Miksi teidän piti erota? Mikä sua estäis matkustamasta lastesi kanssa, vaikka toinen jäisi kotiin?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa näitä, pitkä suhde +8 vuotta, salli mun nauraa😄😄😄
T. Lähes 40 vuotta aviossa oleva.
No sinä olet todennäköisesti yli 40 v.
40 vuotiaalle 10 v suhde on jo ihan pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tajua tätä. Miksi teidän piti erota? Mikä sua estäis matkustamasta lastesi kanssa, vaikka toinen jäisi kotiin?
Eikö eron syyksi riitä että haluaa erota, sehän kertoo jo paljon itsessään, miksi sitä pitäisi perustella?
-sivusta ihmettelijä
Mitä kieltä on olevinaan lause "onko elämä millaista?" Tarkoititko ehkä: Millaista elämä on?
Onko elämä millaista? Rauhallista
Onko lapsia? Ei yhteisiä, yks mun.
Onko riitoja / kestoristiriitoja? Ei.
Soitteletteko/viestittelettekö muuten vaan eli muista kuin oikeista asioista? Eipä juuri kun ollaan kaikki päivät yhdessä.
Oletteko aina onnellisia? Mies aina, mä en juuri koskaan (masennus).
Ärsyttääkö toinen koskaan? Välillä.
Mikä saa teidät pysymään yhdessä? Turvallisuus, seksi, mukavuus, seura. Ei oo syytä erotakaan.
29v yhdessä...
Onko elämä millaista?/Ihan OK
Onko lapsia?/5
Onko riitoja / kestoristiriitoja?/ On, raha, kotityöt...
Soitteletteko/viestittelettekö muuten vaan eli muista kuin oikeista asioista?/Kyllä
Oletteko aina onnellisia?/Enimmäkseen
Ärsyttääkö toinen koskaan?/Usein
Mikä saa teidät pysymään yhdessä?/Lapset. Yhteinen eletty elämä. Niin moni vaikea aika on päästy yli, miksipä enää eroamaan.
Rakastamme oikeasti toisiamme.
Seksi.
Arki on aika tasapaksua, mutta on paljon yhteistä aikaa, kun kaksi lasta ovat jo teinejä.
Yhdessä ollaan oltu kohta 20 vuotta, eikä toinen kyllä ärsytä. Tosi mukavaa meillä on yhdessä, eikä riidellä oikeastaan koskaan.
En ole aina onnellinen, eikä selvästi puolisokaan. Pysymme kuitenkin yhdessä, koska ei onnellisuus/onnettomuus toisen ihmisen varassa ole. Joskus kyllä ajattelen, että ehkä elämä olisi hieman helpompaa, jos puolisokin olisi työkykyinen ja palkkatöissä. Toisaalta, silloin voisi olla muita murheenaiheita ja voisi nykytilannekin olla huonompi. Jos olisi huonompi palkka, olisi vielä tiukempaa taloudellisesti.
Ikäsi?