Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perinteinen ongelma: ihana mies selvin päin, mutta täysi k-pää kännissä

Vierailija
21.10.2019 |

Siis ihan mielenvikaisen oloinen. Rupeaa hokemaan täysin harhaisia juttujaan niin muista kuin minustakin.

Kuinka kadehdin hänen perintöään (sitä ei edes vielä ole tullut, mutta kahdehdin silti :), kuinka hänellä on paljon parempi itsetunto kuin minulla, kuinka olen rahanahne paski-ainen, kun en lainaa hänelle tarvitsemaansa kolmea tonnia.

Ja paljon muuta. Selvin päin ei puhettakaan näistä. Ei edes muista puhuneensa näin, mutta osa on viesteissä, Ei selitä mitenkään vaan väittää, että olen provosoinut. Viesteissä ei kuitenkaan ole merkkiäkään, vaan pikemmin yritän toppuutella tai olen ihan hiljaa. En edes lähde nykyään vastaamaan näihin samoihin jankkauksiin.

Pitäisi varmaan jättää se, mutta kun on niin ihanaa muuten. On tosi älykäs, lahjakas, huomaavainen ja keskusteleva, komeakin ja seksi on mahtavaa. Mutta on tämä täysin pimeä puoli. Ei ole ollut aggressiivinen fyysisesti, mutta pelkään jotenkin sitäkin välillä.

Ettepä te auttaa voi tietenkään. Purin tässä tuntojani vain vaikeana hetkenä. On taas ryypännyt alkoholipsykoosiin asti koko viikonlopun.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että nainen on käytöksellään aiheuttanut ongelman.

Tunnen kaksi hänen entistä naisystäväänsä ja sama meno on ollut silloinkin. 

Joten henkilökohtaista syytä tähän en suostu ottamaan niskoilleni. 

-ap

Vierailija
22/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittää vain, ettei muista puhuneensa. Harva vetää sellaisia lärvejä, että muisti menee. Kuinka usein vetää kännejä ? Eikös aikuinen osaa juoda ilman älytöntä kännäämistä ?

Älä selitä, itse kun juon, niin ikinä en muista mitään. Aloitan juomaan ja pari tuntia, niin muisti pois. Sitten vaan herään aamulla ja ihmettelen mitä on tapahtunut. Näin käy ihan joka kerta, kun juon. T.44-v valkoinen heteromies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se juoppo hyvän sään aikaan..tuo ei lopu hyvin !

Vierailija
24/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi yleistä että aina syy yritetään vierittää sen toisen niskoille. Miten vaikeeta on ottaa vastuu omista teoistaan?? Alkoholiin ja sen tuomaan "muistamattomuuteen" onkin sitten helppo vedota kun jälkeenpäin kaduttaa. Se että miehessä on kaikkea muuta mukavaa piirrettä, ei poista sitä että sillä on tosi pahoja ongelmia itsensä kanssa. Eikä ne sieltä poistu vaikka kuinka yrittäisit hänet rakastaa raittiiksi.Pilaat vaan oman elämäsi.

Vierailija
25/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteistä tässä on lähinnä se että mies sikailee ja nainen vaan sietää "kun se on muuten niin ihana". Sitten hankitaan pari lasta ja mikään ei muutu.

Next.

Vierailija
26/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina laukaisee estot ja avaa padot. Miehellä on jotain ratkaisemattomia, henkisiä ongelmia, joita se ei ole kyennyt ja/ tai osannut prosessoida. Tuollainen käyttäytyminen saattaa olla miehen avunhuuto. Ei se tuosta parane, pahenee vaan. Tyyppi pitää saada hoitoon ja viinanjuonti loppumaan.

Sehän on sekaisin kuin seinäkello.

Heh, olen käyttänyt tuota samaa sanontaa hänestä useasti. Toisaalta seinäkelloni on huomattavasti enemmän oikeassa. 

Mutta joo... kuten joku tässä jo ihmetteli tätä ainaista kilpailuasetelmaa, niin ihmettelen minäkin. Mikä ihmeen juttu tämäkin, että on saamassa enemmän perintöä kuin minä ja korostaa sitä aina humalassa? Samoin kuinka hän on paljon luovempi ja taiteellisempi...  Varmasti onkin, enkä minulla siihen ole mitään vastaansanomista. 

Ja sitten tämä itsetunto. Olen sanonut, että jos on aidosti hyvä itsetunto, sitä ei korosta joka käänteessä vertailemalla toiseen. 

Oikeassa tietysti olette. Pakko lopettaa tämä ja ehkä vielä löytää jotain parempaa. Epäilen tätä kuitenkin ja siksi roikun. Olen jo 53-vuotias ja mies on minua seitsemän vuotta nuorempi. Lapset asuvat minulla omillaan, heistä ei mitään haittaa suhteille. Ikä! Yleensä vokottelevat 70-vuotiaat (ei taivu) tai ne jotka alkoholisminsa lisäksi eivät mitään muuta pysty tarjoamaan. 

Tämä sentään selvinä hetkinä paljonkin. 

Kai joku täällä ymmärtää, että vaikeaa tämä on. Ei ole niin yksiselitteistä tämä JSSAP omalla kohdalla. 

Vierailija
27/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi on. Tuommoinen mies tarvitsisi muusan jos toisenkin ja viktorian salaisuuksia yms. Mutta suomalaisen pirttihirmun uhriksi joutunut, ryyppäämään alkanut, alkoholisoitunut. Perinteinen keissi.

Ei tuossa auta muu kuin se, että tuo mies löytää jonkun uskomattoman kauniin ja uhkean rohkean naisen joka uskaltaa reippaalla otteella tehdä miehestä kunnon miehen. Eli kaataa miehen juomat lavuaarista ja harrastaa villiä meininkiä sänkykamarissa.

28/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette siis asu yhdessä?

Tee miehelle selväksi, että et ole tekemisissä hänen kanssaan, kun hän juo. Älä arvostele juomista, sano että on ok jos juo. Mutta silloin et ole missään tekemisissä etkä vastaa viesteihin.

Katso, mitä tapahtuu.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
29/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaksi hänen entistä naisystäväänsä ja sama meno on ollut silloinkin. 

Joten henkilökohtaista syytä tähän en suostu ottamaan niskoilleni. 

-ap

Ja mikäköhän on se syy, että olet lähtenyt kyseisen miehen matkaan VAIKKA meno on ollut samanlaista edellisten naisten kanssa ? Tähän voisi kyllä todeta, että tyhmästä päästä kärsii ihan itse.

Vierailija
30/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan tietää että vuodet vierii ja pahemmaksi menee, kunnes kuolema korjaa. Tai mies raitistuu.

Miten paljon ap on valmis sietämään? Nyt ryypätään viikko kuukaudessa, kohta kolme. Katso muutama video alkoholidementiasta ja mieti millaista elämää haluatte elää.

Vierailija
31/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Ette siis asu yhdessä?

Tee miehelle selväksi, että et ole tekemisissä hänen kanssaan, kun hän juo. Älä arvostele juomista, sano että on ok jos juo. Mutta silloin et ole missään tekemisissä etkä vastaa viesteihin.

Katso, mitä tapahtuu.

Emme asu yhdessä, mutta yövymme usein toistemme luona.  Yhteiselostakin oli puhetta vielä vuosi sitten, mutta minä ainakin koin sen mahdottomana alkoholinkäytön takia. En ole itsekään raitis, mutta en koskaan sellaisessa humalassa, että kontrolli pettäisi puhumattakaan muistin menetyksestä. 

Olen yrittänyt olla olematta tekemisissä, kun juo. Usein kuitenkin se tapahtuu niin äkkiarvaamatta esim. kun olen hänen luonaan ja pitäisi sitten lähteä yön selkään ihmettelemään. Mutta olen viisastunut ja pyydänkin enemmän tänne. 

Ymmärrän, että herätän suoranaista halveksuntaa. Miksi katsoa tuollaista? Ehkä en kauan katsokaan. Tämä keskustelu on tehnyt hyvää... 

Vierailija
32/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies oli kännissä täysi k*sipää. Muuten ihana, huomaavainen, hieman nörtti mies ei tarvinnut kuin muutaman lasillisen niin hänestä tuli väkivaltainen idiootti vailla mitään tilannetajua. Onneksi näin ei käynyt kuin 2-3 kertaa vuodessa.

Onneksi ongelma ratkesi sillä, että hän lopetti alkoholin käytön lähes kokonaan ja juo nyt maks. lasillisen viikonloppuna. Tätä on jatkunut 18 vuotta. Uskon, että tuon häiriökäyttäyttäytymisen takana oli vuosia jatkunut koulukiusaaminen, puhumattomuuden ilmapiiri lapsuudenkodissa yhdistettynä riittämättömyyden tunteeseen.

Vierailija
33/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Ette siis asu yhdessä?

Katso, mitä tapahtuu.

Emme asu yhdessä, mutta yövymme usein toistemme luona.  Yhteiselostakin oli puhetta vielä vuosi sitten, mutta minä ainakin koin sen mahdottomana alkoholinkäytön takia. En ole itsekään raitis, mutta en koskaan sellaisessa humalassa, että kontrolli pettäisi puhumattakaan muistin menetyksestä. 

Olen yrittänyt olla olematta tekemisissä, kun juo. Usein kuitenkin se tapahtuu niin äkkiarvaamatta esim. kun olen hänen luonaan ja pitäisi sitten lähteä yön selkään ihmettelemään. Mutta olen viisastunut ja pyydänkin enemmän tänne. 

Ymmärrän, että herätän suoranaista halveksuntaa. Miksi katsoa tuollaista? Ehkä en kauan katsokaan. Tämä keskustelu on tehnyt hyvää... 

Et sinä halveksuntaa itseäsi kohtaan ole herättänyt, vaan ainoastaan ihmettelyä siitä, kuinka kauan kestää, että ymmärrät oman parhaasi. Se on eri juttu.

34/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyydä miestä sinun luo, koska jos hän sekoaa sinun luona, millä saat hänet ulos ovesta?

Mene hänen luokseen, niin pystyt poistumaan heti, jos hän kilahtaa. Soitat vaan taksin ja livahdat ulos.

Hänhän ei myöhemmin muista mitään. Sinäkin voit sanoa, jos hän ihmettelee mihin häivyit, että sori mutta nyt pätkii...

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
35/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vastuussa itsestään. Jos juominen riistäytyy viikon putkeksi sinulla ei ole vaihtoehtoja, kuin kaksi. Jäädä ja sietää. Tai lähteä. Juominen loppuu omasta aloitteesta. Miestä et voi millään rakkaudella pelastaa. Onkin kyse siitä onko sinun hyvä olla tuossa suhteessa? Jaksatko seistä rinnalla ja olla kärsivällinen. Ilman että myötäilet liikaa, annat anteeksi vaikka ei pyydetä, itsetuntosi kestää tunteenpurkaukset ja jaksat jatkaa katsoen eteenpäin?

Vierailija
36/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies humalapäissään sanoo esim., että kadehdit hänen perintöään, on se ajatus ja asenne siellä päässä ihan selvänäkin. Humala vaan kadottaa estot ja se perimmäinen ajatus lipsahtaakin sanoiksi. Mielestäni on itsepetosta ajatella, että tämä mies olisi sen ihanampi ajatusmaailmaltaan ilman alkoholia. Paremmin käyttäytyvä varmasti kylläkin.

Vierailija
37/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä minussakaan halveksuntaa herätä, mutta tiedät varmaan ettei sinun tarvitse tuollaista sietää. Jokainen päättää omasta elämästään. No joo, olet jo 53v ja paniikki iskee kun ei miehiä ole muutenkaan ovella jonossa asti, mut silti. Järki käteen. Parempi yksin, vähän aikaa, kun että pelkäät joka kerta. Tiedätkö, se viina vie voiton kummiskin.

Vierailija
38/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen jonkun extremeseikkailijan, joka teki porukalla reissuja vaativiin kohteisiin, esim. arktisille alueille, juottaneen mahdolliset reissuun osallistuneet tukevaan humalaan ja katsoi kuinka he käyttäytyivät kännissä.

Oli hänelle yksi valintakriteeri valittaessa matkakumppaneita.

Juovuksissa ihmisen todellinen luonne ja piilotetur agressiot nousevat pintaan ja sen avulla näkee kuinka henkilö tulee käyttäytymään ääriolosuhteissa ja paskan osuessa tuulettimeen.

Ap:n mies voi muuttua jossain vaiheessa väkivaltaiseksi ja arvaamattomaksi jos sisuksissa on noin paljon paskaa joka vain etsii purkautumistietä ulos jossain vaiheessa.

Vierailija
39/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies on komea niin hän voi käyttäytyä noin. Muussa tapauksessa nainen olisi lähtenyt heti ensimmäisen episodin jälkeen.

Vierailija
40/42 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas ryypännyt alkoholipsykoosiin asti koko viikonlopun.

Kyllä mun mielestä toi kumoaa 100-0 sen kaiken "ihanuuden". En kattois sekuntiakaan tuollaista tyyppiä. Mistä ihmeestä te näitä helmiä löydätte? Luulette vielä, että tuollainen on "perinteinen ongelma".