Perinteinen ongelma: ihana mies selvin päin, mutta täysi k-pää kännissä
Siis ihan mielenvikaisen oloinen. Rupeaa hokemaan täysin harhaisia juttujaan niin muista kuin minustakin.
Kuinka kadehdin hänen perintöään (sitä ei edes vielä ole tullut, mutta kahdehdin silti :), kuinka hänellä on paljon parempi itsetunto kuin minulla, kuinka olen rahanahne paski-ainen, kun en lainaa hänelle tarvitsemaansa kolmea tonnia.
Ja paljon muuta. Selvin päin ei puhettakaan näistä. Ei edes muista puhuneensa näin, mutta osa on viesteissä, Ei selitä mitenkään vaan väittää, että olen provosoinut. Viesteissä ei kuitenkaan ole merkkiäkään, vaan pikemmin yritän toppuutella tai olen ihan hiljaa. En edes lähde nykyään vastaamaan näihin samoihin jankkauksiin.
Pitäisi varmaan jättää se, mutta kun on niin ihanaa muuten. On tosi älykäs, lahjakas, huomaavainen ja keskusteleva, komeakin ja seksi on mahtavaa. Mutta on tämä täysin pimeä puoli. Ei ole ollut aggressiivinen fyysisesti, mutta pelkään jotenkin sitäkin välillä.
Ettepä te auttaa voi tietenkään. Purin tässä tuntojani vain vaikeana hetkenä. On taas ryypännyt alkoholipsykoosiin asti koko viikonlopun.
Kommentit (42)
Tajuaako itse alkoholisminsa?
Jos tajuaa, niin voi hakea siihen apua. Toisaalta harvoin se auttaa.
Korkki kiinni tai mies pihalle. Ja siis miehelle tama ultimaattumi, valitkoon itse valitseeko naisen vai viinan.
Perinteinen ratkaisu: mies jättää alkoholin tai sinä miehen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein hän käyttää?
Kaveri lähtee aina toisalla kun tietää miehensä juovan, mutta tätä tapahtuu max kolme kertaa vuodessa, kun mies tiedostaan muutoksen käytöksessään.
Ainakin kerran kuussa ja voi kestää viikonkin. Tekee luovaa työtä, jossa ei ole työaikoja. Pari deadlinea on kyllä pahasti missannut tämän harrastuksensa vuoksi. Joskus on mulle myös tehnyt ohareita eli on sovittu, että tulee vaikka tänne, mutta ei näy, ei kuulu... Olosuhteisiin nähden oudon hyvin kuitenkin näistä pitänyt kiinni.
Väittää vain, ettei muista puhuneensa. Harva vetää sellaisia lärvejä, että muisti menee. Kuinka usein vetää kännejä ? Eikös aikuinen osaa juoda ilman älytöntä kännäämistä ?
Mulla oli samanlainen miesystävä. Yritin aikani ymmärtää ja keskustella asiasta,mutta tajusin lopulta että "muistamattomuus" oli todellisuudessa välinpitämättömyyttä. Suhde päättyi siihen, kun hän löi mua (kännissä tietysti) eikä taaskaan selvänä ottanut vastuuta/muistanut tekoaan.
Aloittajan kannattaa olla varovainen.
Perinteinen ongelma? Huh, itsellä ei kuulu ketään tällaista tuttavapiiriin. Eli pois sieltä ja etsi kunnon tyyppi! Niitä kyllä on. Jos ihminen tietää tulevansa kännissä hulluksi niin pitäisi olla juomatta. Muutoin ei todellakaan kannata jäädä sellaiseen suhteeseen.
Ja sinä olet hänen kanssaan miksi ? Meinaatko, että on ihan normaalia ryypätä viikko putkeen ? Että ongelmaa ei ole ?
Eksä selitteli, että voisi halutessaan kyllä olla juomatta, että ei ole ongelmaa. No, ei sitten halunnut olla juomatta, joten lähdin.
Eli joka kuukausi vetää viikon kännejä. Mietipä nyt ihan itse mikä miestäsi määrää. Kyllä se on se kuningas alkoholi, eikä mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet hänen kanssaan miksi ? Meinaatko, että on ihan normaalia ryypätä viikko putkeen ? Että ongelmaa ei ole ?
Ei todellakaan ole normaalia. Perinteinen ongelma ehkä käsitettiin nyt niin. En tarkoittanut sellaista. Olen vain lukenut, kuullut ja ystäväpiirissä on tätä dilemmaa myös. Eli alkoholin käyttö muuttaa ihmisen täysin eri persoonaksi.
Miksi olen hänen kanssaan yhdessä, kysyt.
No sen takia, jonka jo aloituksessa selitinkin. Selvin päin mitä ihanin. Tämä on sitten kolikon kääntöpuoli ja hiilenmusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole normaalia. Perinteinen ongelma ehkä käsitettiin nyt niin. En tarkoittanut sellaista. Olen vain lukenut, kuullut ja ystäväpiirissä on tätä dilemmaa myös. Eli alkoholin käyttö muuttaa ihmisen täysin eri persoonaksi.
Miksi olen hänen kanssaan yhdessä, kysyt.
No sen takia, jonka jo aloituksessa selitinkin. Selvin päin mitä ihanin. Tämä on sitten kolikon kääntöpuoli ja hiilenmusta.
Sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa ja sen tiedät itsekin. Joko lähdet tai kestät alkoholiriippuvaisen ukkosi käytöksineen.
Alkoholi vaikuttaa jokaiseen hieman eri tavalla. Selvästi alkoholi ei sovi miehellesi ainakaan suurissa määrissä. Itselläni oli hieman samaa ongelmaa jos kännäsin liikaa, tulin liian tunteelliseksi ja sanoin asioita harkitsematta ja joskus aika ilkeästikin.
Viina laukaisee estot ja avaa padot. Miehellä on jotain ratkaisemattomia, henkisiä ongelmia, joita se ei ole kyennyt ja/ tai osannut prosessoida. Tuollainen käyttäytyminen saattaa olla miehen avunhuuto. Ei se tuosta parane, pahenee vaan. Tyyppi pitää saada hoitoon ja viinanjuonti loppumaan.
Sehän on sekaisin kuin seinäkello.
Vierailija kirjoitti:
Väittää vain, ettei muista puhuneensa. Harva vetää sellaisia lärvejä, että muisti menee. Kuinka usein vetää kännejä ? Eikös aikuinen osaa juoda ilman älytöntä kännäämistä ?
Kyllä se muistikin helposti menee reikäiseksi jos juo liikaa. Paras olisi varmaan välttää juomista kokonaan ellei osaa pitää kohtuudessa.
Jos noin pahasti täytyy dokaa, että muisti menee, niin onhan se reippaasti jo alkoholismin puolella.
Hänen pitäisi tehdä päätös raittiista elämästä ennen kuin kannattaa jatkaa yhteistä elämää. Haluatko olla hänen tukenaan, että raitistuu?
Outoa kisailua paremmuudesta sun kanssa noi kännijutut. Miksi hän kokee sut kilpakumppanina eikä niinkään tasavertaisena?
Itse en kattelis tuommoista touhua. Korkki kiinni ja vastuu omista jutuistaan.
Alkoholisti EI raitistu, ellei halua ITSE raitistua. Saattaa hyvinkin selitellä ja puhua ja uskotella, että jättää viinan vähemmälle, mutta kun alkoholistin elämää määrää alkoholi, ei mikään, eikä kukaan muu, niin on aivan turha kuvitella mitään muuta.
Oma valinta on toki, haluaako katsoa vierestä toisen pohjalle menoa, jonka riskinä on oman mielenterveydenkin vaarantuminen, vai päättääkö ajatella itseään ja antaa alkoholistin upota yksinään, koska se tapahtuu halusitte tai ette.
Uskon että nainen on käytöksellään aiheuttanut ongelman.
Kuinka usein hän käyttää?
Kaveri lähtee aina toisalla kun tietää miehensä juovan, mutta tätä tapahtuu max kolme kertaa vuodessa, kun mies tiedostaan muutoksen käytöksessään.