Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti ei tunnusta syyllisyyttään

Vierailija
20.10.2019 |

Onko kyse todella siitä, ettei _koe_ toisen ihmisen tuskaa ja välitä paskaakaan (koska vain oma agenda), vai eikö oikeasti ymmärrä kohtelevansa toisia huonosti?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin tarkoitus on aiheuttaa tuskaa. Jos menet vaatimaan narsistia tilille tämän tuottamasta tuskasta se on sama kuin sanoisi sille, että tämä keinosi toimii ja sillä pystyy satuttamaan minua tulevaisuudessakin, käytä sitä seuraavallakin kerralla.  Kaikki narsistin toiminta on tarkoituksenmukaista ja tahallista. Tietenkään narsistille ei tule paha mieli siitä, että jokin toimii mitä hän yrittääkin. Päinvastoin, se on palkinto hänelle kun kuulee, että lopputulos oli se mitä hän tarkoittikin.

Kyllä. En tiedä onko tämä osittain alitajuista, ettei henkilö sitä itsekään huomaa, mutta alistaminen, mitätöinti, ja millä tahansa sohaisu on selkeästi nautinto. Minä epäilen, että toisen ihmisen täydellinen tuhoaminen näillä konstein on päämäärä - tiedostettu tahi ei. Kyse on todellisesta pahuudesta rakennetulla mukaihmisyyden pinnalla.

Narsisti toimii täysin tiedostaen kaiken. Tarkoitus on mu_rhata toisen sielu. Se on päämääränä heidän toiminnassaan. He eivät millään tavalla tunne empatiaa uhria kohtaan. Narsisti myös uskoo tekevänsä oikein ja pitää toimintaansa vähintään oikeutettuna ellei jopati välttämättömänä.

Vierailija
42/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en ole narsku koska en tahdo ansaitsematonta kehua, jokainen tietää omasta kokemuksesta, että kun alkaa loukata toista siitä tulee paha olo itselle ja sitten se pahenee varsinkin jos kohde itkee.  Sitten voi käydä näin pahaa oloa torjuu sanomalla vieläkin pahemmin.

On vain pyydettävä anteeksi.

Huutamista ei tarvitse kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla vaan ei ole mitään mikä houkuttelisi narsistia.

Ei ulkonäköä, ei menestystä, ei titteleitä, ei kuuluisuutta, ei tulevia perintöjä, ei hyvää työpaikkaa, ei edustustilaisuuksia, ei merkittävää omaisuutta hyvällä paikalla ym ym.

No sehän selittää. Mulla ei tosiaan ole mitään noista. Eli ihan rauhassa olen saanut olla.

Hyvä näin, en valita!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
44/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte kaikki nämä narsistit elämäänne, kun niin usealla näyttää olevan kokemusta ainakin yhdestä lähipiirissään vaikuttavasta narsistista???

Olen ihmetellyt samaa. Mä olen yli nelikymppinen, enkä tiettävästi ole tavannut yhtäkään. Olen aina tullut loistavasti kaikkien kanssa toimeen, myös erikoisten ihmisten. En ala heiluttelemaan mitään narsistikortteja heti, jos en saa tahtoani lävitse joka asiassa.

Joillain tämä menee kyllä yli. Narsisteja nähdään joka kulman takana.

Ei ihmekään jos et näe missään narsisteja koska kommenttisi osoittaa sen että et tiedä mitään narsismista tai miten se ilmenee. 

Osa näkee narsisteja joka puolella ja tässäkin ketjussa on aika lennokkaita kuvauksia narsisteista ja siitä miten suunnitelmallisesti he kulkevat tuhoamassa ihmisiä.

Ei ihme ettei tuollaisiin törmää tosielämässä.

Vierailija
45/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin tarkoitus on aiheuttaa tuskaa. Jos menet vaatimaan narsistia tilille tämän tuottamasta tuskasta se on sama kuin sanoisi sille, että tämä keinosi toimii ja sillä pystyy satuttamaan minua tulevaisuudessakin, käytä sitä seuraavallakin kerralla.  Kaikki narsistin toiminta on tarkoituksenmukaista ja tahallista. Tietenkään narsistille ei tule paha mieli siitä, että jokin toimii mitä hän yrittääkin. Päinvastoin, se on palkinto hänelle kun kuulee, että lopputulos oli se mitä hän tarkoittikin.

Kyllä. En tiedä onko tämä osittain alitajuista, ettei henkilö sitä itsekään huomaa, mutta alistaminen, mitätöinti, ja millä tahansa sohaisu on selkeästi nautinto. Minä epäilen, että toisen ihmisen täydellinen tuhoaminen näillä konstein on päämäärä - tiedostettu tahi ei. Kyse on todellisesta pahuudesta rakennetulla mukaihmisyyden pinnalla.

Narsisti toimii täysin tiedostaen kaiken. Tarkoitus on mu_rhata toisen sielu. Se on päämääränä heidän toiminnassaan. He eivät millään tavalla tunne empatiaa uhria kohtaan. Narsisti myös uskoo tekevänsä oikein ja pitää toimintaansa vähintään oikeutettuna ellei jopati välttämättömänä.

Onkohan nyt vähän liioittelua.

Varmasti ääritapauksessa voi olla näinkin, mutta itse en pysty sanomaan yhdestäkään tuntemastani ihmisestä noin.

Silti on epäilyksiä joidenkin ihmisten kohdalla että olisiko narsistisia piirteitä.

Vierailija
46/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte kaikki nämä narsistit elämäänne, kun niin usealla näyttää olevan kokemusta ainakin yhdestä lähipiirissään vaikuttavasta narsistista???

Juuri siksi yhdellä  ihmisellä on kokemusta useammasta, koska hän on jo lapsuudessaan oppinut ko. toimintatavan olevan normaali. Kun näköpiiriin ilmeistyy toinen narsisti/kuka vaan, niin henkilö tuntuu tutulta ja turvalliselta, ja toiminta rakkaudelliselta. 

Minä kasvoin narsistisesti suuntautuneen isän kanssa. 19-vuotiaana tapasin tulevan aviomieheni, joka kovin paljon muistutti isääni. Eroni jälkeen en ole enää muita tavannut, mutta olen amk-opettaja, ja tapaan satoja opiskelijoita vuodessa. Kyllä niihin mahtuu kaikenlaista viheltäjää. Myös narsisteja. 

Vierailija
47/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistin tunnustusta on aivan turha odottaa sitä EI ikinä tule : vika on aina muualla kuin narsistissa!

Vierailija
48/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidistä, en tunne muita narsisteja.

Vierailija
49/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä yhteiskunnan kerroksissa ne on yliedustettuina, kuten muutkin vaikeat persoonallisuushäiriöt. Yleensä niitä kohtaa eniten ihmiset jotka on avoimia, sopeutuvia, helposti lähetyttäviä ja kilttejä. Narsisti etsii uhriksi ihmisiä joilla on hankala elämäntilanne esim, ero, kuolemantapaus lähipiirissä tai jokin muu suojia hetkellisesti laskeva tila ja iskee silloin kiinni tai sitten ylipäätään ihmistä jolla on heikko itsetunto ja kyvyttömyyttä asettaa rajoja. Luonnollisesti uhrilla pitää olla jotain miksi se kannattaa valita uhriksi ja siihen kelpaa mikä tahansa sillä hetkellä narsistille arvokas asia, on se asunto, status, elämäntapa, varallisuus, jokin asia millä narsisti saa nostettua oman elämänsä tasoa tai paettua edellisestä elämästä uuteen. Narsitihan pyrkii luomaan itsensä aina uusiksi jokaisessa suhteessa, mutta lopulta päätyy luonteensa vuoksi aina samaan tilanteeseen. 

Omasta elämästäni voin lisätä yksinäisyyden. Olin muuttanut toiselle paikkakunnalle työn perässä, eikä minulla ollut kuin pinnallisia, lyhytaikaisia ystävyyssuhteita siellä. Olin todella helppo uhri yksinäisenä naisena. Ei sen hankalan elämäntilanteen tarvitse olla sen kummempi.

Tämä aivan totta ja erinomainen etumatka narsistille, että uhri on jo valmiiksi eristetty muista. Siinä säästää aikaa ja voimiakin kun pääsee etenemään kidutuksessa nopeammin. Lisäksi mustamaalaaminen ja kiusaaminen helpottuu kun kukaan ei oikeasti tunne uhria ja kaikki on sen käsityksen varassa minkä narsisti antaa. Ideaali tilanne narsistin kannalta. 

Lohdullista on, että lopulta Karma hoitaa ja opettaa narskunkin.

Vierailija
50/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hyvää kiertoon niin saat itse hyvää.

Jos laittaa pahaa kiertoon niin saa itse pahaa.

Eli narsku vahingoittaa itseään eniten.

Vierailija
51/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä yhteiskunnan kerroksissa ne on yliedustettuina, kuten muutkin vaikeat persoonallisuushäiriöt. Yleensä niitä kohtaa eniten ihmiset jotka on avoimia, sopeutuvia, helposti lähetyttäviä ja kilttejä. Narsisti etsii uhriksi ihmisiä joilla on hankala elämäntilanne esim, ero, kuolemantapaus lähipiirissä tai jokin muu suojia hetkellisesti laskeva tila ja iskee silloin kiinni tai sitten ylipäätään ihmistä jolla on heikko itsetunto ja kyvyttömyyttä asettaa rajoja. Luonnollisesti uhrilla pitää olla jotain miksi se kannattaa valita uhriksi ja siihen kelpaa mikä tahansa sillä hetkellä narsistille arvokas asia, on se asunto, status, elämäntapa, varallisuus, jokin asia millä narsisti saa nostettua oman elämänsä tasoa tai paettua edellisestä elämästä uuteen. Narsitihan pyrkii luomaan itsensä aina uusiksi jokaisessa suhteessa, mutta lopulta päätyy luonteensa vuoksi aina samaan tilanteeseen. 

Omasta elämästäni voin lisätä yksinäisyyden. Olin muuttanut toiselle paikkakunnalle työn perässä, eikä minulla ollut kuin pinnallisia, lyhytaikaisia ystävyyssuhteita siellä. Olin todella helppo uhri yksinäisenä naisena. Ei sen hankalan elämäntilanteen tarvitse olla sen kummempi.

Tämä aivan totta ja erinomainen etumatka narsistille, että uhri on jo valmiiksi eristetty muista. Siinä säästää aikaa ja voimiakin kun pääsee etenemään kidutuksessa nopeammin. Lisäksi mustamaalaaminen ja kiusaaminen helpottuu kun kukaan ei oikeasti tunne uhria ja kaikki on sen käsityksen varassa minkä narsisti antaa. Ideaali tilanne narsistin kannalta. 

Karma, tai joku uhreista. Jollakin voi kiusaamisesta tulla mitta täyteen.

Vierailija
52/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaan välitä. Loisella on loisen luonto. Sen pitää vaan saada kupattua kaikki mitä irti saa. Alentaa toista että itse tuntisi olevansa jotain.

Pysykää loitolla, älkää olko noiden mahdollistajia.

Vierailija
53/53 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karma, tai joku uhreista. Jollakin voi kiusaamisesta tulla mitta täyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi