Pitkään odotettu Tripla oli pettymys
Tyhjin käsin lähti porukka Triplasta bussipysäkille ja junalaitureille. Eräs rouva totesi viisaasti "ei mitään uutta Selloon tai Itikseen verrattuna".
Mikä sua ilahdutti? Mikä oli järkytys?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia vaatteita oli niis puolalaisissa kaupoissa?
Kertokaa oi viisaat!
Näytti ihan itäeurooppalaisten muodilta. Kiitos, ei minulle sellaisia.
https://www.reserved.com/fi/en/?gclid=Cj0KCQjwrrXtBRCKARIsAMbU6bFLziotY…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marja Kurki ystävänmyynti ei pitkään menesty eikä hieman outo craft-olut-ja viinipubi
Kummastutti Prismaa ja K-Supermarkettia vastapäätä oleva Luomuvihannestori joka myy vihanneksia. Eikös niitä saa Prismasta tai K-Supparista?
Oudoin on liike nimeltään Juustokuninkaat. Myynnissä on huonelämmössä säilytettäviä (ulkomaisia) kovia juustoja. Eivät myy Arlan eikä Valion juustoja eikä mitään homejuustoja.
Tämä ei vain voi olla kenenkään satunnaisen kirjoittelijan tekstiä. Triplan sisällöntuottajat, menkää muualle mainostamaan. Tämä on keskustelupalsta. Hävetkää.
Juustokuninkaat on paras juustoliike. Käykää maistelemassa. Maailmassa on muitakin juustoja, kuin turvalliset Aura ja Edamit. Hävetkää juustotietämyksenne kanssa!
Juustot nyt lähtökohtaisesti ovat turhia. Varsinkin ulkomaisissa juustoista on sekä rasvaa että suolaa liikaa. En myrkytä itseäni.
Juusto on pyhää. Juusto on rakkaus. Juusto on elämä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle isoin pettymys on se miten suomalaiset eivät osaa lausua sanaa ”mall”. (Miksi se ylipäänsä edes on tuossa nimessä, miksei pelkkä Tripla riittänyt?). Se on ”mool” eikä mikään ”mäll” tai mälli.
Villi arvaukseni on, ettei me osata, kun se ei ilmeisesti ole suomea. Typerää typerien laumasielujen hommaa, kun pitää koko mälli olla nimessä. Kasvattakaa sinne apinarinkiin (kehäkolmosen sisus) itsetunto, ei tarvitse kaikkea matkia muualta. Kauppakeskukset on niin mennyttä, niin mennyttä. Ihmiset ostaa verkosta, saa tavarat kotiovelle, ravintola pitää olla ihan jossain muualla kuin läävässä, kun lähden ulos syömää. Kauppakeskuksiin kerääntyvät nämä kutsutut ja sitten maaltatulleet etelänpellet, jotka samaa tasoa kutsuttujen kanssa.
Onneksi ei tarvitse olla missään tekemisissä.
En ymmärrä miksei ostariparkkeerauksia voisi ratkaista vaikka siten, että he, jotka käyvät ostoksilla vaikka siellä Triplassa, saavat kuittiinsa viivakoodin, saman siis joka Triplan liikkeestä, millä todistavat ostaneensa jotain sieltä tiettynä päivänä. Sitä sitten näytetään poisajaessa lukijalle ja päästään maksutta ulos. He, jotka vievät auton vaan parkkiin mitään ostamatta, kuittaavat maksunsa ajaessaan ulos. Varmasti joku älyseurantakin olisi mahdollinen nykyaikana.
Tottakai tyhjin käsin lähdetään jos ei ämpäreitä tai edes tyhjiä muovikasseja jaella. Höh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nää Vali vali viestit. Ei kaikesta tarvii tykätä, mutta kuitenkin raahauduttu paikalle. Ihmisille ei riitä enää mikään. Joku edellä sanoikin et tää palvelee hyvin muualta junalla tulleita jotka matkalla lentokentälle. He tulee junanvaihdon yhteydessä tykkäämään.
Miksi kukaan muualta lentokentälle tuleva viitsisi tulla junalla Pasilan kautta? Puhumattakaan että osteskelusu yhtään mitään ennen lentokentälle menoa. Eihän siinä ole mitään järkeä. Lentokentältä saa mitä tarvitsee jos nyt jotain tarvitsee.
Niin siis me maalaiset ostetaan junalippu tätä nykyä suoraan lentoasemalle, ja vaihto on pohjoisesta tullessa Tikkurilassa. Ite tulee yleensä otettua ruoka siitä Tikkurilan pikkukeskuksesta tai sit kentän Burger Kingistä, ja ostokset tietenkin ulkomailla. En minäkään ymmättä, että miksi kukaan kävisi Pasilassa pistäytymässä.
Mun ostovoimaan ja kulutuskäyttäytymiseen ei tietenkään voi mitään perustaa, mutta ihmettelen että näitä keskuksia tehdään kun verkkokaupat kuitenkin on maalla asuvan erittäin hyvä ja rakas ystävä. Lisäksi itelläni ainakin pikamuodin ostaminen on vähentynyt koko ajan ja ulkomaillakin on että näh, tää sama liike on Suomessa, jos mä todella haluan tän niin saan sen myöhemminkin eikä tarvi täyttää matkalaukkua.
Ainoa syy itselleni, ja tää on vain mun ajatus, että kävisin Triplassa olisi että kävisin/olisin töissä jossain messuilla ja että Triplasta tietäisi saavansa nopeasti hyvää ruokaa.
Jos jokin tosiaan kiinnostaisi, niin kunnon antiikki-kierrätystuote-vintage-liike, eli sellainen mitä ei saa mistään muualta, joka yllättäis ja jossa olis montaa erilaista hintatasoa. Sen ruotsalaisen kierrätysostarin tyyliin.
Musiikkimuseo kiinnostaa, siellä voisi käydä kyl asioikseen.
Kunpa tuo Tripla olisi tehty vähän kalliimman oloiseksi. Onko pakko olla food court, eikö voisi olla oikeasti viihtyisiä ravintoloita erikseen? Tai sitten edes kunnolliset tilanjakajat, ettei kaikki ole samaa sekamelskaa kuten nyt. Ärsyttää maksaa täysi hinta ruoasta, joka syödään tuollaisessa ruokalamaisessa hallissa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksei ostariparkkeerauksia voisi ratkaista vaikka siten, että he, jotka käyvät ostoksilla vaikka siellä Triplassa, saavat kuittiinsa viivakoodin, saman siis joka Triplan liikkeestä, millä todistavat ostaneensa jotain sieltä tiettynä päivänä. Sitä sitten näytetään poisajaessa lukijalle ja päästään maksutta ulos. He, jotka vievät auton vaan parkkiin mitään ostamatta, kuittaavat maksunsa ajaessaan ulos. Varmasti joku älyseurantakin olisi mahdollinen nykyaikana.
Toisaalta autottomana on ihan kiva, etten joudu tuotteiden hinnassa maksamaan muiden parkkerausta. Ilmaisia parkkipaikkojahan ei ole, vaan joku niiden rakentamisen ja ylläpidon kuitenkin maksaa.
Lienee myös syytä uskoa, että ammattimaiset rakentajat ja kiinteistösijoittajat ovat osanneet laskea, mikä on kannattavaa liiketoiminnalle. Todennäköisesti tuolla liikepaikalla autoilijat eivät parhaassa tapauksessakaan toisi kuin 10-20 % tuotosta (Helsingin keskustasta autoilijoiden osuus kaupan ja palveluiden liikevaihdosta on n. 10 %).
Tunti sitten kävin Triplassa. Todella paljon jengiä oli siellä, ja kaikissa ruokapaikoissa hirveä ryysis. Selvästi oli myös työpaikka ruokailijoitakin siellä.
Onko pohjoisessa nyt koululaisilla syysloma, kun kuuli pohjoisen murteita joka nurkalla puhuttavan? Ja täyttä näytti olevan eri liikkeissäkin, joten ainakin ensimmäisellä viikolla siellä kauppiaat tekee hyvää katetta.
Olin liikkeellä jalkaisin, ja jotenkin sekavaa oli päästä sisään, kun kävelin Veturitien vartta pohjoisen suunnasta. Vinkki Triplan suuntaan, että kaikki eivät ole tulossa sinne asemalaitureilta tai sillan luota.
Ihan viihtyisältä vaikutti Tripla, muttei mitenkään supererikoiselta. Paljon näkyi naisilla reservedin ostoskasseja olevan. Prismassa ei ollut tungosta.
Kaikki ruokapaikat tupaten täynnä. Ei ollut nyt aikaa jäädä odottelemaan, joten syön siellä joskus toiste sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle isoin pettymys on se miten suomalaiset eivät osaa lausua sanaa ”mall”. (Miksi se ylipäänsä edes on tuossa nimessä, miksei pelkkä Tripla riittänyt?). Se on ”mool” eikä mikään ”mäll” tai mälli.
Villi arvaukseni on, ettei me osata, kun se ei ilmeisesti ole suomea. Typerää typerien laumasielujen hommaa, kun pitää koko mälli olla nimessä. Kasvattakaa sinne apinarinkiin (kehäkolmosen sisus) itsetunto, ei tarvitse kaikkea matkia muualta. Kauppakeskukset on niin mennyttä, niin mennyttä. Ihmiset ostaa verkosta, saa tavarat kotiovelle, ravintola pitää olla ihan jossain muualla kuin läävässä, kun lähden ulos syömää. Kauppakeskuksiin kerääntyvät nämä kutsutut ja sitten maaltatulleet etelänpellet, jotka samaa tasoa kutsuttujen kanssa.
Onneksi ei tarvitse olla missään tekemisissä.
Missä sä siellä Peräkylän sivukylällä käyt ulkona syömässä? Suosittele jotain paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin pojan kanssa Triplassa lauantaina. Lähdimme sieltä 50 bussilla Rediin ja niin näytti tekevän moni muukin.
Redissä oli hyvin porukkaa liikkeellä. Oikeastaan Redi tuntui nyt Triplaan verrattuna pieneltä ja kotoisalta :)
Kävittekö pojan kanssa katsomassa sitä Triplan surffauspaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Huomasitte varmasti että penkkejä ei liioin ole. Piti ihan lähteä rautatieaseman puolelle syöttämään lasta, siellä sentään on kunnon istuimet.
Miinusta tulee myös vessoista jotka on tosi pienet ja jonot on tosi pitkät...
Tarpeellinen tieto tuo penkkien vähyys (taas) minullekin, näin selkävaivaisena. En viitsisi toisaalta ottaa rollaattoria, kun en sitä muutenkaan paljoa käytä - pystyn vielä ajamaan fillarilla, mutta kävely muuttuu tuskalliseksi aika lyhyen matkan jälkeen.
Mutta jos olisi niitä osstoskärryjä aika lähellä kun tulee sisään (junalla olisin tulossa), niin se olisi hieno juttu. Voisin niiden kanssa kävellä kauankin ympäriinsä. Osaatteko kertoa, onko nämä ruokakaupat lähellä sisääntuloa? Karttoja on jossain kyllä, mutta olen huono tajuamaan niitä.
Mällistä hain K-supermarketista parit tarjoustuotteet, Prismasta lihat mitä halusin ja Lidlistä kasvikset. Hyvä että 3 kauppaa on vierekkäin niin voi suunnitella edullisimman "kauppakeikan"
Saa olla ihan rauhassa pettynyt, ihmettelen vaan että mitä ihmettä ihmiset sitten odotti muuta kuin ostoskeskusta? Mä olen todella tyytyväinen ja varsinkin kun asema on nyt taas normaali asema, mä inhosin sitä väliaikaista pytinkiä. Sukulaistyttö tuli aamulla lomareissulle tänne 260km:n päästä ja lähti Triplaan tapaamaan ystäviä ja shoppailemaan+syömään :).
Vierailija kirjoitti:
Saa olla ihan rauhassa pettynyt, ihmettelen vaan että mitä ihmettä ihmiset sitten odotti muuta kuin ostoskeskusta? Mä olen todella tyytyväinen ja varsinkin kun asema on nyt taas normaali asema, mä inhosin sitä väliaikaista pytinkiä. Sukulaistyttö tuli aamulla lomareissulle tänne 260km:n päästä ja lähti Triplaan tapaamaan ystäviä ja shoppailemaan+syömään :).
Olisko joku kiva viherkeidas liikaa vaadittu?
Mitäs jos nyt kuitenkin odotettaisiin vähän kauemmin kuin neljä päivää ennen kuin ruvetaan vetämään mutkia suoriksi.
Katsotaan vaikka vuoden päästä mitkä ovat olleet myyntiluvut ja sitten voidaan tehdä varovaisia johtopäätelmiä Triplan menestyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitte varmasti että penkkejä ei liioin ole. Piti ihan lähteä rautatieaseman puolelle syöttämään lasta, siellä sentään on kunnon istuimet.
Miinusta tulee myös vessoista jotka on tosi pienet ja jonot on tosi pitkät...Tarpeellinen tieto tuo penkkien vähyys (taas) minullekin, näin selkävaivaisena. En viitsisi toisaalta ottaa rollaattoria, kun en sitä muutenkaan paljoa käytä - pystyn vielä ajamaan fillarilla, mutta kävely muuttuu tuskalliseksi aika lyhyen matkan jälkeen.
Mutta jos olisi niitä osstoskärryjä aika lähellä kun tulee sisään (junalla olisin tulossa), niin se olisi hieno juttu. Voisin niiden kanssa kävellä kauankin ympäriinsä. Osaatteko kertoa, onko nämä ruokakaupat lähellä sisääntuloa? Karttoja on jossain kyllä, mutta olen huono tajuamaan niitä.
Isot ruokakaupat on ihan toisessa päässä jos junalla tulee. Aseman päädyssä on pienemmät Alepa ja K-market.
Ei ne voi antaa ilmaista parkkiaikaa koska sitten kaikki muut kuin ostarin asiakkaat menee autoineen sinne. Paikat olis täynnä klo 8.