Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa kasvoista puhuttaessa esim. ”selkeät piirteet”?

Vierailija
20.10.2019 |

On paljon ilmauksia, josta eivät aukene mulle.
En tiedä, onko hahmottamisessani jotain vikaa.
Onke teillä vaikka esimerkkejä seuraavista?

- selkeät piirteet
- klassiset piirteet
- korkeat poskipäät

Nää ei ole koskaan auenneet mulle. Myös vastakohdan näkeminen auttaisi hahmottamaan.

Onko muilla ongelmaa näiden käsittämisessä?
Olen kuitenkin jo nelikymppinen.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumalla ei ole noita.

Vierailija
2/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Selkeät piirteet" kuulostaa tosiaan vähän hassulta. Voiko vastakohta olla esim. epäselvät piirteet? Ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käsitän asian niin, että selkeistä piirteistä puhuttaessa, viitataan esim. suoraan nenään ja symmetriseen luustoon. Grace Kellyllä oli aikoinaan sellaiset selkeät ja klassiset piirteet. Sitten on taas vastaavasti näitä nöpönenäisiä naisia, jotka ovat suloisia, mutta eivät piirteiltään klassisia.

Vierailija
4/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumalla ei ole noita.

Minusta rumalla voi olla korkeat poskipäät ja selkeät piirteet. Miksei voisi olla selkeästi ruma?

Klassiset piirteet yhdistän muinaisen Kreikan kauneusihanteeseen.

Vierailija
5/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäselvistä piirteistä on usein hyötyä seuranhaussa baari-iltana.

Vierailija
6/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole poskipäitä lainkaan ja naaman levein kohta on suupielien korkeudella hymyillessä. Olen se epäselvä piirteinen tapaus.

Vierailija
7/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaisen ihmisen käyttämä termi joka ei osaa pukea näkemäänsä sanoiksi.

Selkeä suomennos on "matala rasvaprosentti". Kasvonpiirteet ovat sellaista pullamaista persoonatonta mössöä kun henkilö on ylipainoinen. Kun rasvat tiristää pois, näkyy ihmisen leukalinja, poskipäät ja muut kasvonpiirteet selkeästi.

Valitettavasti vain n. 10% väestöstä on normaalipainoisia joilla näkyy omat kasvonpiirteet selkeästi eikä päällä ole rasvavuorta peittämässä niitä.

Vierailija
8/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sigourney Weaverilla on selkeät piirteet. Jopa liiankin. Siksi olikin erinomainen näyttelemään Alien:ssa.

Vierailija
9/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeä suomennos on "matala rasvaprosentti". Kasvonpiirteet ovat sellaista pullamaista persoonatonta mössöä kun henkilö on ylipainoinen. Kun rasvat tiristää pois, näkyy ihmisen leukalinja, poskipäät ja muut kasvonpiirteet selkeästi.

Valitettavasti vain n. 10% väestöstä on normaalipainoisia joilla näkyy omat kasvonpiirteet selkeästi eikä päällä ole rasvavuorta peittämässä niitä.

Selkeät piirteet ei tarkoita selvästi näkyvää luustoa. Jos ihmisellä on hirveä konkkanokka ja olematon leuka, hänellä ei ole selkeät piirteet, vaikka hän olisi kuinka laiha.

Vierailija
10/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jotain vinkkiä:

- Selkeät piirteet = Ei ainakaan turvonneet, ympäripyöreät tai lihavat kasvot, vaan silmät, kulmakarvat, poskipäät, hymykuopat, nenä erottuvat selkeästi.

- Klassiset piirteet = Symmetriset kasvot, mutta ei huomiota herättävän söpöt tai ylimeikatut/leikellyt

- Korkeat poskipäät = Kuten nimikin kertoo, kasvojen luusto poskien yläosan kohdalla erottuu selkeästi ulkonevina poskipäinä.

Vierailija
11/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeat poskipäät tarkoittaa, että on korkeat poskipäät. Selkeät kasvonpiirteet on mielestäni sellaiset, että luusto on hyvä, leuka selkeästi erottuva, ei luisu, liian pieni eikä huku kaulaan.

Silmät erottuu eikä ole missään syvällä tai poimujen seassa. Tai liian lähekkäin tms.

Nenä suora ja mielellään sopivan kokoinen kasvoihin nähden.

Että kasvojen mittasuhteet ovat kokonaisuutena "oikeat".

Mikään kohta ei huku tai vie liikaa tilaa kasvoissa.

No, sanotaan, että ihmisen kasvot ovat miellyttävät katsoa eikä katse kiinnity mihinkään yksityiskohtaan negatiivisesti.

Anne Pohtamolla esimerkiksi on hyvä luusto ja korkeat poskipäät ja selkeät kasvonpiirteet.

Vierailija
12/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jotenkin aina käsittänyt itse niin, että selkeät kasvonpiirteet on sellaiset, joista erottaa hyvin kasvojen luuston. Miten sen nyt oikein osaisi selittää.. vastakohtana sellaiset ns pyöreät kasvonpiirteet, jolloin kasvojen eri osien rajat ikäänkuin "häviävät".

Klassiset kasvonpiirteet on mulle mysteeri. Kai sillä haetaan jotain veistoksellista kaunista pärstää, en tiedä.

Korkeat poskipäät on mun mielessä sellaiset, jotka ovat korkealla, että on ikään kuin pitkät posket.

Vierailija
13/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte vääntää näistä.

Vierailija
14/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim ylipainosella voi helposti olla epäselkeet kasvot. Esim selkee vyötärö on sellanen joka erottuu, selkee nenä on nenä joka erottuu jne. Meikillä voi paljon vaikuttaa. Esim nainen joka laittaa varjostukset ja kulmat, on hyvin eri näkönen ku nainen joka ei laita paitsi jos luonnostaan tummat kulmat.

Vierailija
15/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassiset kasvot tarkoittava antiikin veistoksellista säännöllisyyytä ja symmetriaa.

Selkeät piirteet eivät ole pehmeät mongolimaiset vaan veistoksellisemmat

Korkeat poskipäät erottuvat poskilla sellaisia ns palloina kun ihminen erit hymyilee tai jos ei hymyile on poskiluu ulottuvainen selkeästi. VS lättänaamaiset.

Vierailija
16/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeat poskipäät tarkoittaa, että on korkeat poskipäät. Selkeät kasvonpiirteet on mielestäni sellaiset, että luusto on hyvä, leuka selkeästi erottuva, ei luisu, liian pieni eikä huku kaulaan.

Silmät erottuu eikä ole missään syvällä tai poimujen seassa. Tai liian lähekkäin tms.

No, sanotaan, että ihmisen kasvot ovat miellyttävät katsoa eikä katse kiinnity mihinkään yksityiskohtaan negatiivisesti.

Anne Pohtamolla esimerkiksi on hyvä luusto ja korkeat poskipäät ja selkeät kasvonpiirteet.

Mä kerron aina ensimmäisenä keskustelukumppanilleni, jos hänen kasvonsa ovat epämiellyttävät katsoa.

Vierailija
17/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite taas en ymmärrä miten suora nenä tekis selkeemmän ku vaikka hyppyri 😁

Vierailija
18/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeät piirteet ei tarkoita selvästi näkyvää luustoa. Jos ihmisellä on hirveä konkkanokka ja olematon leuka, hänellä ei ole selkeät piirteet, vaikka hän olisi kuinka laiha.

Onhan. Selkeä ei tarkoita kaunista eikä rumaa.

Vierailija
19/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi sellanen pallo näyttää oudolta poskipäässä jos hymyilee 😂

Vierailija
20/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kerron aina ensimmäisenä keskustelukumppanilleni, jos hänen kasvonsa ovat epämiellyttävät katsoa.

Samoin. Minulla yksi tuttu sairastaa vaikeasti ja kiskoo kipuihinsa kortisonia. No siitähän sen lärvi turpoaa. Yrittää jotenki korjailla asiaa ottamalla yläkulma-selfieitä. Vit_tuilen suoraan - kyllä pitää kestää sellainen jos kerran on ruma pallonaama. Ihan normaalia tällainen käytö.

M55