Ärsyttää tämä "muovineuleiden " halveksunta , eikö tajuta ettei kaikkien iho siedä villaa?!
Kommentit (74)
Materiaaleja on paljon muitakin kuin muovi ja villa.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkuituisia neuleita on muutakin kuin villaa.
No mitä esimerkiksi? Akryyli on ainoa mitä kestän, kaikki missä lukee villa tai angora aiheuttavat jo käteen otettaessa semmoisen kutinan että pitää viskata kiireesti pois!
Ap
Tietenkin voit käyttää akryylia, jos tuote sopii sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä esimerkiksi? Akryyli on ainoa mitä kestän, kaikki missä lukee villa tai angora aiheuttavat jo käteen otettaessa semmoisen kutinan että pitää viskata kiireesti pois!
Ap
Puuvilla.
Lapsena oli ihan hirveää kidutusta se vaatteiden läpikin pistelevä villahaalari ja villalapaset, ja aikuiset olivat vain että älä temppuile... ja nyt aikuisena sitten saa syyllistystä siitä kun käyttää keinokuituisia neuleita ! Ihoni on atooppinen, ja herkkä enkä sille mitään voi.
Ap
Mitä ihmettä se sua liikuttaa että jotkut ei tykkää muovineuleista?
Käytä sä niitä vaatteita mitä haluat, ei muovivaatteet maailmasta lopu vaikka osa ihmisistä niitä kritisoikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puuvilla.
Joo poolopaidat on ok , mutta käyttäisin mielelläni myös paksuja neuleita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se sua liikuttaa että jotkut ei tykkää muovineuleista?
Käytä sä niitä vaatteita mitä haluat, ei muovivaatteet maailmasta lopu vaikka osa ihmisistä niitä kritisoikin.
Ap ei ymmärrä muiden mielipiteitä. Kaikkien muiden pitäisi noudattaa Ap mielipidettä..
Oikea villalanka ei pistele. Älä ikinä kudo villapaitaa 7 veljeksestä.
Kokeile vaikka kashmiria tai alpakkaa. Nuo ei kutita minua. Vaihtoehtoja on vaikka mitä, nykyään voi vaikka neuloa itse kamelinvillapuseron mitä itse juuri teen. Mitään karheaa lampaanvillaneuletta en pysty minäkään pitämään.
Akryylivaatteet menee pilalle tosi nopeasti. Niihin tulee nyppyjä. Lisäksi ne on tosi sähköisiä.
Mulla on juuri päällä neule jossa on 70% alpakkaa ja 30% nylonia. Aivan ihanan pehmeän tuntuinen iholla, ei aavistustakaan mitään pistelyä tai kutinaa. Kannattaa kokeilla. Maksoihan tää tietysti moninkertaisesti enemmän kuin akryylineule.
Minun mielestäni on ihan loistava juttu, jos joku ostaa akryylineuleita. Niitähän saa kirppariltakin pilvin pimein.
Enemmän minua huolestuttavat ne, joiden pitää saada halvalla kaikenlaisia epäeettisesti tuotettuja eläinkuituja kuten merinoa ja angoraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No vaikkapa puuvilla, bambu, silkki, maissi, jopa maito. Lankoja ja neuleita tehdään vaikka mistä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni on ihan loistava juttu, jos joku ostaa akryylineuleita. Niitähän saa kirppariltakin pilvin pimein.
Enemmän minua huolestuttavat ne, joiden pitää saada halvalla kaikenlaisia epäeettisesti tuotettuja eläinkuituja kuten merinoa ja angoraa.
Voi kuinka tietämätön oletkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puuvilla.
Puuvilla ei ole tarpeeksi lämmin pakkasella. Villa vaatii alle puuvillaisen paidan, muuten kutittaa ja pistelee. Angora aivan mahdoton pitää.
T. Eri
Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa. Minunkaan ihoni ei siedä villaa. Kaikki kolme omistaani keinokuituneuletta ovat yli kymmenen vuotta vanhoja. Neuleet eivät ole nyppyyntyneet eivätkä venyneet. Lisäksi minulla on talviurheilukäyttöön tarkoitettu fleecepaita, joka sekin on ollut käytössä pitkään.
En usko olevani suurikaan ympäristön tuhoaja, jos käytän samaa vaatetta useita vuosia ja vaatteita on yhteensä vain vähän. Pikamuoti ja jatkuva tarve uudistaa vaatevarasto kulloisenkin trendin perässä on varmasti isoin ongelma.