Evoluutiopsykologi: Vauvakadon olennainen syy on unohtunut – ”Naiset ovat muuttuneet miehekkäämmiksi”
Kommentit (710)
Naiset elävät nykyään lähes koko elämänsä synteettisten hormonien varassa. Ensin ehkäisy ja sitten vaihdevuosihoidot. Eli naisten luonnollisesta hormonitoiminnasta ei oikein nyt voi puhua.
Niin tyhmälle väitelle ei ole edes mitään lisättävää. Kyllä taloudellinen tilanne, turvatunne ovat tärke.pkä tekijöitä.
Evoluutiopsykologi lienee oikeilla jäljillä. Mutta kaiken taustalla ehkäisyvalmisteet, jotka hajoavat vesistöihin ja luontoon.
Kdkfkdkdk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän en jaksa uskoa alkuunkaan.
Taloudellinen epävarmuus on se asia joka on pakko ottaa huomioon. Naisilla oltava vakituinen työ ennenkuin voi jäädä kotiin lapsia hoitamaan. Minimi äitiyspäiväraha taitaa olla alle 600€ nettona. Kotihoidontuki 280€. Miettikääpä päättäjät siellä isolla kirkolla jäisittekö itse pois työelämästä hoitamaan lasta tuolla summalla?
Roskaa. Afrikassa ja aasiassa köyhät lisääntyvät eniten. Ne kaikkein köyhimmät.
Koska on pakko.
Euroopassa suurin syntyvyys on Ranskassa, koska siellä on panostettu raskausajan ja sen jälkeiseen hyvinvointiin, mm naisten mahdollisuuteen palata töihin synnytyksen jälkeen.
Joo. Artikkeli on asiaa. Hormonitasot ovat varmaan jossain määrin muuttuneet. Tiimalasivartaloita on nuoremmissa naisissa tosiaan vähemmän nykyään. Kun olin lapsi, aikuisilla naisilla oli lähes kaikilla selkeästi vyötärö.
Suomessa on pakko olla, koska käytännön tasolla yhteiskunta on naisvihamielinen. Naisten on pakko olla selviytymismoodissa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Niin tyhmälle väitelle ei ole edes mitään lisättävää. Kyllä taloudellinen tilanne, turvatunne ovat tärke.pkä tekijöitä.
Ei ole. Kyllä tärkein on halu saada puoliso ja lapsia. Vasta toisella sijalla on taloudelliset syyt. Ainakin itse hommasin lapsia ihan huoletta vaikka ei ollut työpaikasta tietoakaan.
Rantalalla on ihan relevantteja mielipiteitä masennuksesta (masennuksen biologia), mutta pariutumisesta hän ymmärtää yhtä vähän kuin miehet keskimäärin: eivät yhtään mitään
Vierailija kirjoitti:
Joo. Artikkeli on asiaa. Hormonitasot ovat varmaan jossain määrin muuttuneet. Tiimalasivartaloita on nuoremmissa naisissa tosiaan vähemmän nykyään. Kun olin lapsi, aikuisilla naisilla oli lähes kaikilla selkeästi vyötärö.
Niinpä. Itse kun olen urheillut niin on vyötärön sijaan vahvat keskivartalon lihakset. Naiset ihmettelivät jonossa miten pieni raskausvatsa minulla oli - no kyllähän se lörpsähti kun päästin keskivartalon lihakset löysiksi. Se että naiset ovat ennen olleet lihaksettomia panopatjoja, mistä lähtöisin on myös rintaräkin kehittyminen, ei ole naisellista. Luonnossa naaraat eivät eroa koiraista kuin vähän kokonsa ja käytöksensä puolesta. Toiminnaltaan ja muodoiltaan ovat hyvin samanlaisia
En edes jaksa ottaa kantaa tuohon rantalan söpellykseen, miehet eivät tajua oikeasti hölkäsen pöläystä yksittäisistä naisista tai naisista kollektiivina. Parempi kun ette yritäkään
Vierailija kirjoitti:
Kdkfkdkdk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloudellinen epävarmuus on se asia joka on pakko ottaa huomioon. Naisilla oltava vakituinen työ ennenkuin voi jäädä kotiin lapsia hoitamaan. Minimi äitiyspäiväraha taitaa olla alle 600€ nettona. Kotihoidontuki 280€. Miettikääpä päättäjät siellä isolla kirkolla jäisittekö itse pois työelämästä hoitamaan lasta tuolla summalla?
Koska on pakko.
Euroopassa suurin syntyvyys on Ranskassa, koska siellä on panostettu raskausajan ja sen jälkeiseen hyvinvointiin, mm naisten mahdollisuuteen palata töihin synnytyksen jälkeen.
Afrikassa ei liene vähäisissä juomavesissä samoja lukemia hormomeja, puhumattakaan muista lääkkeistä tai huumeista.
Suomessa juomavesi pilataan kloorijohdannaisilla ja siihen vielä lääkejäämäkombot niin hormonaaliset heitot ovat enemmänkin sääntö kun poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
No jos miehistymistä on se, että nykyään nainen saa pankkitilin ilman miestä, saa perustaa yrityksen ilman miestä, voi tehdä palkkatöitä ilman oletusta että jää pysyvästi kotiin kun menee naimisiin, niin ehkä sitten.
Nainen ei ole enää miesten vallan alaisia. Mutta toisaalta yhäkin naisille jää vastuu niin lasgen kuin vanhenevien vanhempien hoivasta. Samalla naisten on oltava töissä täyspäiväsesti.
Lisäksi Suomalaisessa tutkimuksessa todettu että suurin syy on nuorten miesten syrjäytyminen, matala palkkaisuus ja lapsiahaluavien kohtaamattomuus. Eli lopettakaa jo se naisten syyttäminen.
Naisten syyttäminen on aina peruslähtökohta kun lapsikadosta puhutaan. Jotenkin se on yhteiskunnallisen keskustelun perusta, oli sitten mikä tahansa asia kyseessä!
Asia on kuitenkin todella monimutkainen. Mm miesten sperman laadun romahtaminen on yksi yleinen syy lapsettomuuteen. Tähän taas vaikuttavat mm muovit, maanviljelyn myrkyt ja muut ympäristön myrkyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kyllä tärkein on halu saada puoliso ja lapsia. Vasta toisella sijalla on taloudelliset syyt. Ainakin itse hommasin lapsia ihan huoletta vaikka ei ollut työpaikasta tietoakaan.
Sinä olet sitten kognitioltasi vähän sellainen apina. Normaali ihminen koulutetaan nykyään käyttämään aivojaan, ei sukuelimiään. Joiltain on mennyt tämä ohi, ehkäpä sinultakin
Ei onnistunut lainaaminen. Joten sanon, että myös minä etsin ihan tarkoituksella miehen, joka haluaa perheen. Ja onneksi löysinkin. Pelkkä seksisuhde ei olisi riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kdkfkdkdk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on pakko.
Afrikassa ei liene vähäisissä juomavesiss
Älä ny naurata. Afrikassa useilla alueilla juomavesi on usein pilalla roskien ja ympäristömyrkkyjen takia. Sitä on myös niin vähän ettei ole vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kdkfkdkdk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on pakko.
Suomessa sadetetaan puhdistamatonta jokivettä pohjavedeksi mikä on suurin virhe sillä maaperä ei poista liuenneita lääkkeitä tai hormoneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet sitten kognitioltasi vähän sellainen apina. Normaali ihminen koulutetaan nykyään käyttämään aivojaan, ei sukuelimiään. Joiltain on mennyt tämä ohi, ehkäpä sinultakin
Mieluummin perheellinen apina ja onnellinen, kuin katkera vanhapiika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kdkfkdkdk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on pakko.
Afrikassa ei ole ehkäisyä, sinne ollaan vasta viemässä hormoneita nimenomaan holtittoman r aiskailun seurausten estämiseksi. Naisia ei kouluteta, joten heillä ei ole hirveästi muuta tekemistä kuin vaistonvarainen toiminta. Joissakin maissa vanhat ukot saavat ostaa lapsia vaimoiksi. Kaikissa tällaisissa paikoissa syntyvyys on korkea, missä naisilta evätään muut mahdollisuudet osallistua yhteiskunnan toimintaan, kuin perheroolien kautta. Siellä missä naisilla on ammatit, syntyvyys on tolkullisempaa
Hormoneilla on suurin vaikutus silloin, jos äiti on pumpannut itseensä pitkään steroideja - tällöin hormonaaliset ongelmat periytyvät, tulee syöpiä ja endometrioosia. Vesistöissä ongelma on vielä pieni. Mutta se on totta, että lääkkeitä ei pitäisi käyttää, se on käytännössä ekoterrorismia ja jokainen nainen joka kiskoo steroideja esim. siksi ettei viitsi käsitellä vanhenemistaan, tuhoaa kaikkien muidenkin terveyttä ja hyvinvointia.
Lapsikadon syy on se, että monet miehet eivät käyttäydy aikuisen tavoin, edes kun tulevat isäksi.
Poikavuosien mökkireissut jatkuvat, tietokonepelien pelaaminen, pakolliset sählyharrastuksrt, typerät TV-sarjat.. Miettikää, jos pienen vauvan äiti käyttäytyisi samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin perheellinen apina ja onnellinen, kuin katkera vanhapiika.
:'D Katkeruutesi on housuissasi virtsapidätysvaivojen kanssa.
En viitti klikata. Kerro sisältö.