Hiihtäjä Anita Korva sanoo, että armeijassa osalla palvelevista on ärsyttävä ja välinpitämätön asenne
https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/390cb6cd-4bd9-4162-a0da-882d24b…
"– Osalla porukasta on sellainen asenne, ettei kukaan jaksa tehdä mitään ja kaikki ovat vaan niin, että kunhan pääsisi pois. Se on todella ärsyttävää. Haluaisin, että asiat tehdään kunnolla ja oikein."
Ei liene vaikea arvata, että miehet ovat niitä valittajia.
Kommentit (14)
Miehet ovat intissä pakotettuina, siinä ero. Toki miehissäkin on sotahulluja. Itse jokatapauksessa sluibasin joka hommasta siellä, koska ei ole minun vika että minut on pakotettu sinne.
Toiset menee armeijaan vapaaehtoisesti omasta halustaan, toiset taas vankeusrangaistuksen uhalla pakotettuina. Luuleeko joku, ettei siinä voi silloin olla motivaatiossa iso ero?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat intissä pakotettuina, siinä ero. Toki miehissäkin on sotahulluja. Itse jokatapauksessa sluibasin joka hommasta siellä, koska ei ole minun vika että minut on pakotettu sinne.
Nimenomaan. Jos on lisäksi 12 kk sivari ja mahkut 6 kuukauden rangaistukseen armeijassa, onko vaihtoehto todellinen?
Varmaan saman ero huomaa keskimääräisessä ruotsin ja esim. ranskan opiskelijassa. Toinen on vastentahtoisesti pakotettu opiskelemaan kyseistä kieltä, toinen on itse sen oman kiinnostuksen perusteella vapaaehtoisesti valinnut.
Suurella osalla maailman väestöstä on ärsyttävä ja välinpitämätön asenne. Miksei armeijassa olisi sama juttu.
Ei itse päässyt edes RUKkiin, sluiba.
Toisille armeija on pakollinen ja toiset ovat anitakorvia.
Vierailija kirjoitti:
Ei itse päässyt edes RUKkiin, sluiba.
Jep. Naisille johtajakoulutuksen ovet aukeavat sellaista ohituskaistaa pitkin että RUK:ia käymätön inttigimma on elämässä epäonnistunut.
Naisvänrikki vastaa kiitettävästi palvellutta jääkäriä.
Itse kävin sen noin 12kk sivarin vuonna 2014 vankilaan joutumisen pelon takia. Tein kuitenkin orjatyöni tunnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin sen noin 12kk sivarin vuonna 2014 vankilaan joutumisen pelon takia. Tein kuitenkin orjatyöni tunnollisesti.
En ymmärrä miksi ihmiset pelkäävät vankilaan joutumista. Suomessa vangeilla on paljon paremmat olot kuin varusmiehillä.
Vierailija kirjoitti:
Toiset menee armeijaan vapaaehtoisesti omasta halustaan, toiset taas vankeusrangaistuksen uhalla pakotettuina. Luuleeko joku, ettei siinä voi silloin olla motivaatiossa iso ero?
No tämä.
Yksi keino on ottaa armeija yleissivistyksen kannalta. Luin armeijassa kirjan Mosrari tien liftarit. Se on suomalaisen palkkasoturina Bosnian sodissa olleen Marco Casagranden. Sitä lukiessa mulle avautui Suomessakin koulutettavien asioiden olevan todella käytössä.
Tiedon kerääminen on ollut mulle aina huvitus ja kyllä sitä jäi armeijastakin mieleen. Sen perusteella ymmärtää jotain nykysodankäynnin perusteista.
On jonkulainen käsitys joukkojen ja aseiden suoritus kyvystä. Ymmärtää myös sen valtavan huollon tarpeen mitä kalusto tarvitsee ja ihan joukkojen ruokkiminen.
Itsellä oli onnea kun pääsin näkemään useamman kerran kranaatinheiten ammunnan ja muiden raskaiden aseiden ammuntoja.
Onko tämä Anita Korvan kertoma jollekin uutta?