Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudelle uralle, mutta mille?

Vierailija
19.10.2019 |

Olen korkeakoulutettu, hyvässä ammatissa, johtavassa asemassa. Monet kadehtivat, lähipiiri tietää todellisuuden. Jatkuva kiire, ahdistus tekemättömistä töistä, ahdistus niistä töistä, jotka ovat vasta tulossa. En pysty tässä edes kuvaamaan, kuinka kurkkua myöten täynnä olen nykyistä tilannetta. Lapsetkin ovat vielä muutaman vuoden kotona, haluaisin olla heillekin enemmän läsnä.

Onko kohtalotovereita? Oletteko tehneet työuralla täyskäännöstä. Vasta luin artikkelin, jossa eräs pankinjohtaja oli irtisanoutunut työstään ja pohti mitä nyt sitten. Itse olen haaveillut esim opintovapaasta jo useamman vuoden, mutta vapaan jälkeen en todellakaan haluaisi palata tähän vanhaan tilanteeseen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae maanmittausalalle – olen tosissani :) Kyseessä ala, jolla tällä hetkellä työvoimapula, joten pääset helposti töihin kiinni aikuiskoulutuksen kautta. Ylitöitä eikä stressiä ole ja itse työ on kivaa, kun saa olla paljon ulkona.

Vierailija
2/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja kiitti! Mikä ettei, kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. En odottanut ollenkaan noin kivaa vastausta näin lauantai-iltana. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mieti näitä:

- miten pitkään taloutesi kestää opiskeluasi?

- minkä ikäinen olet? Jos vastavalmistuneena olisit 50+ iässä kilpailemassa työpaikoista parikymppisten kanssa, sen uuden alan on syytä olla aikalaisesta työvoimapulasta kärsivä ala, että tulisit työllistyneeksi.

- voisiko koulutustasi hyödyntää uudella alalla? Esimerkiksi minä olen erikoistoimittaja ja esimies ja YTM, voisin ryhtyä tiedottajaksi tai vaikkapa hankkia lisäkoulutusta äidinkielen opettajaksi.

- pääsisistkö samaan tulokseen muilla keinoin, esimerkiksi opettelemalla vähän rennompaa asennetta työhösi tai vaihtamalla työpaikkaa. Jos olet patologinen stressaaja, ongelmasi on tuo tunnereaktiosi, ei ammattisi. Mahdollisesti stressaisit ihan yhtä lailla uudessa työssäsi.

- voiko olla, että elämäntilanteesi muuten kaipaisi enemmänkin rukkausta, eli että stressisi ei edes varsinaisesti johdu työstäsi? Mieti asiaa, minä vain kysyn, en väitä mitään.

Vierailija
4/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos talous kestää, lähde käveleen. Sittenhän näet mitä mahdollisuuksia on uuteen elämään.

Vierailija
5/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupee lukee lääkäriksi, niistäkin on kova pula.

Vierailija
6/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi jäädä vuorotteluvapaalle ja katsella ympärilleen, mitä muita töitä löytyy.

Tuolla pohjalla luulisi töitä löytyvän.

Vierailija
7/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet jumittunut samaan työpaikkaan?

Nykyisin ihmiset vaihtavat työpaikkaa usein, ainakin ne jotka kelpaavat muillekin työnantajille.

Hyvällä koulutuspohjalla  ja kovalla työkokemuksella aukevat useimmat työpaikat kysytyille tekijöille.

Vierailija
8/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi osa-aikatyötä tai etätyötä.

Mahdollisuuksia on paljon, ihme ettet ole itse näitä ajatellut, vaan johtavassa asemassa ja korkeakoulutettuna kyselet palstoilta, mitä tekisit.

Tämäkin on siis on sitä porvoolaista porinaa.

Vierailija
9/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta yritys. Elämäni paras päätös. Oma tupa, oma lupa.

Vierailija
10/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet jumittunut samaan työpaikkaan?

Nykyisin ihmiset vaihtavat työpaikkaa usein, ainakin ne jotka kelpaavat muillekin työnantajille.

Hyvällä koulutuspohjalla  ja kovalla työkokemuksella aukevat useimmat työpaikat kysytyille tekijöille.

Riippuu työstä.

Työskentelen itse fyysisessä työssä, jossa yhteen paikkaan jääminen (kunhan pohjalla on valmiiksi muualta hankittu kokemus) on toivottu ihanne.

Voi johtua entisten eläköitymisestä, mutta duunarityössä tämä on katsottu aina plussaksi.

Vierailija
11/11 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja hyvistä ehdotuksista. Ehdotuksista muutama ei tule onnistumaan:

Lääkäri, kiinnostus ei riitä noin vaativiin opintoihin

Vuorotteluvapaa, työhistoria ei täyty

Olen tosiaankin kipuillut tämän asian kanssa jo pitkään, miettinyt tätä myös monen muun asian kautta kuin tämän palstan. Halusin vain kysellä, onko joku muu uskaltanut tehdä jotain vastaavaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä