Sterilisaatio naiselle ulkomailla?
Onko kenelläkään kokemusta? Olen siis alle 30v lapseton nainen, haluaisin sterilisaation mutta sanomattakin selvää, että Suomessa en sitä saa. Onko joku käynyt esimerkiksi Tanskassa tai Virossa teettämässä tuon operaation? Katsoin, että Briteissä Marie Stopes- klinikka ei enää tee naisille sterilisaatioita. Muutenkin tuntuu, että googlettamalla ei löydä tietoa, onkohan lie jotain synnytystalkoisiin liittyvää sensuuria...
Kaikki info on kullan arvoista, kertokaa kokemuksistanne kaikki mitä vaan pystytte! Hinnat, ajanvaraus jne.
Kommentit (54)
Naisella on riskinä saada veritulppa, mutta onhan se miehen saatava se seksinsä hinnalla millä hyvänsä.
Ap, jos sinua yhtään kiinnostaa, niin ovulaation mittaaminen on aika kätevä ehkäisykeino ja kun siihen perehtyy niin tosi varmakin. Meillä on käytössä nyt tuo tekniikka ja hyvin toimii. Ovulaatiomittareita on monenmoisia, digitaalisia ja ihan liuskatikkuja. Kuukaudessa on paljon päiviä kun varmuus raskaudettomuuteen on varma. Ovulaatio kun on mennyt niin senkun puksauttaa huoletta ilman ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos tähän pitää vielä jotain perustella, joudun lopettamaan yhdistelmäehkäisypillerit veritulppariskin takia, ja samasta syystä en voi ottaa myöskään minipillereitä tai ehkäisykapselia. Kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten vuoksi en suostu ottamaan kuparikierukkaa, ja kondomi nyt on auttamattoman hankala vakituisessa suhteessa, jossa sitä seksiä harrastetaan useita kertoja päivässä. Näillä perusteilla en saa sterilisaatiota täällä, haluaisin tietää mihin kannattaa suunnata, esimerkiksi euroopassa jos haluaa operaation ilman mitään mutinoita.
Eli suhteenne on tuore, alle 2 vuotta kestänyt todennäköisesti, ja olet varma, että kyseessä on elämäsi mies? Joka haluaa, että sinä lähdet Eurooppaan teettämään sterilisaation, hän ei ole vielä varma oletko hänen elämänsä nainen? Näinkö? Just...
Mistäs tuollaista päättelet? Mies ei ole koskaan minua painostanut steriin, vaan itse sen haluan, kun tämä ehkäisy osoittautuikin hankalammaksi kuin osasin odottaa ja lapsia en todellakaan halua.
Osaako mies englantia? Googlettamalla löytyy. Toki ilmaista ei ole. Olet varma, ettet itse halua lapsia vaikka mies ei selvästi ole varma, joten miksi et näkisi sen verran vaivaa, että laitat itseltäsi piuhat poikki. Tosin esim. ehkäisykapseli ei nosta veritulpan riskiä ja se on yhtä luotettava kuin sterilisaatio. Tosin moni verroin edullisempi kuin sterilisaatio ulkomailla.
Mies ON aivan varma siitä että ei lapsia halua. Ja tässähän minä juuri kyselen kokemuksia siihen naisen sterilisaatioon liittyen, koska olen päättänyt että sen operaation haluan. Raha ei ole mikään este, sitä kyllä löytyy.
Ehkäisykapselissa on sama hormoni kuin minipillereissä, joille tuli myös kielto lääkäriltä. Kapseli ei siis tule kyseeseen. Ja lisäksi haluan pysyvän ehkäisymuodon.Sun lääkäri ei taida olla ihan perillä ehkäisystä. Pelkkää keltarauhashormonia sisältävät tuotteet eivät lisää laskimotukosriskiä eli minipillerit, kapselit ja hormonikierukat ovat ihan sallittuja. Suosittele lääkärillesi, että käy lukemassa raskauden ehkäisyn käypä hoidon.
Luotan kyllä lääkärini sanaan, koska sen veritulpan olen jo kerran saanut.
Minä tiedän, että veritulppia hoitavat lääkärit ei aina ole ihan tilanteen tasalla mitä ehkäisyyn tulee. Olen tehnyt töitä ehkäisyneuvolassa vuosia ja melkeinpä viikoittain tulee ilmi näitä kollegoiden "kielletään kaikki hormoniaalinen ehkäisy syystä x, kun ei ymmärretä eroa yhdistelmäehkäisyn ja progestiiniehkäisyn välillä".
Ap:n kysymykseen en osaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Naisella on riskinä saada veritulppa, mutta onhan se miehen saatava se seksinsä hinnalla millä hyvänsä.
Ap, jos sinua yhtään kiinnostaa, niin ovulaation mittaaminen on aika kätevä ehkäisykeino ja kun siihen perehtyy niin tosi varmakin. Meillä on käytössä nyt tuo tekniikka ja hyvin toimii. Ovulaatiomittareita on monenmoisia, digitaalisia ja ihan liuskatikkuja. Kuukaudessa on paljon päiviä kun varmuus raskaudettomuuteen on varma. Ovulaatio kun on mennyt niin senkun puksauttaa huoletta ilman ehkäisyä.
Tuossa tekniikassa sanotaan aina ettei sitä pidä käyttää jos ei ole valmis raskauteen. Kaveri käyttää juurikin tuota metodia ja aika moni sanoi heille raskauden olevan suurempana mahdollisuutena. Ei ole tullut vielä raskaaksi, mutta on ihan ok:na sillekin asialle.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos tähän pitää vielä jotain perustella, joudun lopettamaan yhdistelmäehkäisypillerit veritulppariskin takia, ja samasta syystä en voi ottaa myöskään minipillereitä tai ehkäisykapselia. Kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten vuoksi en suostu ottamaan kuparikierukkaa, ja kondomi nyt on auttamattoman hankala vakituisessa suhteessa, jossa sitä seksiä harrastetaan useita kertoja päivässä. Näillä perusteilla en saa sterilisaatiota täällä, haluaisin tietää mihin kannattaa suunnata, esimerkiksi euroopassa jos haluaa operaation ilman mitään mutinoita.
Minipillerit ei nosta tulppariskiä, voit kyllä käyttää niitä. Samoin ei myöskään kapseli tai hormonikierukka.
Vierailija kirjoitti:
Minipillereitä voi käyttää, vaikka olisi kohonnut veritulppariski.
Miksi täällä puhutaan pillereista, kapseleista ja kierukoista? Kyse oli sterilisaatiosta ulkomailla.
Kunhan et ota Essurea. Suomessa sitä ei enää laitetakaan, mutta jos ulkomaille päädyt niin sekin riski on olemassa.
Toi hillitsee lastensaantia tehokkaasti kun kelatukien hakijoiden pulan paikkaajat nussii suominaisiin aidsia. Siihen loppuu seksielämä muilla kuin psykopaateilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vielä mieli muuttuu
Omassa tilanteessani ei tule muuttumaan, ennemmin kuolen kuin olen raskaana ja synnytän.
Edelleen, järkeviä kommentteja odotan.
Entä sijaissynnytys ulkomailla? Älä luovu lapsihaaveesta, vaikka et uskaltaisi synnyttää. Muuten harmittaa myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin hyvin voinut käydä sterilisaatioista alle 30-vuotiaana. 34-vuotiaana tapasin elämäni miehen, ja siinä vaiheessa olisi harmittanut kovasti, jos olisin silloin sterilisaation saanut.
Minä olen elämäni miehen jo tavannut, eikä hänkään halua lapsia. Minua ei tule harmittamaan sterilisaatio. Ainoastaan se harmittaa, että sitä pitää vielä monta vuotta odottaa.
Jos mies on alle 50v niin ei kannata olla varma siitä lapsien haluamisesta.
Niin? Mitä niillä miehen lapsentekohaluilla on tässä tekemistä, kun _minä_ en niitä lapsia halua, ikinä. Jos mies myöhemmin haluaa, niin hankkii sitten sellaisen naisen joka on samoilla linjoilla.
Parisuhde elämäsi miehen kanssa päättyy, jos sinulla ei ole tuossa tilanteessa mahdollisuutta saada lapsia. Sen jälkeen voi olla vaikea löytää uutta kumppania. Ei kannata pelata valttikorttejaan pois, jos haluaa varmistaa pitkän parisuhteen. Lapsi on kuitenkin niitä harvoja asioita, joiden vuoksi parisuhteeseen kannattaa naisen edes ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös naisia, jotka haluavat seksiä. Ehkäpä ap on sellainen?
Ovulaation mittaaminen taitaa olla kaikista huonoin ehkäisykeino, koska nainen on seksuaalisesti halukkaimmillaan juuri ovulaation aikana.
Sinä taidat ilmeisesti harrastaa seksiä vain miehen mieliksi, itse et halua seksiä, joten sinua ei siksi haittaa selibaatti ovulaation aikana.
Itse et taida olla perillä veritulppariskeistä. Ihan kaikki hormonivaikutteiset lisää tietyillä mutaatiomuodoilla riskiä. Aika vaarallista väittää jotain muuta jos ei tiedä.