Ihmisten syöminen ärsyttää
Kenelläkään muulla tälläistä, että toisten ihmisten kanssa syöminen on ihan äärettömän vastenmielistä. Se, kun tutut tai tuntemattomat mänttäävät ruokaa suuhunsa joko liioitellun hitaasti "nautiskellen" tai kuin viimeistä päivää sata lasissa ylimäärät rinnuksille tipahdellen. Tähän päälle tietysti äänet. Se litkumainen ääni, kun sylki sekoittuu ruokaan ja alkaa märskähdellä suussa. Ja sitten ryystetään tai hörpitään vielä juomaa ruoan päälle. Y-Ö-K.
Isohuulisten tai läskien syömistä tekee myös hyvin pahaa katsella.
Töissä en pysty menemään taukohuoneeseen syömään yhtä aikaa kenenkään kanssa. Olen hyvin tietoinen myös omista syömisäänistäni enkä halua, että kukaan näkee tai kuulee, kun syön. Kotona oman aviomiehen mässytys ärsyttää aivan giganttisesti. Ja ryystäminen. Ja hengittäminen siinä suupalojen välissä.
Olen siis epänormaali, mutta jukoliste että mä kärsin................ muita?
Kommentit (54)
Minua myös ärsyttää, kun aina syödään jotakin, kun tavataan. Yksi työkaverini mässyttää suu auki niin että ruokaa lentelee ympäristöön. Nykyään puhutaan ruoka suussa. Syöminen ja puhuminen pitäisi erottaa toisistaan.
Minua ärsyttää aivan älyttömän paljon! Ulkona syöminen on ihan suoraa kärsimystä.
En ole koskaan syönyt ihmistä, mutta voisin vannoa, että olen varma, että minuakin ärsyttäisi ihmisten syöminen, jos sitä näkisin.
Minua ärsyttää toisten ihmisten juominen. Ne ei ole läheskään yhtä fiksuja ja filmaattisia humalassa kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Googleta misofonia
Ja samaan syssyyn suomen kielen kieliopin alkeet ja lauserakenne.
Ja myös ärsyttää kun sinne lautaselle tungetaan buffasta ihan kaikki, lihat, kalat, aldobit,äyriäiset, juustoa, vihanneksia, kasviksia...
Sitten mätetään sitä sekasotkua sinne apponaiseen suuhun ja puhutaan suu auki kun syödään.
Ihmisliha on kunnolla paistettuna ihan OK. Vetää jopa vertoja hyvälle naudanlihapihville.
Mä inhoon syömisen ääntä. Se mässytys ja lotina käy hermoon niin pahasti. Tiedostan oman reaktioni olevan liioiteltu, mutta en voi mitään, että syömisen äänet saavat itseni lähes raivon partaalle.
Pystyn yleensä syömään muiden seurassa jos itsekkin syön, jolloin en kiinnitä muiden ääniin niin paljon huomiota ja jos kanssaruokailijat syövät normaalisti. Suu auki mässyttäjien kohdalla olen joutunut poistumaan paikalta.
Minusta ihmisten syöminen pitäisi kieltää.
Maiskuttelu, tuhiseminen, ryystäminen ja ruokaa suupielissä . Yök.
^^^ "Puhutaan suu auki kun syödään". Tämä lause pitäisi palkita.
Tiedän tunteen. En pystynyt olemaan lapsena samassa huoneessa missä isäni söi, hän maiskutti. Vasta aikuisena luin tuosta ääniyliherkkyydestä.
Itse syön mieluiten yksin. Milloinkaan muulloin syöminen ei ole niin nautinnollista.
Muiden ihmisten seurassa ajattelen aina näitä sääntöjä: syö suu kiinni, haarukalla ja veitsellä, ilman mässytystä ym.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihmisten syöminen pitäisi kieltää.
Kai nyt sentään itseään saisi syödä?
Ärsyttää itsekkäät, kaikesta muita syyttelevät ihmiset. Kehuvat omaa ulkonäköä ja luonnetta, vaikka ovat kateellisia kaikille kaikesta ja ulkonäkö mallia tavis. Kellekkään eivät sano suoraan mitään, mutta kaikilla mahdollisilla saiteilla annetaan palaa törkykommentteja. Tunnistaako kukaan itseään tästä kommentista?
Näiden normaalista äänestä kuten syömisestä hermostuvien pitäisi saada kunnollinen toimiva lääkitys.
Googleta misofonia