Seiniin jatkuvasti koputtelevat naapurit
Voiko jatkuvasta koputtelusta tehdä valituksen? Usein mitään muuta ääntä kuin tuo koputus ei edes kuulu. Olen pari kertaa herännytkin siihen. Tästä kämpästä ei varmasti kuulu meteliä. Nytkin joku koputtaa. Sen lisäksi kuulen vain tuon mun seinäkelloni tikityksen.
Joku taitaa koputella välillä siksi, kun yhden naapurin vauva itkee välillä, mutta miten se kuvittelee koputtelun auttavan? Useimmiten en kyllä tosiaan kuule muuta kuin sen koputuksen.
Voiko mitään tehdä? Nämä on vuokra-asuntoja. Rupeaa käymään hermoille.
Kommentit (20)
Yrittävät leikkiä kanssasi kop kop-leikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Sänky kiinni seinässä ja harrastavat haureutta?
No, aktiivisia ovat. Se on kaiketi onnellinen asia...
Mieleen on myös tullut, että jos jonkun koira heiluttaa paljon häntää se osuu seinään tai joku orava kierittelee käpyjä jossain. Jopa kummittelu on käynyt mielessä.
Jostain on tosin vastattu samaan rytmiin, kun kerran itse koputin seinään koputusta kuultuani, joten tietoisesti joku sitä teki ainakin silloin. Ajatella, jos se onkin joku poltergeist...
ap
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät leikkiä kanssasi kop kop-leikkiä?
Tuleekohan joku mörkö syömään mut, jos kysyn: "Kuka siellä?"
Aijai, mulla oli lapsena semmoinen kirja, jossa oli kauhukertomuksia. Tulee vähän sen kirjan jutut mieleen. Ehkä rupean kuulemaan koputusta pian muuallakin. Lopulta joku koputtaa kylpyhuoneen oveen, kun olen suihkussa, vaikka ketään muuta ei ole kotona.... Tai sitten bussissa takana istuva koputtaa selkänojaan ja kuiskaa korvaan: "Kuolet, kun katsot peiliin seuraavan kerran."
Eikös se pyhäinpäivä tai halloween ole kohta?
ap
No minulla oli naapuri joka rummutteli sormillaan pöydän reunaan kun kuunteli musiikkia. Ihmeellisesti se hento naputtelu voimistui pöydästä ja kulki kiviseiniä pitkin omaan asuntooni erittäin rasittavana ja yllättävän kovana äänenä. Mysteeri ratkesi kun kerran menin juttelemaan ja selvisi että siitä tuo ääni johtui. Loppui kun naapuri asetti maton pöydänjalkojen alle, joten tärinä ei päässyt enää matkaamaan rakenteita pitkin.
Onko koputus aina samanlainen, onko siinä millainen rytmi?
Vierailija kirjoitti:
No minulla oli naapuri joka rummutteli sormillaan pöydän reunaan kun kuunteli musiikkia. Ihmeellisesti se hento naputtelu voimistui pöydästä ja kulki kiviseiniä pitkin omaan asuntooni erittäin rasittavana ja yllättävän kovana äänenä. Mysteeri ratkesi kun kerran menin juttelemaan ja selvisi että siitä tuo ääni johtui. Loppui kun naapuri asetti maton pöydänjalkojen alle, joten tärinä ei päässyt enää matkaamaan rakenteita pitkin.
Mahtavia kyllä asunnot, jotka on rakennettu yhden betonilaatan päälle ja vielä seinätkin samaa umpisementtiä, kaikki kolistelut kulkeutuu naapurista loistavasti, vaikkei puhetta sun sellasta kuuluisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku tuommoinenkin on ihan mahdollista. Täällä ei oikein myös tiedä, mistä ne äänet kantautuu. En siis toedä, mistä koputtelu tulee. Pidän erittäin todennäköisenä sitä, että joku koputtelee tahallaan, mutta voi sillä olla tuon tyyppinenkin selitys.
Tosi kiva juttu muuten, että asia ratkesi teillä ihan rauhanomaisesti. Sehän on aina parasta. Naapurisi kuulostaa ihan mukavalta. Ja oikeasti äänet voi kantautua rakenteissa erikoisella tavalla. Esim. meidän naapuri tuli kerran meiltä kysymään, soitettiinko me musiikkia kovalla myöhään, mutta se jumputus ei tosiaan kuulunut täältä. Kärsittiin siitä itsekin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko koputus aina samanlainen, onko siinä millainen rytmi?
Se on aina samanlaista. Kuin joku koputtaisi esim. oveen, mutta koputus vain jatkuu ja jatkuu. Kerran tosiaan koputin itse vähän erikoisemmalla rytmillä ja joku koputti samalla tavalla takaisin.
Tämä on outo paikka ehkä noin muutenkin. Täällä asuu paljon päihderiippuvaisia esim. Ollaan opiskelijoita ja otettiin halpa kämppä. Kun muutettiin tänne, meitä syytettiin heti mm. sisällä tupakoinnista, vaikka ei tupakoida, koirakin haukkui, vaikkei ole koiraa ja joku kävi ovella kysymässä, soitettiinko musiikkia kovalla hiljaisuuden jälkeen. Tuo loppui kuitenkin nopeasti. Me kuitenkin eletään aika hiljaista ja rauhallista elämää. Ollaan naispari, niin välillä käy mielessä, johtuiko tuo tai koputuskin siitä, vaikka mistä ne nyt tietäisi, mikä meidän suhde on...
ap
Ap kirjoittaa kuin ruuneberi konsanaan. Terveisiä vaan sinne porvooseen.
Vierailija kirjoitti:
Koira vaan heiluttaa häntää :D
On se mahdollista... Kaverin noutaja paukuttaa usein lattiaa hännällään. Makaa siis lattialla ja kun joku huomioi sitä jotenkin tai kävelee ohi, niin häntä käynnistyy ja hakkaa lattiaa.
Täällä asuu yksi koira, jonka häntä saattaisi pystyä vastaavaan, mutta he asuu jo vähän etäällä meidän kämpästä. Olen siis tosissaan katsellut naapuruston koirien häntiä...
ap
Sinulla on sentään asiat hyvin, täällä kuuluu seinän SISÄLTÄ (ilmeisesti vesiputkista, koska ääni on kovin vessassa) "koputusta" tai siis jokin ääni, joka kuulostaa siltä, kuin isoja vesipisaroita tipahtelisi jonkin päälle, jossa on hyvä kaikupohja :D Siis sellainen tosi säännöllisesti toistuva ääni. Olen jo kaksi viikkoa odotellut, että huoltomies ehtisi tulla selvittämään asiaa. Alkaa vähän raastaa hermoja, kun tuo ääni on niin kova, etten tahdo saada korvatulpat korvissakaan nukuttua. Toivottavasti se ei kuulu päästäni :D
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sentään asiat hyvin, täällä kuuluu seinän SISÄLTÄ (ilmeisesti vesiputkista, koska ääni on kovin vessassa) "koputusta" tai siis jokin ääni, joka kuulostaa siltä, kuin isoja vesipisaroita tipahtelisi jonkin päälle, jossa on hyvä kaikupohja :D Siis sellainen tosi säännöllisesti toistuva ääni. Olen jo kaksi viikkoa odotellut, että huoltomies ehtisi tulla selvittämään asiaa. Alkaa vähän raastaa hermoja, kun tuo ääni on niin kova, etten tahdo saada korvatulpat korvissakaan nukuttua. Toivottavasti se ei kuulu päästäni :D
Onnea vaan putkiäänten kanssa, niitä ei taideta useinkaan vanhoissa taloissa saada selvitettyä vaan jäävät "ominaisuudeksi". Näin omallakin kohdalla, kun alkuun ihana hiljaisuus murtui putkiin ilmaantuneen jysähtelyn takia, rempattiin ja kokeiltiin tehdä jotain, muttei ne äänet mihinkään hävinneet. Niinpä se talkkarikin sanoi, että nämä nyt on tällaisia "toivotaan ja yritetään"-juttuja.
Oletko varma, ettei koputus tule putkista? Kahdessa asunnossa, jossa olen asunut, on kuulunut putkista sellaista, juuri ihan kuin joku koputtaisi seinään. Toisessa oli jokapäiväistä, todella häiritsevää ja kovaa ääntä, toisessa kämpässä vain joskus ja hiljaisempaa.
Luulet vaan että sinulle koputetaan hanki lääkeet jos olet harhainen. Enpä usko että joku sinulle koputtelee 🤣
Jos koira pelaa pallon kanssa, se voi kuulua kauas.
Menisin koputtelijan ovikelloa soittamaan ja tekisin selväksi, että oli sitten viimeinen kerta kun mun seinään koputtelee!
Entä jos koputtelija on vaikka kaatunut vanha mummo, joka ei pääse ylös. Tai joku on saanut sairaskohtauksen. Kävisin varmaan varmistamassa, että naapurilla on kaikki ok. Puhumalla asia todennäköisesti selviää, jos kyse jostain muusta.
Sänky kiinni seinässä ja harrastavat haureutta?