Hgissä lastenhoitoapua pikkuvauvalle??
Hei! Meillä ei ole vanhempien tukiverkkoa Helsingissä ja vauva syntymässä. Tarvitaan luotettava hoitaja kerran viikossa. Mistä voisin alkaa etsimään? Mitä MLL hoitaja maksaa ja miten tästä, maksetaanko itse verot? Kiitos avusta
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei pientä vauvaa saa jättää vielä hoitajalle.
Aivan hyvin voi olla hoitajan kans kerran viikossa.
Facebookissa on myös ryhmät lastenhoitoapua etsiville ja sitä tarjoaville.
Etsitään siis apua jo nyt jos tulee joskus tilanne, että pitää päästä itse esim lääkäriin. Sitten vähän myöhemmin kerran viikossa käydään yhdessä urheilemassa tai hieronnassa tms Pakko olla apua jos meille esim sattuu jotain.
Kiitos asiallisille.
Ap
Hierojalle voi ottaa vauvan mukaan ja urheilemassa voi käydä niin, että toinen on vauvan kanssa. Lääkärikäynnillekin voi ottaa vauvan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hierojalle voi ottaa vauvan mukaan ja urheilemassa voi käydä niin, että toinen on vauvan kanssa. Lääkärikäynnillekin voi ottaa vauvan mukaan.
Todella rentouttava maata hierojalla kun vauva huutaa pää punaisena vieressä.
Vierailija kirjoitti:
No joku tilanne saattaa tulla, että olisi helpompaa, että lapsella olisi hoitaja. Ihan hyvä varautua siihen, jos ei tukiverkkoja ole.
Eikö teillä ole kaksi aikuista? Toinen vahtii vauvaa silloin kun toinen käy urheilemassa, lääkärissä tai hierojalla. Itse kävin kyllä lääkärissä vauva mukana.
Vauva ei ole edes syntynyt ja etsitte jo hoitajaa?
Care, Debora, Hoivanet, MLL, Stella...
Hienoa, että mietit hoitoasiaa ajoissa. Mutta lääkärikäynnit, kampaaja, hieroja yms on sellaisia mihin voit kyllä hyvin mennä vauvan kanssa. Itsellä esikoinen nyt 1v5kk, eikä ole tarvinut kertaakaan viedä kellekään hoitoon, minulla mukana kulkee joka paikkaan
Kotipalvelu Iloita Oy, me on tilattu sieltä apua. Yksityisiä firmoja on paljon, jotka auttavat ja tarjoavat palveluja lapsiperheille.
Www.iloita.fi
On niitä paljon muitakin, googlaa.
Joo, kiitos vastauksista. Olis kiva ainakin kerran viikossa päästä miekkulin kanssa kaljalle.
Ap.
Kannattaa tilata yritykseltä, niin on vähän varmempaa touhua, eikä tarvitse huolehtia muusta, kuin hinnan maksusta. Vauvan luovuttaminen kenen tahansa käsiin on kyllä riskaabelia, enkä itse siihen rupeaisi.
Minä tarvitsisin myös vauvalle hoitoapua, mutta ihan vain väsymyksen ja masentuneen olon vuoksi. Kärsin synnytyksenjälkeisestä masennuksesta ja olo välillä kauhea, on pelkoja ja ylivuotavaa ahdistusta. Mies tekee pitkiä päiviä ja vauvanhoito minun vastuulla melkein kokonaan. Tuntuu, että uppoudun johonkin suohon, jos en kohta saa apua jostakin. Tukiverkkoja ei ole, eikä mieskään ymmärrä tilannettani. Minulla kuulemma on aikaa levätä, mitä oikein valitan...
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsisin myös vauvalle hoitoapua, mutta ihan vain väsymyksen ja masentuneen olon vuoksi. Kärsin synnytyksenjälkeisestä masennuksesta ja olo välillä kauhea, on pelkoja ja ylivuotavaa ahdistusta. Mies tekee pitkiä päiviä ja vauvanhoito minun vastuulla melkein kokonaan. Tuntuu, että uppoudun johonkin suohon, jos en kohta saa apua jostakin. Tukiverkkoja ei ole, eikä mieskään ymmärrä tilannettani. Minulla kuulemma on aikaa levätä, mitä oikein valitan...
Kai olet kertonut neuvolassa tilanteestasi? Jos et ole, niin nyt kiireellä tilaamaan aikaa ennenkuin romahdat täysin. Tai mene päivystykseen, tilaa aika yksityiseltä, kaikki kyllä ottavat pienen lapsen äidin vastaan heti tai pikaisesti. Jaksamista sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Etsitään siis apua jo nyt jos tulee joskus tilanne, että pitää päästä itse esim lääkäriin. Sitten vähän myöhemmin kerran viikossa käydään yhdessä urheilemassa tai hieronnassa tms Pakko olla apua jos meille esim sattuu jotain.
Kiitos asiallisille.
Ap
Eikö toinen voi vahtia kun toisella on menoa????
Vierailija kirjoitti:
Vauva ei ole edes syntynyt ja etsitte jo hoitajaa?
Ennenkuulumatonta AV:lla, että joku ajattelee realistisesti vähän pidemmälle
Te, jotka sanotte, että vauvan kanssa voi käydä hierojalla ja kampaajalla, ette ole ilmeisesti saanut kovin haastavia lapsia. Minäkin kävin ensimmäisen kanssa joka paikassa. Kuopuksen kanssa en sitten päässytkään yhtään mihinkään kun huusi kurkku suorana kaiken valveillaolon. Ihan jo muita ihmisiä sekä kunnioittaen heidän työtään, en lähtenyt huutavan lapsen kanssa häiritsemään.
Ei pientä vauvaa saa jättää vielä hoitajalle.