Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osuuspankki on perseestä

Vierailija
19.10.2019 |

Soitin asiakaspalveluun, olisin halunnut lisävahvistuksen numeron poistettavan, koska se on vanha. Kyselivät oman, miehen ja lapsenkin henkilötunnukset, työhistoriaa vuodesta 2016 alkaen, milloin olen viimeksi asioinut pankissa ja millä asialla,kauanko olen ollut pankin asiakas, mitä tilejä minulla on jne kaikkea paskaa ja eivät voineet poistaa numeroa, koska eivät voi olla varmoja! Puolen tunnin kallis puhelu ja turhan takia. Taidan vaihtaa s-pankkiin.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voihan sen numeron vaihtaa itsekin verkkopankissa. Ja hyvä kun varmistavat, että on oikea henkilö kyseessä.

Muistaakseni juuri sitä ei voi itse vaihtaa verkkopankissa, vaikka paljon muuta voi tehdä.

Vierailija
62/75 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse töissä toisessa rahoituslaitoksessa. Tein käytetyn tavaran kaupat, ja olisin halunnut tiedustella vaikka tunnistautuneena, ollen maksun vastaanottaja, että onko maksua oikeasti tulossa, eikä kyseessä ole ollut huijaus.

Teen käytetyn tavaran kauppaa, ja OP pysäytti yli viikoksi pari maksua, ihan kotimaan, vain koska lähettäjän sukunimi oli venäläinen. Jäätäviä pilkunviilaajia. Asuntolainakin olisi ollut kallein OP:ltä ja vakuuksia pyysivät 30% enemmän. 

Omakin pankki suositteli kysymään tässä maksuasiassa asian OP:ltä! Noh, OP piiloutui 30min jonotuksen jälkeen pankkisalaisuuden taakse, vaikka olisin tunnistautunut (!!) ja siellä olisi ollut päivänselvää että olen vastaanottaja. 

Ei ikinä enää OP:a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kuulun nordeaan....ei tule tää laitos niin tutuksi

Vierailija
64/75 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysimme hattu kourassa heikentyneen (olemattoman) maksukyvyn takia 2kk lainanlyhennysvapaata.

Ei mennyt läpi.

Surullista. Pankkia ei tippaakaan kiinnosta.

Kyseessä ei ollut edes merkittävä summa.

Meni samalla OP boikottiin. Jos ei mitään joustoa löydy asiakkaan kriisin keskellä, pankki ei ansaitse jatkossa rahoja tästä perheestä.

Vierailija
65/75 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen numeron vaihtaa itsekin verkkopankissa. Ja hyvä kun varmistavat, että on oikea henkilö kyseessä.

Ja myöskin käydä konttorissa niin varmistavat henkilöllisyyden.

Vierailija
66/75 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miksi olet alunperin heidän asiakas?? Eikä kaikki tiedä tuon?

Vierailija
67/75 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit eivät puhelimitse voi varmistaa oikeaa henkilöllisyyttä. Isommissa muutoksissa asioitava pankissa. Valvonta on järkevää väärin käytösten takia..

Vierailija
68/75 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri aikoinaan kävi paikanpäällä Nordeassa lopettamassa käyttämättömän tilin,  samantien onnistui, kun jäi eläkkeelle otti s -tilin, koska käy Prismalla helpoin asioida ja saa bonuksia  myös tankkaamisesta.

Vierailija
69/75 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kysely se on nykyään joka paikassa, jossa vaaditaan vahvaa tunnistautumista ja yrittää hoitaa asiat puhelimitse. Operaattoreiden palveluissa ja muissa. Hankkikaa mobiilivarmenne tai pankkitunnukset ja kirjautumaan palveluun niillä.

Tai menkää passin kanssa palvelupisteeseen.

Se on Tuurissa jos suostuvat hyväksymään tunnistamisen kyselemällä. Väärin ei auta muistaa entisiä osoitteitaan ja mummon tyttö imeä; se on hylsy armotta jos virkailija noudattaa ohjeita

Juuri näin. Soittaminen on kaikista vaihtoehdoista heikoin, koska henkilöllisyyden varmentaminen ei onnistu.

Vierailija
70/75 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kysely se on nykyään joka paikassa, jossa vaaditaan vahvaa tunnistautumista ja yrittää hoitaa asiat puhelimitse. Operaattoreiden palveluissa ja muissa. Hankkikaa mobiilivarmenne tai pankkitunnukset ja kirjautumaan palveluun niillä.

Tai menkää passin kanssa palvelupisteeseen.

Se on Tuurissa jos suostuvat hyväksymään tunnistamisen kyselemällä. Väärin ei auta muistaa entisiä osoitteitaan ja mummon tyttö imeä; se on hylsy armotta jos virkailija noudattaa ohjeita

Juuri näin. Soittaminen on kaikista vaihtoehdoista heikoin, koska henkilöllisyyden varmentaminen ei onnistu.

Mun henkilöllisyys varmennettiin puhelimessa op:n mobiilisovelluksen kautta ja hommat hoitui hyvin.

Vierailija
71/75 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin juuri kämppää ja kilpailutin asuntolainoja. OP:n algoritmi suoraan totesi etteivät anna asuntolainaa vaikka muilta pankeilta sain lainalupauksen ad 400 000 e. Edellistä kämppää ostaessa myös OP totesi etteivät lähde rahoittamaan asuntohankintaani. Jos vielä joskus myyn tämän ja ostan uuden, en kysele ainakaan OP:sta.

Vierailija
72/75 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan kuolleen sisareni kuolinpesän asioita ja koska hän oli opn asiakas, joudun asioimaan siellä. Teetin perunkirjat yksityisellä lakimiehellä ja sekös pankkia tuntui kovasti ärsyttävän. Sain lisäselvityspyynnön jossa pyydetään toimittamaan sukuselvitykset joista selviää henkilön perhesuhteet ja MUUTTOTIEDOT mm -98 kuolleesta äidistäni, toisesta sisarestani joka kuoli -17 sekä hänen joskus 80 luvulla kuolleesta ex miehestään Edesmenneestä veljestäni sekä hänen exästään.  Lisäksi saatetaan tarvita myös muita kuolinpesää koskevia lisäselvityksiä. Mitä ne ovat, ei kerrottu.

Jotenkin tuntuu vähän kohtuuttomalta. Itse en tuon pankin asiakkaaksi ryhtyisi edes aseella uhaten.

Vierailija
73/75 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin juuri kämppää ja kilpailutin asuntolainoja. OP:n algoritmi suoraan totesi etteivät anna asuntolainaa vaikka muilta pankeilta sain lainalupauksen ad 400 000 e. Edellistä kämppää ostaessa myös OP totesi etteivät lähde rahoittamaan asuntohankintaani. Jos vielä joskus myyn tämän ja ostan uuden, en kysele ainakaan OP:sta.

Sama kokemus. Piti vaihtaa ASO-asunto joka on kokonaisuudessaan maksettu ja se olis ollut vakuutena. Löysin uuden tämän hetkiseen elämäntilanteeseen sopivamman ja pyysin 3 kuukaudeksi lainaa kunnes saan asumisoikeusmaksun entisestä takaisin ja voin maksaa pankille heti sen saatuani. Nyt tämä uusi asunto meni käsistä op:n takia. Hylkäävä päätös tuli. Olin maksanut etuajassa entisen omistamani rivitaloasunnon lainan pankille. Ei merkitystä vanhalla hyvällä asiakkuudella. Vaihdan toiseen pankkiin. Ihan riskitön max 3 kuukauden luotto hylättiin.

Vierailija
74/75 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö osuuspankilla ole soittopyyntö mahdollisuutta, Siis viesti pankille ja soittavat samana päivänä takaisin tai haluttun aajankohtana? meidän pankissa kyllä on.  Ettei tarttis artistin maksaa,

Eivät soita edes samana vuonna  nimimerkillä kokemusta. Osaavat kyllä päivitellä ja pahoitella kun asia on perseelleen, mutta ei muuta.

onneksi oli Nordeassa toinen tili niin sain sieltä vahvistuksen asuntolainaan. Muuten haluamani asunto olis mennyt sivu suun.                                                         Jotenka, terveiset vaan OP:lle onneksi suomessa on muitakin pakkeja.

Vierailija
75/75 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op ei enää anna katsoa tilitapahtumia kuin parin tai kolmen kuukauden ajalta taaksepäin. Pitäisi kuulemma kirjautua mobiililla... Törkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän