Miksi nykynainen ei uskalla parisuhteessa ilmaista omaa feminiinisyyttään tai paljastaa haavoittuvaisuuttaan?
Heikkoudet pyritään peittämään suorittamisen ja pärjäämisen taakse.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisellisuus on kuollut Suomesta. Nyt on vain näitä pärjääjä naisia. Ajatella kun nämä miehekkäät naiset jo nuorena ovat viehättävien naisellisten naisten tason alla kirkkaasti, niin vanhemmiten he ovat vain näkymätöntä ilmaa miesten silmissä.
Synkkä ennuste?
Sulla on hassu käsitys naisellisuudesta. Nainen on luonnostaan sitkeä, pärjääjä. Menee tarvittaessa, selviytyäkseen vaikka solmuun ja läpi harmaan kiven, etenkin jos kyse on hänen lapsistaan. - nepsyaikuisen äiti
Naisellisuus syntyy tavoista tehdä asioita, herkkyydestä ja naisellisesta ulkonäöstä muun muassa. Ovat toki selviytyjiä myös.
Mitähän käytännössä tämä kadonnut naisellisuus on Suomessa ollut. Meikattua ja tällättyä naista mekossa tai hameessa? Ehkä, jos on ollut riittävän rikas ja asunut kaupungissa. Muuten tuo naisellisuus on esiintynyt lähinnä mainoskuvissa. Meikkaamatonta elovenaa ei taida moni pitää naisellisena nykyisin. eri
Vierailija kirjoitti:
Naisellisuus on kuollut Suomesta. Nyt on vain näitä pärjääjä naisia. Ajatella kun nämä miehekkäät naiset jo nuorena ovat viehättävien naisellisten naisten tason alla kirkkaasti, niin vanhemmiten he ovat vain näkymätöntä ilmaa miesten silmissä.
Synkkä ennuste?
Sä elät siinä kummallisessa harhakäsityksessä, että naiselle olisi jotenkin keskeistä olla jotakin miesten silmissä. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän naisellisimman ja herkimmän puoleni miehelle jos hän ansaitsee sen omalla luonteellaan, ajatuksillaan ja käytöksellään.
Kas, niin minäkin paljastan vasta todellisen miehisen minäni naiselle, josta todella kiinnostun ja välitän. Tosin en ole vain päässyt vielä siihen pisteeseen, enkä yhtään ymmärrä että miksi kun esim. kiljun kuin akka hämähäkin nähdessäni yms. M35
Kuka akka sinun historiassasia on kiljunut hämähäkille? Meillä minä olen se, joka ottaa lasin ja pahvinpalan ja roudaa ne isot pelottavat hämppikset pihalle. Mies ei uskalla (no ei se tätä ole ääneen tunnustanut, mutta ei koskaan suostu tuota tekemään vaan pyytää mua). Hyvin voin elää tämän hänen ”feminiinisen ja haavoittuvan” puolensa kanssa. Ei syö yhtään haluttavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synkkä ennuste?
Sulla on hassu käsitys naisellisuudesta. Nainen on luonnostaan sitkeä, pärjääjä. Menee tarvittaessa, selviytyäkseen vaikka solmuun ja läpi harmaan kiven, etenkin jos kyse on hänen lapsistaan. - nepsyaikuisen äiti
Naisellisuus syntyy tavoista tehdä asioita, herkkyydestä ja naisellisesta ulkonäöstä muun muassa. Ovat toki selviytyjiä myös.
Herkkyys ei ole naisellista, kovuus on. Naisen on pakko olla kova. Ja mistå ihmeen tavoista tehdä asioita? Esim ajaa autoa vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synkkä ennuste?
Herkkyys ei ole naisellista, kovuus on. Naisen on pakko olla kova. Ja mistå ihmeen tavoista tehdä asioita? Esim ajaa autoa vai mitä?
Herkkyyden liittäminen feminiinisyyteen on miesten romanttista haihattelua. Äitiys kovettaa, ehkä aika muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Synkkä ennuste?
Ai ennen vanhaan oli Suomessa "ei-pärjääviä" naisia? Kerropa tuo mummolleni, joka toimi lottana ja elätti ja hoiti neljä lasta ja alkkismiehen. Tai toiselle isomummolle, joka hoiti 11 lasta ja osaltaan maatilan.
Miten "pärjääminen" edes liittyy naisellisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synkkä ennuste?
Tää tyyppi ei ikinä kerro mitä konkreettisesti tarkoittaa. Siksi on vaikeaa keskustella aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin ollut niin itseensä kietoutuneita neitimiehiä, että oman haavoittuvuuteni paljastaminen on ollut heistä vain ärsyttävää.
Kumma kyllä sekin voidaan kokea uhaksi ja siitä seuraa hirveää draamailua.
Siis mikä voidaan kokea uhaksi, ja kuka draamailee?
Jos nainen näyttää tunteita, vaikkapa itkee tai sanoo olevansa poikki niin siitä voi mies nostaa metelin. Tulee kiukuttelua, kitinää, kirkumista kun suututaan siitä että naisella on tunteet. Kuitenkin suhteessa vain miehen tunteiden kuuntelu on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Synkkä ennuste?
Jaa, minun tuntemani vahvat ja pärjäävät naiset ovat kyllä olleet ihan suosittuja parisuhdemarkkinoilla. Ja vanhemmiten harvaa kiinnostaa enää muiden kuin oman puolison viehättäminen - jos hänenkään. Kyllä se näkymättömyys on monelle nuorena hyvännäköiselle ihan tervetullutta. Miehen voi olla vaikea tätä ymmärtää, mutta suurin osa naisista ei erityisesti nauti niistä känniääliöiden lähentelyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ja feminismin aivopesua.
Kyllä mulle ihan exä itse valitti että itken liian helposti. Tietysti sehän nyt on sitten vääränlaista haavoittuvaisuutta.
Ei ollut sopiva mies. Pistitkin näemmä jo vaihtoon. 👍
Minulla ei ole heikkouksia, mitä esitellä.
Itkuun ei miehet ole osanneet reagoida oikein mitenkään. Eikä juuri niihin rehellisiin fiiliksiinkään, joista se itku on johtunut.
Moni ei halua puhua tunteista tai mistään syvällisemmästä sitten kuitenkaan, tai näyttää ja katsoa herkkyyttä.
Mulla on jalat täynnä vanhoja viiltelyarpia, oon ollut itsetuhoinen ison osan elämää (oon nyt 32). Piilottelen niitä mahdollisimman pitkään ihmisiltä. Mä olen joka suhteessani riitojen yhteydessä saanut kuulla miehiltä ilkeilyä, loukkauksia ja haukkumista niiden takia, ne on osuneet tosi arkaan paikkaan ja oon joutunut häpeämään sen takia kun oon joskus ollut tosi heikkona.
Myös muuten jos olen koettanut varovasti puhua vaivaavista asioista ja omista epävarmuuksista, niin ne on jossain vaiheessa kyllä syljetty todella räikeästi naamalle.
Nää reaktiot ei ole hirveästi herättänyt luottamusta miessukupuoleen.
Jos suomalaiselle miehelle näyttää haavoittuvuutensa.Se potkii sua päähän..Tai jättää yksin sut tuntteittesi kanssa.Harva mies kestää sitä.Naisellisuus tulee sisältä.Ei pukeutumisesta.
ei haluta antaa lyömäaseita tulevia riitoja ajatellen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synkkä ennuste?
Sä elät siinä kummallisessa harhakäsityksessä, että naiselle olisi jotenkin keskeistä olla jotakin miesten silmissä. Ei ole.
No katsotaan noita 40v+ naisten postauksia täällä "kuinka löytäisin mies seuraa vanhemmalla iällä"...
Silloin parku alkaa.
Jep, enemmänkin on kyse siitä, mitä elämä itse kullekin heittää eteen ja kuinka sitten käy. En yhdistä naisellisuutta heikkouteen enkä liioin jaa lainaamani kommentoijan näkemystä, minkä mukaan naisen huoli on vanhemmitenkin olla miehen mieleen, ohis.
Odotukset ja vaatimukset ovat varmaankin ja toivottavasti muuttuneet ajan kanssa. Mun ikäluokalla pääsääntöisesti perhe-elämän odotukset ja vaatimukset ovat kohdistuneet naisiin ja työelämän miehiin (rankkaa yleistystä). Toiseen puristukseen tarvitaan sitkeyttä ja toiseen kilpailuhenkisyyttä. Toivon toki, että nykypolvi pystyy toteuttamaan itseään vapaammin. Palstalla ei hyvältä näytä. :D