Miksi nykynainen ei uskalla parisuhteessa ilmaista omaa feminiinisyyttään tai paljastaa haavoittuvaisuuttaan?
Heikkoudet pyritään peittämään suorittamisen ja pärjäämisen taakse.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehet uskalla paljastaa samansukupuolisille kavereilleen omaa haavoittuvuuttaan? Ainakaan Suomessa. Tai eikun testaamaan jo tänään.
Miksi pitäisi paljastaa ko asiaa kenellekään? Kaikkihan me kumminkin olemme haavoittuvaisia. Kuuluu ihmisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mennyt luotto miehiin
Mitä miehet tekivät, naisten muuttuessa?
Vierailija kirjoitti:
Oisko enempi kulttuuri- kuin sukupolvikysymys. Eiköhän Suomessa ennenkin ole arvostettu itse pärjäämistä.
Aloituksen kysymykseen oli muotoa nykynainen, eli kulttuuri on sisällytetty kysymykseen.
Miksi kulttuurissa, jossa arvostetaan ja on arvostettu yksin pärjäämistä (ja individualismia), sukupuolet kehittyvät eri suuntiin (miehet entistä vähemmän itseriittoisia)?
ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ja feminismin aivopesua.
Kyllä mulle ihan exä itse valitti että itken liian helposti. Tietysti sehän nyt on sitten vääränlaista haavoittuvaisuutta.
Herkkyys ja kiltteys houkuttelevat vääränlaisia miehiä. Sellaisia, jotka väheksyvät, käyttävät kiltteyttä hyväkseen ja pyrkivät alistamaan.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tainnut ihan kaikkea edellä ymmärää. Mutta kyllä minä ainakin toivosin voivani jakaa parisuhteen sellaisen naisen kanssa, joka haluaa ja uskaltaa myös näyttää kaikki tunteensa ja oman feminisyytensä ja haavoittuvuutensa. - Jälkimmäinen (haavoittuvaisuus) on helpommin ymmärreävissä sen sijaan minua hieman "kiusaa" tuo ilmaisu feminisyytensä. Mitä se oikeastaan on? Ei kumppanini minusta esimerkiksi tarvitse eriyisesti korostaa sitä, että hän on Nainen, eikä esimerkiksi mies. Saa toki korostaa naisellisia piirteitään muta hyvin voi olla niitä eriyisesi alleviivaamatta. - En minäkään koe tarvetta painottaa miten maskuliinen ja miehinen olen.
Sinkkumies
Näyttää kaikki tunteensa? Tunteet on maskuliinista ja järki feminiinistä. Maailma olisi aikaa sitten tuhoutunut jos naisetkin elisivät niinkuin miehet eli tunteella.
Ja minä olen nainen parisuhteessa eikä minun tarvitse sitå mitenkään korostaa tai tuoda jotenkin erikseen esiin eikä miehen sitå ettå on mies.
Kummallista ja surullista että osa miehistä elää tai haluaisi elää feikissä maailmassa jossa nainen ei ole se joka tai mikä on vaan pitäisi esittåå jotain 'kelvatakseen' naisena.
Vierailija kirjoitti:
Naisista on tullut ihmeellisiä kääkättäjiä ja miesvihaajia.
No onko joku ihme?
Jos mies ei tunnu mieheltä, naisen pitää itse olla suhteessa se mies. Oma naisellisuuteni puhkesi kukkaan vasta löydettyäni miehen, johon verrattuna kaikki aiemmat miesystäväni tuntuvat pikkutytöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin ollut niin itseensä kietoutuneita neitimiehiä, että oman haavoittuvuuteni paljastaminen on ollut heistä vain ärsyttävää.
Kumma kyllä sekin voidaan kokea uhaksi ja siitä seuraa hirveää draamailua.
Siis mikä voidaan kokea uhaksi, ja kuka draamailee?
Kuuluu Suomen kulttuuriin. Pitkä talvi, lyhyt kasvukausi, pakko selvitä. Välillä soditaan. Ei täällä ole ollut varaa olla "herkkä ja feminiininen", vaan ihmisen arvo on mitattu työllä.
Miksi vastaan provoon...
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei tunnu mieheltä, naisen pitää itse olla suhteessa se mies. Oma naisellisuuteni puhkesi kukkaan vasta löydettyäni miehen, johon verrattuna kaikki aiemmat miesystäväni tuntuvat pikkutytöiltä.
Eli sinunkin piti vaan löytää se miehinen ja kovaotteinen mies, joka näytti sinulle kaapin paikan miehisesti alistaen. Muita miehiä taas sanot neideiksi, vaikka sellaisiksi herkkiksiksihän naiset on aina miehen halunneet muuttuvan.
Naisellisuus on kuollut Suomesta. Nyt on vain näitä pärjääjä naisia. Ajatella kun nämä miehekkäät naiset jo nuorena ovat viehättävien naisellisten naisten tason alla kirkkaasti, niin vanhemmiten he ovat vain näkymätöntä ilmaa miesten silmissä.
Synkkä ennuste?
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu Suomen kulttuuriin. Pitkä talvi, lyhyt kasvukausi, pakko selvitä. Välillä soditaan. Ei täällä ole ollut varaa olla "herkkä ja feminiininen", vaan ihmisen arvo on mitattu työllä.
Miksi vastaan provoon...
Naapurimaissa on sama keli mutta eri meininki. Aina haetaan kaikenlaista selitystä, vaikka oikeasti ei vaan osata tai uskalleta.
Vierailija kirjoitti:
Naisellisuus on kuollut Suomesta. Nyt on vain näitä pärjääjä naisia. Ajatella kun nämä miehekkäät naiset jo nuorena ovat viehättävien naisellisten naisten tason alla kirkkaasti, niin vanhemmiten he ovat vain näkymätöntä ilmaa miesten silmissä.
Synkkä ennuste?
Sulla on hassu käsitys naisellisuudesta. Nainen on luonnostaan sitkeä, pärjääjä. Menee tarvittaessa, selviytyäkseen vaikka solmuun ja läpi harmaan kiven, etenkin jos kyse on hänen lapsistaan. - nepsyaikuisen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synkkä ennuste?
Sulla on hassu käsitys naisellisuudesta. Nainen on luonnostaan sitkeä, pärjääjä. Menee tarvittaessa, selviytyäkseen vaikka solmuun ja läpi harmaan kiven, etenkin jos kyse on hänen lapsistaan. - nepsyaikuisen äiti
Naisellisuus syntyy tavoista tehdä asioita, herkkyydestä ja naisellisesta ulkonäöstä muun muassa. Ovat toki selviytyjiä myös.
En ole kovin feminiininen. Paitsi eläimistä kyllä tykkään, mutten muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synkkä ennuste?
Joku nainen on luonnostaan sitkeä ja pärjääjä ja joku ei. Kuten miehistäkin. Tuo kuulostaa "ylistämällä alistamiselta" eli siltä, että naiselta odotetaan ja vaaditaan noita ominaisuuksia. Naisen vaaditaan huolehtivan lapsista miestä paremmin jne. Ei kaikista ole tuollaiseen.
Näytän naisellisen puoleni miehelle monta kertaa viikossa :)
Kertoisitko ap vähän tarkemmin mitä tarkoitat, niin voin kommentoida. Miten konkreettisesti näytetään feminiinisyys ja haavoittuvuus parisuhteessa?
Naisista on tullut ihmeellisiä kääkättäjiä ja miesvihaajia.